Gå til innhold

Har du råd til et nytt Kickstarter-rollespill? (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke helt sansen for Kickstarter. Betale en hau med penger så viser det seg at når spillet kommer ut så får det terningkast 1. Liker å lese reviews før jeg kjøper spill.

 

Greit nok det, men uten kickstarter så er det garantert at det bare kommer ut spill som burde få terningkast 1, for å sette det litt på spissen. Kickstarter gir oss muligheten til å få spill som faktisk er terningkast 6. Det er selvsagt ingen garanti for at spillene blir bra, men potensialet er der, spesielt fra dem som faktisk har vist det før. Har man ikke penger, så skjønner jeg forøvrig godt at man ikke gir noe. Blir litt som en form for veldedighet hvis man er glad i spill, hvor du får noe tilbake som man ikke helt vet hva er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget vag beskrivelse av prosjektet, og kunne godt tenkt meg at de fokuserte på et spill i stedet for to, men mulig de har lyst til å både lage et spill som Anachronox og et som Wizardry. Uansett, nostalgien tar overhånd igjen, så penger gitt.

 

Det første du sier der, er det første som jeg merket meg. Hva slags spill blir dette? Førsteperson? Tredjeperson? Isometrisk perspektiv? Er det open-world? Semi open-world?

 

Jeg slengte inn $100 pluss betaling for frakt. Prosjektet høres interessant ut, og folka som står bak er uten tvil dyktige. Men jeg vet ikke engang hvilket spill det blir! De kan umulig forvente å nå målet sitt i løpet av én måned om de ikke engang har noe concept art for å la folk få en idé om hvordan spillet blir seende ut, og hvordan man skal spille det.

Lenke til kommentar

Det første du sier der, er det første som jeg merket meg. Hva slags spill blir dette? Førsteperson? Tredjeperson? Isometrisk perspektiv? Er det open-world? Semi open-world?

 

Jeg slengte inn $100 pluss betaling for frakt. Prosjektet høres interessant ut, og folka som står bak er uten tvil dyktige. Men jeg vet ikke engang hvilket spill det blir! De kan umulig forvente å nå målet sitt i løpet av én måned om de ikke engang har noe concept art for å la folk få en idé om hvordan spillet blir seende ut, og hvordan man skal spille det.

 

Jeg håper for deres del at de kommer med noe mer konkret etterhvert, hvis ikke tror jeg de kommer til å slite veldig. De kan vel ikke akkurat håpe at DOOM-fansen skal komme rekende heller. Gjorde det samme som deg, men er ikke overbevist enda.

Lenke til kommentar

Hmm.. blir mye prosjekter å sponse etterhvert. Men det er jo så mye potensielt bra i vente av alle disse prosjektene at det gleder meg langt inn i hjerterota :)

 

Dessuten så er vi jo her alle rike nordmenn så noen dollar hver 14 dag til favoritthobbyen spiller ingen rolle uansett. Selv om vi ikke er garantert å få drømmene våres oppfylt hver eneste gang, så er dette uansett bedre enn de tilstandene vi før måtte tolerere.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg spilte jo mye Commander Keen i min ungdom, men rollespillene til samme karen kan jeg ikke skryte over å ha så stort kjennskap til. Jeg synes nok at målet kan virke for ambisiøst. Det er de færreste prosjekter som har nok fans i utgangspunktet til at de kan forvente å få inn 1 000 000 dollars til via Kickstarter. Spesielt ettersom det er mange store spillenavn som har hatt prosjekter...

Lenke til kommentar

Har ikke helt sansen for Kickstarter. Betale en hau med penger så viser det seg at når spillet kommer ut så får det terningkast 1. Liker å lese reviews før jeg kjøper spill.

 

FTL har vel bevist at dei som faktisk tenker litt utafor boksen og samtidig får inn ein del midler faktisk leverer ein avhengighetsskapande og frisk ny opplevelse. Vertfall synest eg FTL er eit ekstremt bra produkt og veldig givande i forhold til å koste 9,99$. Dette er jo ein anna side av saken og. Dettte spelet her koster 15$ og har grunnlag for å bli fantastisk om du liker sjangeren. Diablo koster ca 40$ og er etter mi meining dårlig (for ikkje og snakke om alle release bugsa dei sliet med), eg får likevell aldri igjen pengane og spelet gjorde det bra på mange anmeldelser. Har til orientering spelt tidlegare diablo spel so eg er ikkje ein av dei som forventa at spelet skulle være WOW to.

 

Uansett ein massiv avsporing. Ville egentlig komme med eit tips til eit anna svært lovande kickstarter spel (synest eg vertfall), Nexus 2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...