Gå til innhold

Far Cry 3, ikke bra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av hva grafikk/fysikk angår er jeg helt enig. Jeg har tilbrakt en god del timer i editoren for Crysis/Wars og må si jeg blir skuffet over at FC3 får så mye skryt av sin flotte grafikk. Ok, FC3 er en del større, men jeg tviler ikke på at Crytek kunne klart noe lignene i CE2/3. Så god grafikk man kan få i Crysis med litt configs er nesten utrolig!

Skygger i FC3 ser hakkete og ikke-levende ut, selv med høyere oppløsning enn de brukt i Crysis. Vil si det meste er mer levende og naturligi Crysis også.

I dag/natt har jeg spilt mye FC3, men nå tok jeg meg en tur inn i den gamle gode editoren for Crysis Wars. Fikk nesten sjokk over hvor bra det ser ut og hvor god flyt man får. Ved samme FPS går ting mye glattere i CE2, DoF er mye bedre (motion-blur i CE2(ved DX10) er utrolig bra), og teksturer er skarpere. Under vann ser det også mye mer levende ut.

Syntes også det er rart at de ikke engang har fått inn POM-teksturer, ser så flatt ut uten ...

 

Tenk at man i et storspill i 2012 skal stoppe opp helt bare man kræsjer inn i et bittelite tre! Og når man går/kjører igjennom vegetasjon, så bøyer det seg ikke etter, det ser bare buggete og rart ut.

I Crysis har man tom. fotspor i sanda etter føttene(man ser ikke engang sine egene føtter i FC3).

 

Artig hvordan de bare kan slenge på masse blur, glare, light-rays, og oversaturerte farger, så jubler alle over den fantastiske grafikken.

 

Virker som om CE2/3 er satt sammen som en simulator(noe den også faktisk er), i editoren har man nok settings for bilfysikken at man fint kan lage er racing spill.

 

Jeg liker FC3, koser meg veldig med det, men fra et grafikk-teknisk ståsted er grafikken møkk.

Endret av Larsera.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

tl;dr: FC3 er shit, AAA spill er shit og consoles har ødelagt gaming. Gode spillfranchises som CoD, BF, Hitman, CnC, Sim City, ME, NFS, GTA, Diablo, THPS, SW med mer har blitt ødelagt. EA er den største synderen her med Activision på plass nr 2. UbiSoft har gjort sitt de også, spesielt med DRM crappet sitt.

 

Protip/løsning: Ikke kjøp AAA spill, hold deg til de gode gamle spillene i en franchise du liker, kjøp mer indiespill og støtt flere orginale idèer på f.eks Kickstarter. GOG.com er også en fin side.

---

 

Though synes jeg både du og spillutviklere fokuser alt for mye på fancy grafikk. ''Avatar''grafikk hjelper ikke mye når:

1: Dagens gen console ikke klarer å kjøre spillene på høye grafikkinstillinger/res og default FOV/fps er cappet til 55/30. FC3/BF3 for å nevne noen er et resultat av dette. PC får også lide på grunn av elendig optimalisering når de porter over spill.

 

2: Med for mye fokus på grafikk ender spillene nesten alltid opp med elendig gameplay/story. Jeg bryr meg ikke om grafikken så lenge gameplay er god. Hvis man kan få både i pose og sekk, ja takk.

 

Jeg er enig at man burde kunne forvente litt mer 4-5 år etter FC2. Og jeg gjentar: console. Når neste gen mest sannsynlig kommer neste år vil vi kunne ta et par skritt i rett retning før det stopper opp igjen.

Endret av eleNerf
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er helt enig i at man skal fokusere på gameplay osv hvis man må prioritere stramt, men vi vet jo at man kan få i pose og sekk. Crytek var ikke så store på den tiden som Ubi er nå, og de klarte det. Det jeg skriver i denne tråden blir kun grafikk teknisks, slik tror jeg også trådstarter mente det.

 

Gleder meg til de nye konsollene jeg også, ikke fordi jeg kommer til å kjøpe, men fordi de kan starte utviklingen av grafikk kvalitet igjen. Tror dog vi har lært en del av å jobbe med så svak hardware i så mange år, at Crysis 2 ser så pent ut på så gammel HW er ganske kult. Folk har blitt tvunget til å tenke når de koder, ikke bare legge på flere polygoner(enkelt forklart).

