Gå til innhold

Test: Thecus N4800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

innebygd UPS er kjekt, men det er like greit å kjøpe en billigere NAS kjøpe en billig (5-600) fra APC e.l., og plugge den i NAS'en. Så kan Nas'en gå i innpå en time og ta seg selv ned kontrollert når UPS'en sier fra.

 

og ruter og kabelmodem kan også henge på....

Hvis det gjør meg til UPS-fanatiker får det heller være...

 

Og hvorfor ikke koble den til TV'en? ett ord. WAF.

Endret av firefox
Lenke til kommentar

innebygd UPS er kjekt, men det er like greit å kjøpe en billigere NAS kjøpe en billig (5-600) fra APC e.l., og plugge den i NAS'en. Så kan Nas'en gå i innpå en time og ta seg selv ned kontrollert når UPS'en sier fra.

 

og ruter og kabelmodem kan også henge på....

Hvis det gjør meg til UPS-fanatiker får det heller være...

 

Og hvorfor ikke koble den til TV'en? ett ord. WAF.

 

Ups til 5-600,- som kan dure å gå i en time, da må du nesten komme med en link for dette må jo være ett røverkjøp, de fleste Ups'er i den prisklassen har en oppetid på noen minutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

innebygd UPS er kjekt, men det er like greit å kjøpe en billigere NAS kjøpe en billig (5-600) fra APC e.l., og plugge den i NAS'en. Så kan Nas'en gå i innpå en time og ta seg selv ned kontrollert når UPS'en sier fra.

 

og ruter og kabelmodem kan også henge på....

Hvis det gjør meg til UPS-fanatiker får det heller være...

 

Og hvorfor ikke koble den til TV'en? ett ord. WAF.

 

Vi testet naturligvis denne på den enkleste måten – ved å nappe ut strømkontakten. Da fikk vi notisen "AC Lost" på OLED-panelet, og etter om lag ett minutt slo NAS-en seg kontrollert av.

 

Må si meg enig med firefox.

 

Jeg går sikkert under ups fanatiker, da jeg har 3 stk av grei størrelse, der den største er en Eaton Evolution 1550VA, som holder min filserver med strøm i 1 time før den tas ned automatisk.

 

På router/switch/modem står det en Eaton Powerware Pulsar Ellipse 1500VA som også holder disse i live en times tid pga mindre strømbruk. Og den siste av samme modell, holder min brors "out of the house" backup server i live 20-30min.

 

1-2 min er jo ikke nok til et mindre strømbrudd engang. Men så klart, man skal i teorien være sikret ifra å miste data, da den går ned kontrollert.

 

 

En annen fordel med ups av denne typen, er overspenningsvern, strømfiltrering og volt balansering.

 

Ellers syns jeg det ser ut som at man får bedre pakke med å kjøpe en billigere nas og f.eks apple tv.

Lenke til kommentar

Denne så jo kjekk ut. Line Out, HDMI og så videre. Jeg er midt i prosessen med å digitalisere alle CDene mine til flac, og siden VLC kan legges inn burde det være mulighet til å styre dette (samt spille av Flac-filer) vha smart-TVen koblet til et steroeanlegg. Ikke dumt i det hele tatt...

Kan anbefale Foobar2000 for avspilling av musikk. Støtter så og si alt av musikk formater, du kan få den til å se ut som du vil, og best av alt den bruker svært lite resurser. Du kan enkelt ha spillelister med flere hundre tusen sanger, og det tar bare et sekund å søke opp det du vil finne. Ingen lag eller den slags. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nah... Heller en Xeon E12xx basert greie med ZFS (F.eks. Nas4Free). Kjappere & så mange disker du gidder.

 

.. ikke interessert i å ha en egen datamaskin stående og surre tilkoblet PCen...

Uh.. ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan anbefale Foobar2000 for avspilling av musikk. Støtter så og si alt av musikk formater, du kan få den til å se ut som du vil, og best av alt den bruker svært lite resurser. Du kan enkelt ha spillelister med flere hundre tusen sanger, og det tar bare et sekund å søke opp det du vil finne. Ingen lag eller den slags. :)

Hmm.. den eneste spillerene jeg har funnet som takler fritekst søk i store biblioteker godt er MediaMonkey. Jeg styrer den forøvrig via telefonen (Unified Remote). Meget Praktisk.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Foobar2000 for avspilling av musikk. Støtter så og si alt av musikk formater, du kan få den til å se ut som du vil, og best av alt den bruker svært lite resurser. Du kan enkelt ha spillelister med flere hundre tusen sanger, og det tar bare et sekund å søke opp det du vil finne. Ingen lag eller den slags. :)

Hmm.. den eneste spillerene jeg har funnet som takler fritekst søk i store biblioteker godt er MediaMonkey. Jeg styrer den forøvrig via telefonen (Unified Remote). Meget Praktisk.

 

Da bør du prøve Foobar2000. :p

Den gjør det meget raskt og bruker som sagt veldig lite minne og resurser, pluss støtter det meste. Masse plug-ins og du kan forandre GUI-en som du selv ønsker. :)

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg en NAS som denne som bruker ZFS - som vil gi meg muligheten til å gjenopprette/"resilver"'e innholdet på en disk hvis den går til helvete, uten å måtte kjøre RAID og få halve lagringsplassen tilgjengelig - altså effektivt 2 disker og 2x strømforbruk, støy og varme. Er det noe jeg misser her? Har hørt at det tar endel mer prosessorkraft og minne, men det er da ikke så dyrt i disse dager.

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...