Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et prblem, prøver å få koblet flere Xbox 360 til samme internet, men det lar oss ikke koble opp samtidig slik at vi får spilt sammen. Har tested dette både over trådløst nett og ved å bruke kabler. Det er 3 Xbox 360 vi ønsker å få koblet opp mot nettet slik at vi kan spille co-op. En av maskinene fungerer bra, men de 2 andre får beskjed om begrenset netverk pga. "strict NAT".

 

Router: Cisco Linksys E4200

Internetlevrandør: Canal Digital

 

 

Hva har vi allerede testet?:

 

- Har testet port forwarding slik som det er anbefalt for å bedre ytelsen på Xbox Live(men dette går vel kun for 1 ekstra Xbox? siden IP adressen til Xbox må skrives inn)

- Testet med UPnP både av og på.

- Testet det på denne siden også, uten hell.

 

Har tidligere ikke hatt noe problem med å koble opp flere Xbox 360 på samme netverk, men etter vi skiftet router så kom dette problemet. Er det noen som har noen ideer om hvordan løse dette? ville vært til fantastisk hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at det er noen firmware-versjoner som ikke fungerer med flere x-boxer.

Dette gjelder bl.a. 1.0.02. Sjekk hvilken versjon du har og evt oppgrader. Resett så routeren til fabrikkinnstillinger.

 

Dersom du ikke får det til å fungere med orginal firmware, så kan du prøve f.eks Tomato Shibby:

Firmware Dersom du skal logge inn på den, så er det root og admin som er brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Jeg har en router som jeg vet fungerer til bruk på flere spillkonsoller, men siden det ikke kun er jeg som bruker nettet så kan jeg ikke skifte den ut den so er der nå.

 

Men, er det mulig å koble 2 routere til samme modem? er kun 1 utgang fra modemet, men vil det fungere hvis jeg skaffer meg en splitter? eller kansje det er noen andre måter?

 

Kansje det går å ordne en hub og koble fra modemet og videre til Xboxene via kabel?

Endret av swatch
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om CD deler ut flere ipadresser til hver kunde og hvilke abonnemeter det gjelder.

Leser på noen sider at de deler ut inntil fire stk, men finner ikke infor om dette på hjemmesiden deres.

 

Hvis de deler ut fire, så kan du koble til en switch til modemet og så koble inntil tre xboxer og E4200 til denne switchen. Du kan bruke din gamle router som switch ved å slå av DHCP-server i den. Du finner denne innstillingen under LAN. Du bruker så de fire lanportene i routeren som switch. Du kan også bruke trådløsnettet dens, men da begrenset av de fire ipadressene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...