Gå til innhold

Disse HTC-mobilene får Android 4.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og One X får vel neppe noe mer enn 4.1. HTC er elendige på oppdateringer. Angrer på at jeg kjøpte One X. Selv om den er en god telefon er HTC såpass dårlige på oppdateringer og oppfølging av telefonene sine at jeg neppe kommer til å gi de en krone til. Det blir for dumt at HTC bruker to måneder lengre tid enn Samsung på å oppdatere topptelefonen sin, i tillegg til å at Samsung tilrettelegger bedre for at brukeren selv kan legge inn uoffisielle ROMs om man ikke vil vente på offisielle oppdateringer.

Lenke til kommentar

Og One X får vel neppe noe mer enn 4.1. HTC er elendige på oppdateringer. Angrer på at jeg kjøpte One X. Selv om den er en god telefon er HTC såpass dårlige på oppdateringer og oppfølging av telefonene sine at jeg neppe kommer til å gi de en krone til. Det blir for dumt at HTC bruker to måneder lengre tid enn Samsung på å oppdatere topptelefonen sin, i tillegg til å at Samsung tilrettelegger bedre for at brukeren selv kan legge inn uoffisielle ROMs om man ikke vil vente på offisielle oppdateringer.

 

Testet denne enkle løsningen ?

http://www.redmondpie.com/root-unroot-all-htc-android-devices-in-one-click-using-htc-quick-root-tool/

 

 

Lenke til kommentar

Og One X får vel neppe noe mer enn 4.1. HTC er elendige på oppdateringer. Angrer på at jeg kjøpte One X. Selv om den er en god telefon er HTC såpass dårlige på oppdateringer og oppfølging av telefonene sine at jeg neppe kommer til å gi de en krone til. Det blir for dumt at HTC bruker to måneder lengre tid enn Samsung på å oppdatere topptelefonen sin, i tillegg til å at Samsung tilrettelegger bedre for at brukeren selv kan legge inn uoffisielle ROMs om man ikke vil vente på offisielle oppdateringer.

 

I den siste generasjonen telefoner så er det faktisk slik at HTC har gitt mer tilrettelegging for brukere å gjøre hva de vil, mens Samsung har gitt mindre.

 

Gå til www.htcdev.com

 

ROM som ARHD til One X er basert på stock kernel.

Lenke til kommentar

Mobilindustrien, (mobiltelefoner og nettbrett), har funnet noen ganske sikkre måter å få endel kjøpere til å kjøpe nytt mye raskere enn de egentlig skulle behøve. iPhone og iPad bare kommer ut med en ny versjon av produktet og en stor del av de som har det fra før vurderer sin "gamle" som ubrukelig, og de bare MÅÅÅ ha en ny. Som jeg har sett i avisen så blir forsikkringsselskapet kontaktet til en viss grad når en ny variant kommer. Androidapparater har valgt den elegante løsningen og ikke oppgradere OS'et når de mener at det er på tide å kjøpe nytt. Det er nok ikke bare HTC som er elendige på dette området. Jeg har to Samsungprodukter som jeg kan skrive en roman om hvor elendig oppdateringen er. Heldigvis så finnes det noen ildsjeler som produserer "Custom Roms", jeg har selv brukt det et par ganger med stort hell, sist la jeg inn Jelly Bean på en Samsung Galaxy Pad 8.9, det er dog en viss risk å bricke apparatet om man ikke gjør 100% rett, første gangen.

 

Lenke til kommentar

"Har du en HTC One S? Da er du dessverre en av dem som ikke får Android 4.1."I følge HTC "ser de fram til å tilby våre kunder med One X og One S en oppgradering til Android 4.1 Jelly Bean, sammen med vår siste versjon av HTC Sense"Vennligst klar opp i dette Amobil ;)

 

Regner med det skal stå "One V"

Lenke til kommentar

Utifra dette BURDE jo HTC Sensation få oppgraderingen, men jeg tviler...

