Gå til innhold

? Apple vinner TV-krigen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan de bruke iTV når ITV er et oppegående Britisk TV selskap?

De gjør vel som med iCloud. De kjøper det opp. :)

Jeg hadde en bruker hos iCloud, før det ble Apple-brand. Det var da et OS i skyene, og fungerte overraskende godt. Enda bra jeg ikke brukte det noe særlig, for da hadde jeg vel mistet alt.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de bruke iTV når ITV er et oppegående Britisk TV selskap?
De gjør vel som med iCloud. De kjøper det opp. :)Jeg hadde en bruker hos iCloud, før det ble Apple-brand. Det var da et OS i skyene, og fungerte overraskende godt. Enda bra jeg ikke brukte det noe særlig, for da hadde jeg vel mistet alt.

 

Det blir nok en vel dyr historie også for Apple. iCloud var et lite selskap, ITV er et selskap med milliarder norske kroner i overskudd.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg kommer aldri til å kjøpe noen "avansert"/"smart" tv. En tv skal ha best mulig bilde, ha mange innganger og ellers være enkel.

 

Det er dingsene tilkoblet TV'en som får stå for det avanserte.

 

Litte frem i tid er TV'en fortsatt enkel, men uten at vi har tilkoblet andre bokser. Da får vi servert innhold direkte fra nettet (æh.. "skyen", et mer moteriktig ord) . VoD, spill... alt innhold kjøres fra servere der ute ett sted og TV'en sender bare alle trykk på fjernkontrollen videre dit.

 

Så jeg er litt spent på om Apple prøver å lage enda en idiotisk "smart TV" eller om de går for noe mer fremtidsrettet som en "sky" drevet TV.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de bruke iTV når ITV er et oppegående Britisk TV selskap?
De gjør vel som med iCloud. De kjøper det opp. :)Jeg hadde en bruker hos iCloud, før det ble Apple-brand. Det var da et OS i skyene, og fungerte overraskende godt. Enda bra jeg ikke brukte det noe særlig, for da hadde jeg vel mistet alt.
Det blir nok en vel dyr historie også for Apple. iCloud var et lite selskap, ITV er et selskap med milliarder norske kroner i overskudd.

 

i Øyeblikket er ITV verd 5,2 Mrd USD. Apple hadde i juni 7,9 Mrd USD i cash... det kan gå på håret...

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Selv håper jeg på en kraftig gjennomgang av fjernkontrollen. Toveis, pålitelig og et par sensorer. Eller bare droppe det helt og gå for stemme/kroppsstyring som faktisk fungerer under forskjellige forhold. For eksempel bruke støykanselleringsprinsippet mellom TV-ens egen lyd og mikrofonen som lytter til brukeren.

 

Jeg tipper også at de kommer ut med en egen AppleTV-boks alá den som allerede fins, i tillegg til TV-er i 3-4 forskjellige størrelser med funksjonaliteten innebygd.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de bruke iTV når ITV er et oppegående Britisk TV selskap?
De gjør vel som med iCloud. De kjøper det opp. :)Jeg hadde en bruker hos iCloud, før det ble Apple-brand. Det var da et OS i skyene, og fungerte overraskende godt. Enda bra jeg ikke brukte det noe særlig, for da hadde jeg vel mistet alt.
Det blir nok en vel dyr historie også for Apple. iCloud var et lite selskap, ITV er et selskap med milliarder norske kroner i overskudd.

 

i Øyeblikket er ITV verd 5,2 Mrd USD. Apple hadde i juni 7,9 Mrd USD i cash... det kan gå på håret...

 

Jeg er fullt klar over at Apple har kapital nok, i tillegg til kontantbeholdningen kan de låne relativt mye. Faktisk kunne de kjøpt Microsoft om de så ville. Dyr historie går på at å tjene inn et så dyrt kjøp av merkenavn er vanskelig, og hva vil det gjøre med Apple sin aksjeverdi.

 

@Mannen med ljåen:

Jeg har flere bokser (minst 4) - og faktisk bare en fjernkontroll - og det har jeg hatt i mange år. Det er langt fra en fordel at alt er innebygd i TV-en - det reduserer holdbarhet etc. Personlig vil jeg ha akkurat passelig i TV-en, og heller kunne håndtere det meste via en spesialoppsatt server/mediamaskin med fjernstyring.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Jeg er drittlei av at jeg må ha 4 fjernkontroller for å kunne betjene all elektronikken min.

Flere av dem har elendig rekkevidde, og må pekes nøyaktig som en laserpeker og jeg må trykke flere ganger på knappen...

 

Hvis flest mulig greier er innebygget i TVen, kan jeg sparke ut en masse bokser med fjernkontroller.

...eller så kan du kjøpe deg en universalkontroller som styrer alle appratene dine. Velkommen til år 2012.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er drittlei av at jeg må ha 4 fjernkontroller for å kunne betjene all elektronikken min.Flere av dem har elendig rekkevidde, og må pekes nøyaktig som en laserpeker og jeg må trykke flere ganger på knappen...Hvis flest mulig greier er innebygget i TVen, kan jeg sparke ut en masse bokser med fjernkontroller.

 

Logitech Harmony? Bruker det til alt sammen, fungerer fjell. Men som med alle IR-fjernkontroller, er det bare enveis.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede en Logitech Harmony universalfjernkontroll.

Den har masse små knapper som passer dårlig overens med de ulike brukergrensesnittene på min TV og dekoderboks.

Den har masse knapper, men jeg bruker kanskje bare 20% av dem regelmessig.

Masse menyknapper som jeg ikke trenger også.

Og de knappene jeg bruker ofte er ulogisk plassert.

Jeg må se på fjernkontrollen for å kunne finne riktig knapp, for det er så mange nesten like knapper at det er nesten umulig å bare føle seg frem i mørket.

 

 

Den funker, men jeg mener at den originale fjernkontrollen fungerer bedre.

Så jeg bruker stort sett bare den originale.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Apple vinne TV krigen med deres versjon ala iTV? Kan regne med at iTV blr en lignende sak som iTunes hvor man kan kjøpe programmer/filmer via iTV (Noe som sagt iTunes allerede har). Er helt forstått med at man kan bruke sin egen HTPC uten noen som helst form for Apple software til å kunne klare akkurat det samme den dag idag.

Lenke til kommentar

Det finnes definitivt potensiale i å utvikle TV og brukergrensesnitt. Nå har jeg riktignok ikke kjøpt TV på ca. 5 år, men på den tiden var det feks. i praksis ingen TV som kom med fjernkontroll med RF. Teknologien var der for lenge siden men få gadd å implementere det. Og det gjaldt forsåvidt det meste med fjernkontroll på den tiden. Først ifjor så jeg en skikkelig løsning fra Samsung hvor man feks. kunne bruke telefonen sin som fjernkontroll via en app. Hvis man feks, kombinerer det med stemmestyring/bevegelsesstyring så begynner man å få noe som blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...