Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt synsing rundt nye Mercedes A-klasse?


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på om jeg skal kjøpe meg en ny bil snart, og i utgangspunktet har jeg så langt vert en VW/Audi-mann.

 

Jeg har i dag en Audi A4 2.0TFSI 180HK'er, men til mitt bruk trenger jeg faktisk ikke så stor bil som dette, da det kun er meg, mdammen og bikkja som skal være med på det meste.

 

Jeg har av en eller annen grunn aldri vert inne å kikket på Mercedes da jeg har trodd at dem ikke har noen "verdig" konkurrent til bilene jeg nå vurderer, som er Golf og Audi A3.

 

Men når jeg gikk inn på nettsidene til Mercedes tidligere i dag så fikk jeg litt bakoversveis i positiv grad. Den nye A-klasse er jo rålekker! Ikke bare det, men prisen er jo helt utrolig.

 

Man får jo en Mercedes A-250 MED AMG Sport-pakke, samt tilleggspakken som tuner motoren ytterligere til latterlige 500.000,- uten rabatt. (veiledendepriser fra nettsiden dems)

 

Da får man en bil med 211HK'er + det AMG tuning settet gir. 0-100sek. går unna på 6.6sek. (denne skal vist gå ned etter installasjon av AMG tuning pakken).

 

SKal man ha en like vellutstyrt Audi A3 med noenlunde samme motor/utstyr, så kommer denne på vertfall 50.000,- mer, og i mine øyne er Mercedesen mye tøffere.

 

Den nye Golf'en er jo i mine øyne hakket tøffere enn Audi A3, men motoralternativene her er ikke like spennende.

 

Hva mener dere om den nye Mercedes A-klasse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir jo som sagt bare egne meninger, men når BMW 1-serie (som jo er en naturlig konkurrent til A-klasse) starter på 500.000,- (med tilnermet motorytelse) FØR mani det hele tatt har åpnet utstyrsbrosjyren så blir det litt merkelig.

 

Jeg har ikke noe i mot BMW, men i mine øyne må man opp i 5-serien før jeg liker dem. 1-serien liker jeg ikke utseende på, og 3-serien er skikkelig kjedelig i mine øyne.

 

En orginalt chiptunet A-250 AMG får jo minst 230HK'er (synsing) og et utstyrsnivå som banker Audi og BMW ned i støvlene med tanke på pris.

 

Jeg må da ærlig innrømme at Mercedes trekker det lengste strådet med tanke på utseendet?

 

Avbildet er en BMW 1-serie med M-sport pakke til en nette sum av 500.000,-

Under er en Mercedes A-250 AMG til omtrent samme pris.

 

post-30214-0-81034100-1348631107_thumb.jpg

 

post-30214-0-08278200-1348631113_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BMW 1-serie vil jeg ikke ha. Synes faktisk den er litt kjedelig. Prøvde en for ett par uker siden (120i).

Motoren i seg selv er sikkert frisk, men bilen i seg selv er litt kjedelig, og den koster langt mer enn mercedesen når utstyrslista er ferdig krysset av.

 

Da kjøper jeg evt. heller den nye Golf'en.

 

Jeg synes ikke BMW er noe før man kommer opp i 5-serien, men da er man jo over i et helt annet segment :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er utseendet jeg tenker på ja. Har ikke noe i mot BMW sån sett, men å betale 50.000+ mer for en lignende 1-serie med samme utstyr frister ikke veldig. Dessuten så vil jeg ha en bil som ikke så veldig mange andre har og som skiller seg ut litt.

 

Men hva man synes er kjedelig er jo en smakssak. Hva motorpressen sier bryr jeg meg ikke så mye om :)

Lenke til kommentar

Enig i det meste du sier ang. Mercedes`en du nevner ovenfor. Jeg liker den veldig godt. Har ikke kjørt nye A-klassen, men har faktisk eid et par Merce`er oppgjennom. To gamle E-klasser.

 

Bruker ikke mer tid på å underbygge argumentene dine, men hadde jeg vært i din posisjon, så prøvekjør nye Volvo V40 med litt motor og R-design. Konge bil og chassis. Har ikke en V40 selv, men vært så heldig å kjørt en. Minimalistisk og "skandinavisk" inne i coupen, men en artig motor.

Du får en T4, 180hk R-design for ca 400.000kr

Eller en D4, 177hk R-design for rundt samme prisen.

Det kommer et tillegg på ca 30.000kr for automat.

 

V40_2240517b.jpg

 

 

Designmessig er de ganske like i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den nye A-klassen er flott, men som det er nevnt tidligere, mye krefter på fremhjulene så hadde absolutt prøvekjørt den godt i forkant.

 

Den kommer nok til å selge en del fremover, men da med langt kjippere utstyr og motor vil jeg tro :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...