Gå til innhold

Intel slipper tre rimelige SSD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en SSD-serie for de mer prisbevisste blant oss, og er ment å være en introduksjon til SSD-himmelen for mannen i gata.

Tja, med priser på 10 kr/GB går dette inn i mengden. Det er mange andre SSDer, med god omtale fra tester, som er på samme prisnivå eller litt lavere. Spørs om 330-varianten kommer til å leve opp til konkurrentene i tester.

 

AtW: Jeg tror de fleste hjemmebrukere ikke merker forskjell i praksis.

Lenke til kommentar

Ikke galt til å være Intel, men nå er det jo ikke lengre noe unikt med de :p

 

De kommer jo fremdeles med egenutviklet Intel firmware som driftest av Intel og ikke Sandforce / LSI. OCZ, Corsair og alle andre kjører vell bare lisensiert firmware direkte fra Sandforce / LSI så vidt jeg vet? Dette er jo en av grunnen til at flere ser på Intel 520 serien som kanskje det mest driftsikre og tryggeste valget av Sandforce 2-baserte SSD-er for øyeblikket.

 

 

 

Merker man noe særlig forskjell på toppmodeller og lavere modeller i praksis på SSD lengre?

 

AtW

 

Den jevne forbruker vil neppe merke noe forskjell, men igjen så er det jo alltids en fordel av OS-disken ikke plages av firmware bugs og barnesykdommer. Nå er det meste av Sandforce 2 problemene allerede løst men det var jo endel problemer med tidligere firmware, mye blåskjerm problemer og diverse, beachball problemer på Mac og tidligere så har jo Crucial hatt noen dårligere firmware tilbake når C300 var fersk på markedet så jeg ville nok vurdert å heller betale et par hundrelapper ekstra for noe jeg vet jeg kan stole på og det er jo nettopp her Intel kommer inn i bildet.

 

 

Men ytelsen har jo forlengs nådd et akseptabelt nivå, så du får jo Intel 320 serie ganske rimelig og den er gir mer enn god nok ytelse for folk flest og er jo sett på som dønn stabil og en av de mest troverdige på markedet. Merker at fler og fler "hobby entusiaster" om vi skal kalle dem det leser seg blind på de sekvensielle ytelsestallene som er oppgitt fra produsenten og hopper på det billigste alternativet med størst tall og tror at det automatisk vil være det beste valget. :nei2:

Lenke til kommentar

Er generelt veldig skeptisk til Sandforce. Greit at man kan ha noe firmware bugs (Som crucial sin 5184 timers bug) men det har jaggu hvert veeeldig mye diverse bugs med sandforce.

Men skulle det blitt en sandforce basert SSD så måtte det ha blitt en fra intel for min del iaf. Intel er tregere ut på markedet fordi dem utvikler egne firmware og tester litt mer enn normalen.

Dog, jeg holder meg uansett til Crucial M4...

 

 

Lenke til kommentar

De kommer jo fremdeles med egenutviklet Intel firmware som driftest av Intel og ikke Sandforce / LSI. OCZ, Corsair og alle andre kjører vell bare lisensiert firmware direkte fra Sandforce / LSI så vidt jeg vet? Dette er jo en av grunnen til at flere ser på Intel 520 serien som kanskje det mest driftsikre og tryggeste valget av Sandforce 2-baserte SSD-er for øyeblikket.

 

Forsåvidt, men nå tenkte jeg på hardware messig :) Men det kom ikke fram i innlegget :hm:

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...