Lenke til kommentar

Dumt de ikke gidder å tenke når de porter over spill til PC igjen. Det at man må laste ned en haug av community mods og fixes for å få GTA IV til å bli spillbart sier noe om prioriteringen. Dette vil skje med neste GTA også(hvis det i hele tatt kommer på PC). De lanserer spillet på console og noen mnd senere etter salget på console dropper får PC en cheap port som fpslagger på high end hardware.

Lenke til kommentar

Ehh Far Cry 3 er en av de beste spillene jeg har spilt på lenge og visuelt sett så knuser det Crysis med tanke på kartdesign, detaljnivå og det visuelle ellers. Det har en fantastisk story, ubegripelig bra gameplay (Noe Crysis ALDRI har hatt) samt en bra multiplayer med COOP (Som heller Crysis aldri har hatt).

 

Far Cry 3 er 10/10 I mine øyne, absolutt en perle av et spill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enda ser Crysis mye flottere ut. Faktisk så flyter Crysis mye bedre også! Ihvertfall Crysis Warhead som er enda penere en Crysis ser mye penere ut en FarCry 3 på alt!

FarCry 3 sliter virkelig mye med frame skipping, noe som er ikke behagelig for øynene mine.

 

Utrolig dårlig optimalisert av Ubisoft. Lest selv at dem med dårligere hardware en meg har bedre framerate i 1080p, sånn har det blitt.

 

Tror jeg bare avinnstallerer FarCry 3 å spiller igjennom Crysis for 9ende gang!

Å dermed sier jeg neitakk til flere spill fra Ubisoft på PC, alle til nå har ytet veldig dårlig på min PC når andre spill yter mye bedre!

Endret av iToMaN
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ehh Far Cry 3 er en av de beste spillene jeg har spilt på lenge og visuelt sett så knuser det Crysis med tanke på kartdesign, detaljnivå og det visuelle ellers. Det har en fantastisk story, ubegripelig bra gameplay (Noe Crysis ALDRI har hatt) samt en bra multiplayer med COOP (Som heller Crysis aldri har hatt).

 

Far Cry 3 er 10/10 I mine øyne, absolutt en perle av et spill.

 

For det første svarer du ikke engang på noe av det jeg har skrevet, du kommer bare med en masse ubegrunnet vås. Hvor er dette "detaljnivået" du snakker om? Kan du beskrive det du snakker om, eller bare kommer du med ufaglært synsing og lar deg forføre av den overflødige bruken av blur, glare og sterke farger som Larsera nevner?

 

Du sier det har en fantastisk story, hvordan er den fantastisk? Jeg har allerede kommentert hvor latterlig storyen er, og hvordan protagonisten vår liksom skal være en troverdig karakter. Si meg, hva er troverdig med en person som aldri har tatt i en pistol før, og så første gang han tar i den, skyter med mer stødig hånd enn den beste pistolskytter fra OL? Story: En rambo-karakter som må redde vennene sine som har blitt tatt til fange på en arkipelagisk øy. Hm, dette høres ut som noe som fortjener en eller annen pris du! Ser du ikke hvor syltynn denne storyen og disse karakterene er? Nei jøss, det er karakterutvikling med, tenk det, problemet er bare at det betyr ikke at historien er god. Det er trivielt og en selvfølge.

 

Du sier spillet fortjener 10/10. Du tar dessverre helt feil. 10/10 er ikke korrekt. Bevis:

 

1: Anta at Far Cry 3 fortjener 10/10.

 

2: Anta så at det finnes en versjon av Far Cry 3 som har de ovennevnte forbedringer jeg allerede har beskrevet (se mitt opprinnelige innlegg). Denne versjonen kaller vi Far Cry 3B.

 

3: Siden Far Cry 3B er per definisjon mye bedre enn ekte Far Cry 3, hvordan kan det da være mulig at ekte Far Cry 3 skal få 100% score, når noe mye bedre er helt rimelig å anta? Det er ikke mulig å gi Far Cry 3B høyere score enn 10/10. Siden Far Cry 3B er mye bedre enn Far Cry 3, hvordan kan begge få 10/10? Svaret er at det kan ikke være slik. Det er ikke riktig å gi Far Cry 3 10/10 fordi det er en selvmotsigelse om du er enig med premissene 1 og 2.

 

Q.E.D. Du tar feil.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

JA!!

