Gå til innhold

Denne skjermen har ekstrem oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Eller et vanlig makroobjektiv"? Det er kanskje litt overdrivelse?

Med vanlig 1:1 makroobjektiv må jeg med min gamle 8Mpx 20D ta flere bilder for å dekke hele bildeflaten, på til sammen en 35Mpx eller så - og med dette bildet skal jeg ikke kunne se "kanter" på et bilde på én megapiksel? Bruker jeg Sonys nye 24Mpx sensor i for eksempel billigkameraet Nikon D3200 blir det ca. 100Mpx - at hver piksel på skjermen blir ca 10x10 piksler på det resulterende makrobildet - og det skal liksom ikke se "takkete" ut? ;)

 

 

Men at det allikevel er en høyoppløst skjerm - det kan vi bli enige om. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Er vel ingen som sitter så nært på skjermen at noe oppleves som "kantete" uansett?

Som regel ikke, men flere og flere produsenter utforsker diverse produkter som for eksempel "virtual reality" briller, og da er det en fordel med en slik skjerm.

dvideo002.jpg

Endret av Donnybrook
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt vi trenger nå er 32 bit farger og klarhet i sollys :)

Klare skjermer i sollys tror jeg vitenskapen aldri klarer å finne opp, annet enn om lyset fra "en slik fremtidig skjerm" brenner ut netthinnen på deg.

 

I overskyet vær derimot, så tror jeg teknologiutviklingen kan nå langt. Til og med AMOLED, slik man finner i Samsung Wave er jo ganske god sammenliknet med det gamle søppelet av mobiler før den tid.

 

Et alternativ for å løse problemene med "svakt lys VS. sollys" kan være at man har en kombinasjon av solbrille og skjermbriller som lar en se både skjermen og det å veksle blikket til en annen vinkel til over på hva som skjer utenfor brillene.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som nevner Sony Xperia S noen plasser. Det virker som om verden bare nettaviser bare prøver å glemme bort hvor god Sony Xperia S er, bare fordi prisen på mobilen er veldig lav i forhold til andre mobiler betyr ikke at det er en den værste mobilen på markedet !!!

 

Xperia S har en 4,3 tommer skjerm med 342 ppi, i tillegg er den Playstation Certified. Noe som jeg ville trodd var det samme som i denne artikkelen http://www.amobil.no/artikler/playstation-logoen-kommer-til-htc/109915 . Vil ikke argumentere for andre ting, hvis ikke det blir tatt opp...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...