Gå til innhold

Ny butikk i prisguiden: Proshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt reklame der, altså. Dessverre er proshop.no litt kjappe når det gjelder angrerettbetingelser, da de krever følgende:

"Proshop AS gir 14 dagers full returrett etter angrefristloven. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varen(e) til oss innen 14 dager fra du har mottatt varen(e). Dette forutsetter at kjøpet er over Kr.300,- inkl. frakt. "

 

Kravet om minimum 300 kr er feil iht angrerettloven, da dette unntaket kun gjelder for salg utenfor fast utsalgssted. Definisjon av salg utenfor fast utsalgssted: "salg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) i nærvær av selgeren eller tjenesteyteren på annet sted enn dennes faste utsalgssted." F.eks messesalg, dørsalg, "homeparties" osv.

 

Nettsalg regnes ikke som salg utenfor fast utsalgssted, da man ikke er i nærvær av selger, og dette unntaket kan proshop.no derfor ikke anvende.

Lenke til kommentar

Flott med "ny" tilbyder i prisguiden.

 

laholtet: Nettbutikker regnes som utenfor fast utsalgssted i henhold til angrerettloven. Hele bakgrunnen for den definisjonen er at kunden ikke har mulighet til å oppleve produktet før kjøpet eventuelt inngås.

 

Xmir: Bestbuy er ikke lagt ned, det er kjøpt opp. Ordren din er altså kjøpt av proshop og vil effektueres. (Er jeg ganske sikker på)

 

(

Lenke til kommentar

Simen1: Du tar feil, nettsalg regnes ikke som "salg utenfor fast utsalgssted" i og med at selger ikke er i nærvær av kunden, det regnes som fjernsalg. For disse gis det ikke anledning til å begrense angreretten hvis ordren er under kr 300,- inkl frakt. Du kan f.eks kjøpe et minnekort til kr 49 som sendes med brev til kr 39,-, likevel har du iht loven angrerett.

 

Angrerettloven kan være vanskelig å forstå, men dette med unntak tar ikke nødvendigvis for seg alle grupper, da det nettopp gjelder unntak.

Lenke til kommentar

Simen1: Du tar feil, nettsalg regnes ikke som "salg utenfor fast utsalgssted" i og med at selger ikke er i nærvær av kunden, det regnes som fjernsalg. For disse gis det ikke anledning til å begrense angreretten hvis ordren er under kr 300,- inkl frakt. Du kan f.eks kjøpe et minnekort til kr 49 som sendes med brev til kr 39,-, likevel har du iht loven angrerett.

 

Angrerettloven kan være vanskelig å forstå, men dette med unntak tar ikke nødvendigvis for seg alle grupper, da det nettopp gjelder unntak.

Dette stemmer.

 

§ 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

 

§ 6. Definisjoner

I loven menes med:

a) fjernsalg: salg der forberedelse og inngåelse av en avtale skjer utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, forutsatt at selgeren eller tjenesteyteren i sin markedsføring tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten

b) fjernkommunikasjon: kommunikasjon som skjer uten at partene er tilstede samtidig, f.eks. ved telefon, trykksaker, fjernsyn og Internett

c) telefonsalg: fjernsalg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) ved eller etter telefonsamtale etter uanmodet oppringning fra selgeren eller tjenesteyteren.

d) salg utenfor fast utsalgssted: salg der forbrukeren inngår avtale eller inngir kjøpetilbud (ordre) i nærvær av selgeren eller tjenesteyteren på annet sted enn dennes faste utsalgssted

Lenke til kommentar
Tilbud-kategorien er ødelagt av produkter fra proshop som er feilkategorisert eller ikke på lager.

 

Vi hadde trengte en liten innkjøringsperiode der, men vi fikk rettet opp det meste i løpet av arbeidsdagen i går. Om du finner noe som ikke stemmer er det bare å bruke varslingsfunksjonen i Prisguide eller skrive til oss i denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

netopp kjøpt ett tastatur og en gaming mus fra dem for ca 1000 kroner til sammen, var ca 15-20% billigere enn andre norske nettsider jeg fant. ble litt skeptisk når jeg så dette!

 

Med vennlig hilsen

Proshop AS

Bøgata 66

3800 Bø i Telenark

 

Telenark?

 

men etter hva jeg leser her er siden ekte og de gir det man betaler for?

Lenke til kommentar

Hmm. jeg derimot har bare possitive ting å si om Proshop. fikk varene jeg bestillte på 2 virkedager. Og prisene var betraktelig mye billigere enn andre sider jeg har vært innom.

 

Komplett brukte nesten 1 måned på å bygge å sende en pc de hadde reklamert for på forsiden.. prisen og pcen var riktig nok bra for pengene, men å vente en måned var jeg lite imponert over, Til komplett sitt forsvar har det alltid vært meget hyggelige kundebehandlere på telefonen, og de har alltid fikset pcer som fikk problemer på akseptabelt kort tid.

 

Men om Proshop er like bra på andre ting som jeg fikk intrykk av på denne handelen velger jeg de nok neste gang jeg handler også:)

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...