 

Kanskje for dere som aldri har spilt en CRPG før, aldri blir lei av hjernedød FPS uten noen nyskapende elementer, aldri har lest noe skjønnlitteratur og lar seg rive med av den mest latterlige historien på 10 år og samtidig lar seg forføre av grafikk i hovedsak laget for 7 år gamle konsoller med svimlende 512 MiB RAM.

 

Sett sånn, da kan jeg si JA! Det er kjempegøy!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Though synes jeg både du og spillutviklere fokuser alt for mye på fancy grafikk. ''Avatar''grafikk hjelper ikke mye når:

1: Dagens gen console ikke klarer å kjøre spillene på høye grafikkinstillinger/res og default FOV/fps er cappet til 55/30. FC3/BF3 for å nevne noen er et resultat av dette. PC får også lide på grunn av elendig optimalisering når de porter over spill.

 

2: Med for mye fokus på grafikk ender spillene nesten alltid opp med elendig gameplay/story. Jeg bryr meg ikke om grafikken så lenge gameplay er god. Hvis man kan få både i pose og sekk, ja takk.

 

Jeg er enig at man burde kunne forvente litt mer 4-5 år etter FC2. Og jeg gjentar: console. Når neste gen mest sannsynlig kommer neste år vil vi kunne ta et par skritt i rett retning før det stopper opp igjen.

 

Jeg bryr meg faktisk minst om grafikk generelt sett. Dog i enkelte typer spill, særlig flaggskip-FPSer, så synes jeg grafikk er spennende og kan være en overfladisk faktor som integrerer spilleren raskt og enkelt.

 

Jeg vet jeg ofte skriver litt mye når jeg først skriver men jeg skrev nå virkelig en hel del om både mangel på interaktivitet, ikke-lineær story og nyskapende elementer.

 

F.eks. nevnte jeg fluiddynamikk, når det er så mye vann i spillet er det helt naturlig å ønske seg skikkelig dynamikk og interaktivitet i form av fluiddynamikk. Dette har ikke med grafikk å gjøre. Det samme gjelder partikkelsystemer. Dynamiske og interaktive landskaper og bygninger er også spennende og mangler, GPGPU fungerer glimrende til sånt og det er mye hestekrefter tilgjengelig på moderne og dyre PCer. Red Faction gjorde som sagt dette i 2001, er ikke 11 år nok før vi får se noe utvikling på dette området?

 

Det jeg ønsker å se mest er interaktivitet og ikke-lineær story, deretter grafikk. Jeg vil ha alle, samtidig, fordi det er det jeg har vokst opp med og sett helt fra Wolfenstein 3D til Crysis. Men nå de siste fem årene har det vært brå stopp. Som sagt er jeg også fullt klar over hvorfor det er sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje for dere som aldri har spilt en CRPG før, aldri blir lei av hjernedød FPS uten noen nyskapende elementer, aldri har lest noe skjønnlitteratur og lar seg rive med av den mest latterlige historien på 10 år og samtidig lar seg forføre av grafikk i hovedsak laget for 7 år gamle konsoller med svimlende 512 MiB RAM.

 

Sett sånn, da kan jeg si JA! Det er kjempegøy!

 

Jøss, da må det være virkelig mange som aldri ha spilt et CRPG, aldri blir lei av hjernedød FPS, aldri lest noe skjønnlitteratur og lar seg rive med av den mest latterlige historien på 10 år og samtidig lar seg forføre av grafikk i hovedsak laget for 7 år gamle konsoller med svimlende 512 MiB RAM.

 

Jeg tror du rett og slett mangler evnen til å innse at andre kan ha andre preferanser enn deg selv. Spill er akkurat som andre medier i forhold til underholdning, og at du ikke klarer å skjønne at noen kan elske dette spillet fordi du ikke gjør det, uten at det må være basert på de tullete premissene du ramser opp her, er bare helt latterlig. Glad jeg ikke kjenner deg i person, det kunne blitt slitsomt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at det er underholdende, behandler det som en sandbox-FPS og ikke noe mer eller mindre. :) Forresten til å være uten noe ekstra lasting av områder (gå fra Nord til Sør av kartet) så forstår jeg at det kan være noen teksturer som ikke er like nydelige som mye annet i spillet, men for det meste så syntes jeg det er veldig pent å se på. :)

 

Men det er min mening.. Ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...