Dog har jeg jo kjørt Jelly Bean på min Sensation siden i sommer... :-)

Er ikke imponert over HTC's oppdaterings-frekvens på telefonene sine, men hardware-messig og byggekvalitetsmessig er jeg absolutt imponert og ser absolutt ikke bort fra at også min neste telefon blir en HTC, dog relativt hurtig rootet og lagt inn Custom ROM!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Har du en HTC One S? Da er du dessverre en av dem som ikke får Android 4.1."I følge HTC "ser de fram til å tilby våre kunder med One X og One S en oppgradering til Android 4.1 Jelly Bean, sammen med vår siste versjon av HTC Sense"Vennligst klar opp i dette Amobil ;)

 

Ops! Beklager - her har det gått surr i modellbetegnelsene. Bildeteksten er rettet. One S og One X FÅR Android 4. Det er One V og Desire C som ikke får det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og One X får vel neppe noe mer enn 4.1. HTC er elendige på oppdateringer. Angrer på at jeg kjøpte One X. Selv om den er en god telefon er HTC såpass dårlige på oppdateringer og oppfølging av telefonene sine at jeg neppe kommer til å gi de en krone til. Det blir for dumt at HTC bruker to måneder lengre tid enn Samsung på å oppdatere topptelefonen sin, i tillegg til å at Samsung tilrettelegger bedre for at brukeren selv kan legge inn uoffisielle ROMs om man ikke vil vente på offisielle oppdateringer.

 

Nå får du gi deg. Gå inn på htcdev.com, lås opp bootloader, og legg inn akkurat hva du vil. Ikke spesielt vanskelig, og de som klager over at man ikke får nyeste Android-versjon har på flere måter seg selv å takke. HTC Sense er mye mer enn bare et visuelt skall og for hver ny versjon av Android som blir sluppet må det omfattende arbeid til for hver enkelt telefonmodell for å tilpasse Sense på nytt.

 

Dette må nesten bare bli et akseptert kompromiss hvis man veldig gjerne ønsker Sense, TouchWiz og liknende. "Alle" kan velge å låse opp bootloader og legge inn nyeste versjon av Android for sine telefoner, men ønsker man å benytte seg av de tunge tilpassningene som HTC, Samsung, LG og andre tilbyr, må man akseptere at det er umulig å holde tritt med Androidplattformens raske utvikling.

 

Valget er ditt..

 

Personlig forstår jeg hvorfor TouchWiz, Sense og liknende eksisterer, men jeg synes det er håpløst og ubrukelig, og derfor gjør jeg heller en innsats for å bidra til at både AOSP og 3. parts distribusjoner, som feks CyanogenMOD blir så bra som mulig.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

mrMKE:

Forsåvidt en grei løsning, men Samsung sin download mode er enda enklere, samt at det et nesten umulig å bricke mobilen så lenge download mode fungerer.

 

Det er nesten umulig å bricke en HTC-telefon med Android også, takket være RUU (ROM Upgrade Utility). En kompis av meg klarte å ødelegge alt av partisjonstabller. /sdcard-partisjonen overskrev /system og det meste annet ble forskjøvet og snudd på hodet, men å laste ned og kjøre nyeste RUU for gitt telefon (One S), så var alt på beina igjen..

Lenke til kommentar
"Har du en HTC One S? Da er du dessverre en av dem som ikke får Android 4.1."I følge HTC "ser de fram til å tilby våre kunder med One X og One S en oppgradering til Android 4.1 Jelly Bean, sammen med vår siste versjon av HTC Sense"Vennligst klar opp i dette Amobil ;)
Ops! Beklager - her har det gått surr i modellbetegnelsene. Bildeteksten er rettet. One S og One X FÅR Android 4. Det er One V og Desire C som ikke får det.

 

Ja, flott at dere endret på det!

Lenke til kommentar

Har også dårlig erfaring med HTCs oppdateringer. Ventet forgjeves på ics til Desire S. Har funnet ut at den er tilgjengelig på htcdev, men da blir alle data slettet og jeg vet ikke hva jeg mister av Sense (som jeg faktisk liker og bruker). Da lar jeg helleristninger våre og oppgradere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...