Gå til innhold

Nå kommer Samsungs alt-i-ett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

For 17000 forventer jeg en heftigere maskin enn det der. Hvor mange tusen ekstra skal man betale bare for at komponentene er integrert i skjermen?

 

for ikke å snakke om hvor mange tusen man betaler for designet og samsung merket!

Lenke til kommentar

For 17000 forventer jeg en heftigere maskin enn det der. Hvor mange tusen ekstra skal man betale bare for at komponentene er integrert i skjermen?

 

Om du ikke er villig til å betale ekstra for at komponentene er plassert i skjermen, så er det å se på en "all-in-one" løsning som dette temmelig dødfødt i utgangspunktet. :roll:

 

 

for ikke å snakke om hvor mange tusen man betaler for designet og samsung merket!

 

Samsung har nok begynt å ta litt "ekstra" for sitt sterke merkenavn, ikke noe ulogisk i det da prisen på en vare ikke styres av verdien på komponentene men den prisen markedet er villig til å betale for produktet.

 

Nå er ikke jeg noen alt for stor fan av PLS paneler, men det er jo på høyde med IPS på mange måter og skjermen har tross alt 2560x1440 oppløsning som gjør at skjermen i seg selv fort har en verdi på 5'000kr alene. Det tatt i betraktning at det generelt koster mer for en mer kompakt løsning, noe en "all-in-one" faktisk er og det er slettes ikke så ille når alt kommer til alt. Relevante konkurrenter på markedet er få, og med denne typen skjerm og ikke minst med touch er jo relevante konkurrenter nærmest ikke-eksisterende.

 

 

Men det å prise seg generelt høyere enn hva Apple gjør med 27" iMac er jo ganske vannvittig, spesielt med tanke på at Samsung går for plastikk kontra aluminium (billigere konstruksjon), er generelt tykkere og tyngre, har PLS kontra IPS panel og det hele også tar de altså en generelt høyere prislapp kontra maskinvaren du får. Virker som Samsung begynner å sakte men sikkert ta seg litt vann over hode.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket hvilket panel 27" skjermen bruker, men jeg regner med at de ikke bruker de billigste i denne pakka. Det er mulig å bygge tilsvarende for 13000-15000 uten tv tuner, så jeg synes ikke prisen er så ille. Tilsvarende iMac koster også 17000. Jeg er i alle fall ikke i tvil hvilken jeg hadde valgt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket hvilket panel 27" skjermen bruker, men jeg regner med at de ikke bruker de billigste i denne pakka. Det er mulig å bygge tilsvarende for 13000-15000 uten tv tuner, så jeg synes ikke prisen er så ille. Tilsvarende iMac koster også 17000. Jeg er i alle fall ikke i tvil hvilken jeg hadde valgt.

 

Tilsvarende iMac starter vell på 15'000kr? Dog uten touchskjerm, og med GeForce istedenfor Radeon skjermkort.

 

 

Eg kunne ha forsvart ein pris oppimot 14-15 k, men dette her kan virke som noko appletull med annen design akurat no.

 

Fordelen med Apple er at du får OS X og topp integrasjon mellom Apple enheter, noe disse Samsung modellene ikke kan skimte med. Dog er det jo flotte alternativ for de som ønsker å kjøre utelukkende Windows og ikke OS X. Gode alternativer skader ingen.

Lenke til kommentar
For 17000 forventer jeg en heftigere maskin enn det der. Hvor mange tusen ekstra skal man betale bare for at komponentene er integrert i skjermen?
Om du ikke er villig til å betale ekstra for at komponentene er plassert i skjermen, så er det å se på en "all-in-one" løsning som dette temmelig dødfødt i utgangspunktet. :roll:
for ikke å snakke om hvor mange tusen man betaler for designet og samsung merket!
Samsung har nok begynt å ta litt "ekstra" for sitt sterke merkenavn, ikke noe ulogisk i det da prisen på en vare ikke styres av verdien på komponentene men den prisen markedet er villig til å betale for produktet.Nå er ikke jeg noen alt for stor fan av PLS paneler, men det er jo på høyde med IPS på mange måter og skjermen har tross alt 2560x1440 oppløsning som gjør at skjermen i seg selv fort har en verdi på 5'000kr alene. Det tatt i betraktning at det generelt koster mer for en mer kompakt løsning, noe en "all-in-one" faktisk er og det er slettes ikke så ille når alt kommer til alt. Relevante konkurrenter på markedet er få, og med denne typen skjerm og ikke minst med touch er jo relevante konkurrenter nærmest ikke-eksisterende.Men det å prise seg generelt høyere enn hva Apple gjør med 27" iMac er jo ganske vannvittig, spesielt med tanke på at Samsung går for plastikk kontra aluminium (billigere konstruksjon), er generelt tykkere og tyngre, har PLS kontra IPS panel og det hele også tar de altså en generelt høyere prislapp kontra maskinvaren du får. Virker som Samsung begynner å sakte men sikkert ta seg litt vann over hode.

