Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Corsair


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt å se at det er minnebrikker de har holdt på med lengst, kun en av testbenkene for minnebrikker bruker Corsair-kjøler mens resten bruker Cooler Master.

 

Ellers er det ikke særlig overraskende at de ikke har veldig store lokaler, de fleste produktene deres er outsourcet til forskjellige OEMs. Mener å ha lest at de faktisk bruker Cooler Master til produksjon av kjøleribber og kabinetter blant annet.

Lenke til kommentar

Veldig enkelt å se at det er minnebrikker de har holdt på med lengst, kun en av testbenkene for minnebrikker bruker Corsair-kjøler mens resten bruker Cooler Master.Ellers er det ikke særlig overraskende at de ikke har veldig store lokaler, de fleste produktene deres er outsourcet til forskjellige OEMs. Mener å ha lest at de faktisk bruker Cooler Master til produksjon av kjøleribber og kabinetter blant annet.

 

dette er nok fordi corsair og cm har et internt samarbeid, jeg mener å ha lest det et sted...ikke overraskende egentlig, to produsenter som har funnet en god balanse mellom kvalitet og kvantitet.

Lenke til kommentar
Bare meg eller virker Corsair som en litt småbedrift på innsiden? :p

Det lignet på en amatør bedrift fra innsiden, en gjeng med kompiser som sitter og lager sine egne ting for så og selge det :p

Så det er ikke bare deg ^^

Jeg tror heller de er en mindre bedrift med engasjerte ansatte som er skikkelige nerder som brenner for det fagfeltet de jobber med. Et sånt selskap har mindre overhead enn store selskaper, og kan både tilpasse seg nye markeder/produkter relativt raskt og lage nisjeprodukter som kan gå i overskudd uten veldig stort volum.

Jeg synes kvaliteten på de corsair produktene jeg har vært borte i har vært god.

 

Når jeg har satt opp forslag til selvbygg for kjentfolk har det ofte slått meg at det er mye corsair på lista. F.eks. Dominator RAM, HX/AX PSU, H80/H100 CPU kjøler, Force GT SSD (når prisen tilsier det). Perifere enheter fra dem har jeg ikke prøvd. Det er mulig det blir et mekanisk tastatur fra dem over sommeren, men det må jeg se an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare rette litt på artikkelen.

 

Dere skriver "fluks", det heter fluss. Eller Flux på engelsk.

Dere skriver også at det er fluss og loddetinn som påføres print, dette er korrekt, men man sier gjerne "pasta" eller "loddepasta". Dette er en pastamasse som inneholder bittesmå kuler med loddetinn samt fluss.

 

Maskinen som påfører dette heter pasta/pastemaskin.

 

Maskinen som setter på komponenter kalles gjerne Pick'n'Place maskin.

 

 

Jobber i elektronikkproduksjonsindustrien selv så det er litt morsomt å se bilder fra produsenter som Corsair :)

Jeg deler forøvrig inntrykket andre her har om at det var veldig rotete der.. I tillegg ser jeg at dere ikke har på dere ESD sikrede klær og fottøy, merkelig..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Corsair blir vel av mange sett på som et kvalitets merke. Ram brikkene har jeg aldri hatt noe tull med og de jeg har testet har hatt lang levetid. Corsair O 800D er et veldig flott kabinett, men noe hot plug av SSD'er er ikke tilstede. Måten man skal tilkoble SSD'er på via front kasettene er grusomt. Har 2 stk her hjemme. I de samme kabinettene har jeg tilkoblet 2 stk H100 i P&P. Veldig støysvake og jeg kommer aldri til å gå tilbake til "den klumpen" med kobber som gjorde at vi ofte måtte fjerne toppen på RAM brikkene, for at den skulle få plass. Etter ca et halvt år begynte den ene H100 å lekke vann, så den ble kassert. Den andre har jeg ikke hatt noe tull med. Kjøpte en H80i for noen dager siden men ble veldig overrasket over hvor høylytt den var, så jeg måtte mikse og trikse for å få lyden ned på et akseptabelt nivå. Har også hørt om andre med det samme problemet og at linksys programvaren er forferdelig å ha med å gjøre. SSD'ene til Corsair eller rettere sagt kontrolleren som for det meste har blitt brukt er/var i begynnelsen helt tragisk. Det er det værste jeg har hatt med å gjøre. Man fikk med en gang problemer. Diskene forsvant fra boot, maskinen frøs, dårlig ytelse og man fikk bare beskjed fra Corsair om at hvis du gjorde det "sånn" og "sånn" så fungerte alt perfekt. Corsair sitt forum var fullt av mennesker som kun hadde problemer med disse SSD'ene. "yellowbeard" visste at det var en dritt kontroller og han løy alle midt i trynet!(Når den ikke hadde modnet og vokst) Har hatt alle SSD'ene til Corsair - Force3 - GT etc. Nå bruker jeg en NeutronGTX 480gb og den har fungert helt eksemplarisk. Ikke noe tull. Det har også vært en del tull med 600T. Rettere sagt med USB3 som skal tilkobles frontpanelet. Trist å se at den tykke kabelen skal fra kabinettet og ut av kabinettet på baksiden for å kobles til hovedkortet for å gi USB3 foran :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...