Gå til innhold

Risen 2 bremses til konsoller (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YOHOOO!!!

 

Gleder meg som en unge på julaften til dette spillet!

 

Mer nyheter om Risen takk! Er så forferdelig vanskelig å vente, selv om det bare er noen uker igjen nå.. Får gåsehud av enhver nyhet om dette!

 

Det at de prioriterer PC-spillere er bare en bonus, geniale folk hele gjengen i Piranha Bytes! De siste ildsjeler i PC-gaming-markedet!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Good shit. Endelig slipper jeg å bli frista til å laste ned et spill til min jtag fordi jeg gleder meg til spillet. Jeg har hørt mye drit om dette spillet fra folk som har prøvd demo/beta. Jeg stoler på Piranha og kjøper dette spillet. Holder det ikke mål så tar jeg på meg pirathatten og kopierer fremtidige Piranha spill.

Lenke til kommentar

For en gangs skyld? første Risen spilelt var så bugget at det var totalt ødelagt på 360. Jeg ga opp spillet i kapittel 3, da det rett og slett ikke var spillbart. Så er ikke første gang PC trekker det lengste strået, da det virker som konsollutgivelsene til disse gutta kun er for å spe på noen ekstra kroner..

Lenke til kommentar

For en gangs skyld? første Risen spilelt var så bugget at det var totalt ødelagt på 360. Jeg ga opp spillet i kapittel 3, da det rett og slett ikke var spillbart. Så er ikke første gang PC trekker det lengste strået, da det virker som konsollutgivelsene til disse gutta kun er for å spe på noen ekstra kroner..

 

For et syt, dette pleier jo å være vanlig kost for PC-spillere, så noen "medfølelse" eksisterer ikke i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Risen 2, bare navnet gir meg vann i munnen :dribble: . Gleder meg til å utforske verdenen i nok en perle fra Piranha Bytes.

 

Ja, jeg er optimistisk selv om det nok får noe multiplattform-ish over seg som alt annet. Forhåpentligvis klarer de likevel å ta vare på stemning og innelvelse (som alltid) og ikke minst gi spilleren gode valgmuligheter og reelle konsekvenser. Det er også en selvfølge at jeg forventer bra vanskelighetsgrad og godt kampsystem. Risen var i en klasse for seg med et fantastisk godt taktisk og timing-basert kampsystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en gangs skyld? første Risen spilelt var så bugget at det var totalt ødelagt på 360. Jeg ga opp spillet i kapittel 3, da det rett og slett ikke var spillbart. Så er ikke første gang PC trekker det lengste strået, da det virker som konsollutgivelsene til disse gutta kun er for å spe på noen ekstra kroner..

 

For et syt, dette pleier jo å være vanlig kost for PC-spillere, så noen "medfølelse" eksisterer ikke i denne sammenhengen.

 

Hvorfor sette opp en konsollgamer vs pc-gamer konflikt i dette? Her bør vi jo stå sammen når saken egentlig er forbruker vs bransje. Helt tragiskt at en bransje kan selge et såpass ødelagt produkt uten at det får konsekvenser. Det være seg til ps3, wii, 360, pc eller håndholdt..

Lenke til kommentar

Synd at xbox360-utgaven av det første Risen ikke var topp. PC-utgaven var vel det mest bug-frie RPG som noen gang er laget. Det kan en ikke si om Skyrim, som har vært en pest og en plage i så måte i tillegg til å være så konsollifisert (og dummet ned) at det var veldig irriterende å spille det på PC (jeg hadde ikke blitt fornøyd med det på konsoll heller pga for repetitivt, manglende dialogvalg og konsekvenser ++).

 

Xbox360-utgaven av Risen 1 ble satt i gang utvikling av alt for sent, og det ble benyttet andre utviklere ettersom Piranha Bytes kun har laget PC-spill. Risen 2 til konsoll blir også utviklet av andre enn PB, men det skjer parallelt så de kan ikke skylde på for kort utviklingstid denne gangen. Det at utgivelsen på konsoll er utsatt kan vel tyde på at de er nøye med at konsollversjonen denne gang ikke skal bli svak som den forrige. Men det er nok en utfordring for såpass små utviklingsteam å komprimere alle data til et så stort spill inne visse tidsfrister slik at det skal fungere godt på konsoll.

 

Når en ser hvor dårlig Bethesda klarte å tilpasse Skyrim til pc med sin store stab og enorme ressurser i ryggen, så må jeg si at jeg er veldig imponert over hva Prianha Bytes fikk til med det første Risen på pc, og ser frem til hva de kan levere i Risen 2. Etter min oppfatning er Risen 1 det siste virkelig gode RPG som har vært (selv om det ikke var perfekt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...