Gå til innhold

Endelig støtter Nvidias skjermkort Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener faktisk at WHQL-sertifiserings prossesen har blitt kritisert av både Nvidia og Amd tidligere og at dette utgjør en ekstra arbeidsinnsats og penger for å få den stemplet WHQL.

I den forstand så ser jeg ofte at en beta driver fungerer like bra som en WHQL driver i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Mener faktisk at WHQL-sertifiserings prossesen har blitt kritisert av både Nvidia og Amd tidligere og at dette utgjør en ekstra arbeidsinnsats og penger for å få den stemplet WHQL.

I den forstand så ser jeg ofte at en beta driver fungerer like bra som en WHQL driver i mange tilfeller.

 

Jeg har aldri merket noen forskjell mellom Beta og WHQL-Drivere med mindre de har ytterligere forbedret WHQL-driverne i etterkant. :)

Lenke til kommentar

Litt misvisende overskrift. Hvem bryr seg om WHQL når du uansett sitter på et uferdig OS? Nvidia sine skjermkort har fungert i windows 8 lenge uten nevneverdige problemer.

 

Hvem bryr seg om WHQL-sertifisering i det hele tatt i år 2012? Vi har jo hatt flere tilfeller fra både AMD og NVIDIA hvor "BETA" drivere rett og slett fungerer bedre enn "WHQL" driverne. Tiden hvor WHQL var entydig med stabil, og BETA entydig med ustabil er forlengst forbi, nå er det bare en unødvendig og ressurskrevende prosess produsenter må igjennom for å få en tommel opp fra Microsoft.. NVIDIA kommer stort sett bare med WHQL etter lansering av nye skjermkort bare for at nye modeller skal ha minimum tilgang på minst en WHQL-sertifisert driver, og ved tilfeller som dette bare for å ha en WHQL-sertifisert driver til nye operativsystemer så de som vegrer seg fullstendig i mot alt som heter "BETA" har minst et reelt alternativ. Hvorfor du trenger dette til et operativsystem i BETA er for meg en gåte.

 

 

Nå skal det jo sies at AMD sin WHQL-sertifiserte driver til Windows 8 Release Preview har vært temmelig ymse, mange (meg innkludert) får ikke installert den i det hele tatt under Release Preview og da er jo litt av poenget borte.. Modifiseres driveren så nekter Catalyst Control Panel å fungere, dette er med Radeon HD6750m skjermkort i mitt tilfellet men flere andre over på Guru3D-forumet sliter med liggende problemer med mange forskjellige skjermkort.

 

BETA driveren til NVIDIA lar seg nå hvertfall installere, hadde bare Windows 8 Release Preview vært i nærheten av Consumer Preview i stabilitet så ville jeg fortsatt kjørt Windows 8.

Lenke til kommentar

Jeg trode faktisk at Windows 8 bare kom som 64-bit utgave, tar jeg feil her? Ser Nvidia har laget 32-bit utgave til Windows 8 også.

 

Hadde jo håpet Microsoft ikke kom med en 32-bit versjon, men det er nok fordi de lager Win8 versjoner til low-end maskiner og tablets. Det skal komme en ARM versjon til tablets, og kanskje 32-bit til netbooks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...