Gå til innhold

Firmware for 7D released (2.0)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kudos til Canon dette blir bra, blir omtrent som å få et nytt kamera.

 

Har en liten tanke i bakhodet at denne firmwaren kommer grunnet at Canon ikke har klart/rukket og produsere et bedre entuiast-cropkamera ennå, grunnen kan være så mangt kanskje etterslep fra tsunamien?

 

Her er alle oppgraderingene.

  • Improved maximum burst for RAW images (up to 25)
  • In-camera RAW image editing
  • In-camera Image Rating
  • In-camera JPEG resizing
  • Maximum Auto ISO setting (ISO 400-6400)
  • Manual audio level adjustment in movie recording
  • GPS compatibility
  • File name customisation
  • Time zone settings
  • Faster scrolling of magnified images
  • Quick control screen during playback

Edit: Har lagret firmware, men venter noen dager før jeg installerer den så jeg eventuell slipper barnesykdommer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Edit: Har lagret firmware, men venter noen dager før jeg installerer den så jeg eventuell slipper barnesykdommer.

Forsvinner Barnesykdommene hvis en venter noen dager og lar oppdateringen "Modne" på PC'en? :hmm:

 

Neida, jeg forstår hva du mener! Av og til kan det være greit å vente på andres "erfaring" og eventuelt vente på neste oppdatering (2.0.1).

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å være så "fornuftig" :tease:

 

EDIT: Det kan kanskje også være en ide å laste ned nyeste manual (med endringer i firmware 2.0.0). Bruk samme link som er lagt ut for firmwareoppdatering (Engelsk manual, men det funker vel for de fleste).

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Edit: Har lagret firmware, men venter noen dager før jeg installerer den så jeg eventuell slipper barnesykdommer.

Forsvinner Barnesykdommene hvis en venter noen dager og lar oppdateringen "Modne" på PC'en? :hmm:

 

Neida, jeg forstår hva du mener! Av og til kan det være greit å vente på andres "erfaring" og eventuelt vente på neste oppdatering (2.0.1).

 

Vel, er det for godt til og være sant er det sannsynligvis ikke sant :)

 

Jeg lastet ned i tilfelle rottefelle og Canon trekker tilbake firmwaren av en eller annen grunn, samt oppdaterer firmvaren hvis det blir detektert noen barnesykdommer, hvis ikke så dytter jeg den inn i kameraet :)

 

Hvordan var det fremgangsmåten var nå igjen.

Laster man ikke firmvaren inn på et tomt minnekort og setter det inn i kameraet og velger oppdater firmvare i menyen ??

 

Åpner du opp nedlastet fil finner du manualen på flere språk "pdf".

Lenke til kommentar

Kudos til Canon dette blir bra, blir omtrent som å få et nytt kamera.

 

Har en liten tanke i bakhodet at denne firmwaren kommer grunnet at Canon ikke har klart/rukket og produsere et bedre entuiast-cropkamera ennå, grunnen kan være så mangt kanskje etterslep fra tsunamien?

 

Her er alle oppgraderingene.

  • Improved maximum burst for RAW images (up to 25)
  • In-camera RAW image editing
  • In-camera Image Rating
  • In-camera JPEG resizing
  • Maximum Auto ISO setting (ISO 400-6400)
  • Manual audio level adjustment in movie recording
  • GPS compatibility
  • File name customisation
  • Time zone settings
  • Faster scrolling of magnified images
  • Quick control screen during playback

Edit: Har lagret firmware, men venter noen dager før jeg installerer den så jeg eventuell slipper barnesykdommer.

 

Fint at Canon gidder komme med såpass mange nye funksjoner så sent i "forløpet" på 7D. :)

 

Men for meg blir det ikke som et "nytt kamera". Iso egenskaper og bildekvalitet, autofokus punkter, hastighet osv.. er jo det samme.

 

Men her er det jo hva man bruker kameraet til som avgjør om man har bruk for disse nye funksjonene. Lite å hente for meg personlig i disse nye funksjonene. Men kameraet har jo alltid vært bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at man ikke kan reversere firmwaren etterpå, dvs man kan ikke gå tilbake til tidligere utgaver.

 

Selv venter jeg alltid etpar dager for å se om det er noen som rapporterer bugs, normalt pleier firmwaren være svært godt utprøvd og kvalitetssikret, men man vet aldri før x antall brukere har prøvd den.

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert mitt kamera.

 

Reduserte auto-ISO til 1600. Er ikke helt fortrolig med 3200.

Skulle gjerne hatt muligheten til å sette minimum shutter. Har blitt glad i den funksjonen på 5D mkIII. Kjekk å ha når man fotograferer i AV, og vil sikre seg ålreite lukkertider.

 

Forøvrig hadde jeg egentlig også et lite håp om en oppfriskning/modernisering av menyene. En tilnærming til 5D mkIII hadde vært temmelig kjekt.

Lenke til kommentar

Ang. endring av filnavn når man har mer enn to hus, er det virkelig nødvendig når den informasjonen ligger i filen uansett?

Det avhenger av hvordan du organiserer filene dine. Jeg liker å legge alle bildene jeg tar på en "shoot" i en og samme mappe istedet for en mappe per hus. Og det er ofte jeg har med meg to hus når jeg er ute og fotograferer; og da er det en overraskende stor sannsynlighet for at du får to filer med samme navn. Har opplevd det med EOS 350D/30D, og Panasonic GF1/GH2. På Olympus så kan jeg endre navn på alle husene unntatt E-420.

Lenke til kommentar

Ang. endring av filnavn når man har mer enn to hus, er det virkelig nødvendig når den informasjonen ligger i filen uansett?

Kan jo bare svare for meg selv. Det er fordi jeg da kan sitte i brigde og kjapt se over bildene og ved å bare se på filnavnet vite hvilket kamera det er tatt med. Det er jo ikke så vanskelig å filtrere og sånt om jeg vil det. Men det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil bare ha en enkel måte å se hva det er tatt med mens jeg ser på oversikten.

..

Lighroom har jeg, men jeg har enda ikke gjort annet enn å innstallere det.. bomkjøp. :eek:

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...