Gå til innhold

Sony gikk glipp av Limbo-eksklusivitet (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og bryr meg, for jeg har nettopp kjøpt Limbo — ettersom det når er å få på plate. Gud forby det jævla tullet med eksklusivitet.

 

Det er ikke aktuelt (for meg i alle fall) å sitte med en haug med konsoller p.g.a. eksklusive spill. Da går jeg glipp av (potensielt) gode spill, og de går glipp av mine penger — en tap - tap situasjon.

 

Edit: På tide å få fikset problemet med at tankestreker ved innleggsposting blir til spørsmålstegn.

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar

Utgjevaren eller utviklaren? Problemet her var jo at utgjevaren ville snappe opp dei intellektuelle rettane til utviklaren - som utgjevarar ofte vil - og det er stadig færre utviklarar som synest det er ok. Før eller sidan finn utgjevaren ut at dei ikkje treng at Utviklar X, og Utviklar X må så byrje heilt på nytt fordi retten til millionfranchisen deira ligg igjen hos utgjevaren. Cue "Spiritual Successor".

Lenke til kommentar

Jeg og bryr meg, for jeg har nettopp kjøpt Limbo — ettersom det når er å få på plate. Gud forby det jævla tullet med eksklusivitet.Det er ikke aktuelt (for meg i alle fall) å sitte med en haug med konsoller p.g.a. eksklusive spill. Da går jeg glipp av (potensielt) gode spill, og de går glipp av mine penger — en tap - tap situasjon.Edit: På tide å få fikset problemet med at tankestreker ved innleggsposting blir til spørsmålstegn.

Nettop, de fleste har kun en konsoll, så utvikler taper intektene fra salget på de andre, når kostnaden for å porte er mye mindre en utviklings kostnadeen er det en veldig dårlig deal.

I dag er det ikke mange esklusive titler igjen, virker som de fleste er gamle Nintendo har mange som stammer tilbake til NES, og super Nintendo tiden, Xbox har HALO, vet ikke om andre en Fable selv om Fable kommer på PC senere.

Snakker her ikke om spill som krever egen kontrollere, Wii move, kinetic eller mus og tastatur.

 

For konsoll firmaet er esklusivitet god reklame, men dyr da utvikler vil kreve kompensasjon for alt det tapte salget. Når spill blir dyrere og samtidig selger mer blir dette en dårligere og dårliger deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...