 

Du begynner med å si at du er uenig, men ender opp med at du er enig likevel. Fint at du kom på bedre tanker :) Og du trenger ikke å rulle med øynene, for spørsmålet er HVOR MYE ekstra man skal betale for det.

Lenke til kommentar

Jeg håper den blir godt mottatt av markedet, slik at man får mer konkurranse og derfor økt innovasjon.

 

PC-markedet har stagnert for lenge siden og er i ferd med å rotne på rot. Om ikke produsentene klarer å lage noe som folk vil betale for, blir det vel bare produsert bærbare og hybrid/tablets fremover, noe jeg ikke håper blir resultatet.

 

En slik pc er forøvrig på noen måter genial, man slipper den bråkete boksen ved siden av, man slipper mange av kablene. Prisen er litt høy ja, men samtidig ville jo en 27" PLS (en slags IPS)-skjerm med touch kostet mange tusen kroner alene. At man her får tv-tuner,m.m. betyr jo at for folk med små leiligheter/Hybel, kan man ha en skjerm som gjør alt. Man slipper stasjonær pc + tv. Men for min del er dette ikke per dags dato et interessant produkt, men så har jeg også stuet vekk min stasjonære pc og bruker bare UX32VD, samt tv og litt ps3.

Lenke til kommentar

Mens folk kaster penger etter Apple for omtrent det samme...

BÆÆ.

 

Hvordan klarer du å få alle emner til å handle om Apple? Nesten som man skulle tro at det er en grineunge bak tastaturet som blir sur fordi verden går imot hans tanker.. Jeg liker ikke hvordan Apple gjør det heller, men klager ikke i vildens sky.

 

Hva folk kjøper bryr jeg meg ikke om, jeg eier ikke ett eneste Apple-produkt men ønsker meg iPad Mini.

 

Jeg liker "all-in-one" datamaskiner, og synes at flere produsenter burde blitt med i kampen for å skape skikkelig konkurranse. Windows 8 vil jeg ikke ha, dermed er denne uinnterresant, iMac også. Synd Samsung begynner og ta bedre og bedre betalt for sine produkter, for de leverer gode enheter.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Generelt til produktet, jeg synes ikke det er så ekstremt prisa, tross alt er det en skjerm til 5 - 6 000 man har her (27'' PLS koster knappe 5 000 - så kommer touch i tillegg), så skulle man rigget en stasjonær med omtrent samme ytelse hadde man fort kommet opp i 12 - 15 000 kr. "All-in-one" er også jevnt over dyrere å bygge, pga av behovet for mer spesialdesigna komponenter.

 

PLS er også på mange måter like bra som IPS, de har litt ulike styrker og svakheter.

 

Men som andre håper jeg flere kommer med slik løsninger, dog like gjerne uten tuner - og i ulike størrelser fra 21'' og oppover.

Lenke til kommentar

Tilsvarende iMac starter vell på 15'000kr? Dog uten touchskjerm, og med GeForce istedenfor Radeon skjermkort.

 

 

 

 

Fordelen med Apple er at du får OS X og topp integrasjon mellom Apple enheter, noe disse Samsung modellene ikke kan skimte med. Dog er det jo flotte alternativ for de som ønsker å kjøre utelukkende Windows og ikke OS X. Gode alternativer skader ingen.

 

At Apple alltid tar seg eit par tusen kroner fordi dei er Apple er eit faktum ein ikkje kan komme utan om. Eg har ingenting utenom pris som tydlige minus når det kjem til Apple, dei kan det dei driv på med, men som sagt. For meg er det ikkje verdt pengene for det ein får. Eg har heller ingen kjempeproblem med integrasjonene mellom windows-enheter, så eg ser ikkje heilt kvar du vil med det argumentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...