Gå til innhold

Android 4 begynner å få fotfeste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med Galaxy Nexus og har selv 4.0.2 Er dette siste til den telefonen? Skal ikke Nexus liksom være referansetelefoner?!

ikke så viktig, men det er allikevel litt irriterende

 

Ikke alle Nexustelefonene vil få 4.0.3, men hopper rett til 4.0.4 som rulles ut i disse dager. Grunnen til dette er at endringene fra 4.0.2 til 4.0.3 ikke trengs på alle modeller (Ref. Android Central).

 

4.0.3 er riktignok "referanseversjonen" som Google har bedt OEM'ene om å bruke i sine ICS-oppdateringer til modeller lansert med Gingerbread eller lavere.

 

Ingen som har Android 2.3.5 heller?

 

 

63.2% bruker Android 2.3.3 - 2.3.7 (2.3.5 ligger altså i disse tallene).

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

97,1% av Androidbrukerne bruker en android versjon lavere enn 4, hvordan i alle dager man greier å få dette til å bli "begynner å få fotfeste" er vel å dra sannheten litt langt? Man ville vel ikke sakt at et parti hadde begynt å fått økt oppslutning om det hadde 2,9% av stemmene i en meningsmåling heller, selv om det gikk fra 1,3%. Økningen er minimal, og den totale prosentandelen er så liten at den er på grensen til å være neglisjerbar. Greit nok at 2,9% av androidbasen er et høyt tall, men det er langt i fra fotfeste. Tror det kommer til å ta lang tid før 4.x kommer til å komme i nærheten av 50%

Lenke til kommentar

97,1% av Androidbrukerne bruker en android versjon lavere enn 4, hvordan i alle dager man greier å få dette til å bli "begynner å få fotfeste" er vel å dra sannheten litt langt? Man ville vel ikke sakt at et parti hadde begynt å fått økt oppslutning om det hadde 2,9% av stemmene i en meningsmåling heller, selv om det gikk fra 1,3%. Økningen er minimal, og den totale prosentandelen er så liten at den er på grensen til å være neglisjerbar. Greit nok at 2,9% av androidbasen er et høyt tall, men det er langt i fra fotfeste. Tror det kommer til å ta lang tid før 4.x kommer til å komme i nærheten av 50%

 

Og det er et av de store probleme med Android. Ting tar ufattelig lang tid. Det er som å bytte til vinterdekk omtrent når snøen har forsvunnet og sommerdekkene skal på om kort tid igjen.

 

Helt fjollete spør du meg. Og helt enkle bugs får aldri en fiks via oppdatering. Jeg er dritt lei hele opplegget. Det er et sjansespill om telefonen man har får en høyere oppdatering eller får fikset bugs den har.

Lenke til kommentar
Tallene er basert på hvor mange Android-enheter som har koblet seg opp mot Google Play (tidligere Android Market) i løpet av en fjortendagersperiode som varte frem til 2. april.

Ser man på statistikk må man se på (feil)kildene. I dette tilfellet er denne opplysningen veldig viktig.

 

Ser vi på alle android-brukere verden over som _ikke_ besøker Market og dermed ikke laster ned noe særlig apps, men primært bruker mobilen til telefoni og kanskje mail og internett, er disse brukerne sannsynligvis langt mindre engasjert i å oppgradere mobilen. Det er sannsynligvis en sterk relasjon mellom bruk og nedlasting av apps og det å holde mobilen oppdatert.

 

Det vil si at andelene totalt sett sannsynligvis er langt langt lavere for de nyere Android-versjonene enn det vi fås til å tro ved statistikken i artikkelen.

Lenke til kommentar
Tallene er basert på hvor mange Android-enheter som har koblet seg opp mot Google Play (tidligere Android Market) i løpet av en fjortendagersperiode som varte frem til 2. april.
Ser man på statistikk må man se på (feil)kildene. I dette tilfellet er denne opplysningen veldig viktig.Ser vi på alle android-brukere verden over som _ikke_ besøker Market og dermed ikke laster ned noe særlig apps, men primært bruker mobilen til telefoni og kanskje mail og internett, er disse brukerne sannsynligvis langt mindre engasjert i å oppgradere mobilen. Det er sannsynligvis en sterk relasjon mellom bruk og nedlasting av apps og det å holde mobilen oppdatert.Det vil si at andelene totalt sett sannsynligvis er langt langt lavere for de nyere Android-versjonene enn det vi fås til å tro ved statistikken i artikkelen.

 

 

Bet meg merke til dette selv. Denne feilkilden er nok relativt stor.

 

Om det er 400 millioner Android telefoner på markedet så er det altså ca 11,6 millioner ICS-telefoner der ute? Og hvilke telefoner bortsett fra Nexus er det som har ICS pdd?

Lenke til kommentar

Trenger man siste versjon?

 

Har Samsung GS2 og Samsung Galaxy TAB (første 7") med 2.3.x

 

Kan gjere akkurat det samme på begge 2.

Sjekke mail, spele spel, være på Gtalk osv.

 

Godt spørsmål! Nei, man trenger såvisst ikke siste versjon. Jeg har en sjutommers tab med 2.3 og en 10,1 tommer tab med ICS, og sistnevnte sliter ennå med ustabilitet. Jeg vil MYE heller ha et OS på slutten av en versjon, der alle bugs er funnet, enn å være testpilot i førsteutgavene av en ny versjon.

 

Min trofaste Desire Z vil aldri få ICS, men det gjør meg ingenting, telefonen gjør alt jeg ber den om og enda litt til.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir for mye hysteri med disse oppdateringene. Hvorfor har man egentlig en android-enhet? Fordi den gjør det den skal gjøre på en god og grei måte, eller fordi den skal være bleeding edge til enhver tid? For noen av brukerne virker det som sistnevnte er viktigst.

 

Jeg har brukt ICS på tableten min noen uker, og visst er det lekkert, men med unntak av et litt redesignet UI er det ingenting ICS tilbyr som ikke de to 2.3-enhetene mine kan gjøre - på en mer stabil måte.

 

Jeg er på andre release av ICS, og fortsatt synes jeg det er ustabilt. Kanskje går det uker, kanskje måneder før ting stabiliserer seg, men i mellomtiden må jeg leve med programkræsj og frys som gjør at enheten må rebootes. Det blir bedre, men fortsatt er det ikke godt nok - jeg synes ICS burde hatt seg enda litt mer tid i testbenkene før det ble sluppet.

 

mvh

 

Ole Irgens

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...