Gå til innhold

Lanserer ny speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1080 60i? Virkelig Nikon? Skjønner ikke hvorfor interlaced overlever videre. Klarer de ikke 60p så er30/25/24p et bedre alternativ enn 60/50i spør du meg...

 

Kamera virker ellers som en enormt bra entry level for de som vil utforske fotografering litt mer enn akkurat bare barn/ferie etc.

Endret av H_Treider
Lenke til kommentar

1080p 60i? Virkelig Nikon? Skjønner ikke hvorfor interlaced overlever videre. Klarer de ikke 60p så er30/25/24p et bedre alternativ enn 60/50i spør du meg...Kamera virker ellers som en enormt bra entry level for de som vil utforske fotografering litt mer enn akkurat bare barn/ferie etc.

 

Tipper dette er en skriveleif.

De mener nok heller 1080p 30fps. Det er vel samme som 60i?

Lenke til kommentar

Er spent på om den får lydmåler og lydkontroll som de nye FX'ene... I så fall kan denne + D700 være bedre alternativ for meg i stedet for D600, som manglet litt for min del.

Ikke hodetelefon-plugg, men visuell kontroll på skjermen er lik - du ser to stolper for lydnivå (høyre/venstre). Kan stilles i 20 trinn.

Lenke til kommentar
1080p 60i? Virkelig Nikon? Skjønner ikke hvorfor interlaced overlever videre. Klarer de ikke 60p så er30/25/24p et bedre alternativ enn 60/50i spør du meg...Kamera virker ellers som en enormt bra entry level for de som vil utforske fotografering litt mer enn akkurat bare barn/ferie etc.
Tipper dette er en skriveleif.De mener nok heller 1080p 30fps. Det er vel samme som 60i?

 

Det er ikke det han klager på. Han klager på at de ikke klarer 60p, men at de i tillegg velger å implementere det dumme interlacede greiene.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Skjønner at jeg åpenbart er håpløst tradisjonell og gammeldags av meg, men ... Fytti katta så grelle de alternative fargene var! Hvem er det som vil gå rundt med noe sånt?!

 

Hahh! Nei, du er ikke gammeldags, det er bare den nye generasjonen som har psykotiske abstinenser for farger og design på alt :)

 

Kunne selv aldri tenkt meg noe annet enn et fargeløst kamera (sort/hvitt/gråbetont), og ser heller ikke vitsen.

 

Dette er bare fashiongreier. Er så mange fjortis jenter som ønsker seg IPhone 5 bare pga image, uten at de vet noe som helst om den teknisk. Altså hvor rask den er, hvilken oppløsning det er på skjermen osv. Kun design det går i.

 

Og slik blir det vel for noen når det gjelder farger på kameraer også. Men det toget kommer jeg aldri til å slenge meg på. Det eneste jeg kanskje kunne ha strukket meg til var grønnkamo farger på et panserkamera som bare tåler alt, for da gjengir hvertfall fargene hva slags type kamera jeg bruker. Men å ha et BFF-lakkert sissykamera er noe jeg ikke kan forstå meg på :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Tror jeg skal kjøpe et rødt et bare på trass :p

Jeg kunne også funnet på å kjøpe noe annet enn sort bare på trass. :) Folk er fantasiløse når det kommer til fargevalg på akkurat kamera. Innen de fleste andre forbrukerelektronikk-produktene er folk flest mye mer åpen for flere farger.

 

Hva mener artikkelforfatter med "lett videreutvikling" av D3200 sensoren? Ihht informasjon fra diverse sider har den har forskjellig fysisk størrelse, og da er det vel neppe en "lett videreutvikling". Den har forøvrig også annen størrelse enn de siste Sonysensorene, så det er heller ikke en eksisterende Sony-sensor.

Merk at det er uhyre dyrt å starte med nye varianter med små/ubetydelige forskjeller. Det er mye mer økonomisk for produsentene å masseprodusere de samme brikkene i stort antall. Derfor regner jeg med at det er nøyaktig samme brikke som brukes og at forskjellige specs oppgitt ulike plasser på nettet skyldes unøyaktigheter og ulike måter å regne seg frem til specs. F.eks totalt antall piksler vs antall maskerte piksler, vs antall piksler i raw, vs antall piksler i jpeg osv, samt ulike fysiske mål på brikken.

 

Merk at en og samme brikke godt lett kan justeres til både ulike ISO-områder og hastigheter ved å justere firmwaren som styrer brikken. Ulik bruk av maskerte piksler kan også gi ulik ISO-ytelse.

Lenke til kommentar

Merk at det er uhyre dyrt å starte med nye varianter med små/ubetydelige forskjeller. Det er mye mer økonomisk for produsentene å masseprodusere de samme brikkene i stort antall. Derfor regner jeg med at det er nøyaktig samme brikke som brukes og at forskjellige specs oppgitt ulike plasser på nettet skyldes unøyaktigheter og ulike måter å regne seg frem til specs. F.eks totalt antall piksler vs antall maskerte piksler, vs antall piksler i raw, vs antall piksler i jpeg osv, samt ulike fysiske mål på brikken.

 

Merk at en og samme brikke godt lett kan justeres til både ulike ISO-områder og hastigheter ved å justere firmwaren som styrer brikken. Ulik bruk av maskerte piksler kan også gi ulik ISO-ytelse.

Er faktisk bekreftet av Nikon på pressekonf. at det er snakk om en helt ny brikke. Tro det eller ei^^

 

Det er ikke det han klager på. Han klager på at de ikke klarer 60p, men at de i tillegg velger å implementere det dumme interlacede greiene.

Jepp, jeg trodde det hørte steinalderen til... :p

Lenke til kommentar

Er faktisk bekreftet av Nikon på pressekonf. at det er snakk om en helt ny brikke. Tro det eller ei^^

 

 

Jepp, jeg trodde det hørte steinalderen til... :p

 

Haha ja, men det har du helt rett i også. Det hører steinalderen til, men fordi land som USA hater forandringer skal dem for all del ikke prøve å forbedre sin broadcast kvalitet.

 

Faktisk er 720p bedre 1080i til og med, så hvorfor man i det hele tatt implementerer noe slikt skjønner jeg ikke. Det blir like dumt som å gi mobiltelefonen en stor og gammeldags antenne som stikker ut av den mens man i tillegg har en liten og god en inni telefonen, bare for å tilby flest mulig funksjoner.

 

Snart blir nybegynnere så forvirret at de måler kameraene sine i antall funksjoner; "mitt kamera er bedre enn ditt, for mitt har 937 funksjoner mens ditt bare har 811 funksjoner". :p Satt litt på spissen, her, men interlaced lager ingenting annet enn hodebry i menyene og spesielt i color gradingen og resten av etterbehandlingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nye modeller koster alltid mye mer enn de smaker, fordi produsenten må tjene inn utviklingskostnadene. Så fort de er tjent inn, og konkurransen mellom butikkene tykner til, så raser prisene et stykke ned før de stabiliserer seg på det nivået de vil ligge på en stund.

 

Som oftest får man mye mer for pengene om man er villig til å kjøpe et litt eldre kamera for samme sum. Som i eksempelet til CHNO over her, hvor man får D7000 rimeligere enn D5200. Det er et kamera som på de fleste områder er bedre enn D5200.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...