Gå til innhold

? Galaxy S III blir verdens tynneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt rart at det er sånt fokus på tykkelsen når den er så stor alikevel. Ville vært bedre og de kunne hatt større batteri.
Feil. Ikke større batteri, men bedre batteri.

Greit nok, du vinner på den :)

Undres på når den første utbretbare mobilen kommer med brettbar skjerm? Regner med dette blir det neste store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For rundt 10 år siden gikk krympehysteriet som verst og resulterte i telefoner på størrelse med fyrstikkesker. Senere innså man at det kanskje var en smule upraktisk likevel. Nå går hysteriet i to retninger: større og tynnere. Når skal folk innse at det er en smule upraktisk det også?

 

Større er ikke akkurat lommevennlig selv om de blir tynnere. (Hvem har vel paddeflate lår og aldri setter seg?). Slankingen går utvilsomt også ut over både kamerakvalitet og batterikapasitet. Batteriene må gjerne bli bedre per volumenhet og vektenhet, men man kommer uansett ikke unna at økt volum og vekt på batteriene også øker batterikapasiteten. Mindre volum (et resultat av slankingen) går selvsagt på bekostning av batterikapasitet. Med batterikapasitet mener jeg ikke timer men mWh. Hvor lang tid det tar å tømme et batteri med x antall mWh kommer selvsagt an på hvor mange mW telefonen tapper batteriet med. Kamerakvalitet er også avhengig av fysisk størrelse på bildebrikken og optikken. Jo større jo bedre. Selvsagt sammenlignet med andre telefonkameraer med samme tekniske modenhet, ikke eldgamle telefoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så kritiske til utvikling på blant annet 3d, tynnhet, prosessorkraft (i mobil) osv?

Verden går fremover. Hvem kunne ikke tenkt seg at all pc du har er i en bitteliten duppedings som kan kobles til skjermer hver gang du trenger en stor skjerm? Jeg har også tror på 3d kan bli skikkelig kult om noen år..

Ettersom alle bedriftene søker mange ben å stå på, er det ikke så mye utvikling som går direkte utover annen innovasjon.

Det er heller ikke sånn at det bare fins en mobil, og den er tykk. Noen mobiler forblir store for å tilfredsstille andre behov. Så lenge noen vil ha det da.

For min del syns jeg stor skjerm og liten ramme kombinert med et syltynt kabinett fungerer supert på S2, og helt sikkert enda bedre på denne!

 

Jeg lader mobilen hver kveld uansett, så om den holder halvannen dag istedenfor én er ikke så veldig viktig for meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvorfor er folk så kritiske til utvikling på blant annet 3d, tynnhet, prosessorkraft (i mobil) osv?

Jeg synes jeg begrunnet det med tynnhet ganske godt over her. Føler du at noe mangler?

 

Jeg lader mobilen hver kveld uansett, så om den holder halvannen dag istedenfor én er ikke så veldig viktig for meg
Verden går fremover.

Det høres ikke sånn ut. For 10 år siden var det lett å finne telefoner du kunne lade en gang i uka. Har man en telefon som er 8 mm tynn, der batteriet utgjør 25% av volumet og produsenten hadde valgt å bygge telefonen 2 mm tykkere og gitt hele det ekstra volumet til et større batteri så ville det doblet batterikapasiteten. Hadde produsenten ofret batterivolum for å krympe telefonen til 7 mm ville batterikapasiteten blitt halvert. Dette er de harde realitetene i slankekrigen. Tynnehet selger bedre enn ok batterikapasitet. Derfor må du lade telefonen hver natt.

Lenke til kommentar

For rundt 10 år siden gikk krympehysteriet som verst og resulterte i telefoner på størrelse med fyrstikkesker. Senere innså man at det kanskje var en smule upraktisk likevel. Nå går hysteriet i to retninger: større og tynnere. Når skal folk innse at det er en smule upraktisk det også?Større er ikke akkurat lommevennlig selv om de blir tynnere. (Hvem har vel paddeflate lår og aldri setter seg?).

Når den blir større, så er det jo skjermstørrelsen som er i fokus. Og de har vel begynt å blir komfortable med de størrelsene som er nå? 3-4,5 er ganske behagelig etter min mening, og tynnere jo bedre ;) Så lenge den ikke kan knekke :p

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung S2.

Jeg kunne gjerne hatt bedre batterikapasitet, men ville ikke hatt det på bekostning av tykkelsen.

Telefonen er DIGER, men likevel merker jeg ikke at den ligger i lomma, takket være at den er så tynn.

Når jeg bruker Nokia N8, som har betydelig mindre skjerm, merker jeg lett at den er i lomma. Den føles som en stein.

 

Samsung S2 er passe tynn og lett.

Slik jeg ser det, har de nådd målet, og trenger ikke lage dem lettere og tynnere nå.

For fremtiden kamn de heller konsentrere seg om å presse mer ytelse og batterikapasitet inn i de fysiske målene til S2.

Nå må batteriet prioriteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...