Gå til innhold

Lenovo slipper superkompakt PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenovo IdeaCentre Q180 vs Zotac Zbox E-350

Bredde: 192mm vs 188mm

Høyde: 155mm vs 188mm

Dybde/tykkelse: 22mm vs 44 mm

Volum: 0,655 liter vs 1,555 liter

 

Lenovoen er altså en god del mindre enn Zotac sin.

 

Personlig vil jeg foretrekke en mini-bærbar fremfor disse. De koster omtrent det samme, har omtrent samme ytelse og tilkoblinger, men har større bruksområde på grunn av skjerm, batteri og integrert tastatur/pekeplate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ny PC med COM-Port? Ser VGA i texten... men...?

 

Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?

Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??

Tilkobling til betalingsterminaler f.eks, er nok en ypperlig kasse-PC det her.

Lenke til kommentar

Skulle tro at med denne + en usb IR mottaker så har man en fin media center boks :-)

 

Tenkte på det samme, men har et FireWire TV-kort som jeg dessverre ikke klarer meg uten... :-(

 

Det er da du hopper over til Mediaportal og har en dedikert TV-server vettu ;)

 

 

Men jeg, testet nylig en Dell Vostro 3555 med A8 1.5Ghz quadcore CPU, og den var ikke rask nok til å gi en god brukeropplevelse som HTPC, så denne med Atom vil jeg tro vil være ett mareritt.

Lenke til kommentar
Helt ny PC med COM-Port? Ser VGA i texten... men...?
Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??
Tilkobling til betalingsterminaler f.eks, er nok en ypperlig kasse-PC det her.

 

Ingen RS-232 port på den PC'en - Bildet viser tydlig en VGA analog skjermport - som er i samsvar med hva som står i spec på produsentens hjemmeside

Lenke til kommentar
Helt ny PC med COM-Port? Ser VGA i texten... men...?
Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??
Tilkobling til betalingsterminaler f.eks, er nok en ypperlig kasse-PC det her.

 

Ingen RS-232 port på den PC'en - Bildet viser tydlig en VGA analog skjermport - som er i samsvar med hva som står i spec på produsentens hjemmeside

 

Det er helt tydelig en 9-pins port som er avbildet i denne artikkelen, kjenner ikke til noen 9-pins VGA-kontakt.

På sida til Lenovo er det derimot 2 forskjellige bilder, en med 9-pins og en med 15-pins (den versjonen med DVD-rom klistra på)

Lenke til kommentar
Helt ny PC med COM-Port? Ser VGA i texten... men...?
Jepp, en ekte 9-pinns DSub med RS-232. Lurer på hva denne kan brukes til i dag ?Vil tippe den er en slags nødløsning for å legge inn bios om alt går av skogen. Men hvorfor ikke heller bruke minnekortet ??
Tilkobling til betalingsterminaler f.eks, er nok en ypperlig kasse-PC det her.

 

Ingen RS-232 port på den PC'en - Bildet viser tydlig en VGA analog skjermport - som er i samsvar med hva som står i spec på produsentens hjemmeside

 

Det er helt tydelig en 9-pins port som er avbildet i denne artikkelen, kjenner ikke til noen 9-pins VGA-kontakt.

På sida til Lenovo er det derimot 2 forskjellige bilder, en med 9-pins og en med 15-pins (den versjonen med DVD-rom klistra på)

 

Ved å zoome inn ser jeg at det er en female 9 pins d-sub. En serieport på en PC er alltid male d-sub, så det er nok et manipulert bilde.

Lenke til kommentar

Skulle tro at med denne + en usb IR mottaker så har man en fin media center boks :-)

 

Tenkte på det samme, men har et FireWire TV-kort som jeg dessverre ikke klarer meg uten... :-(

 

Det er da du hopper over til Mediaportal og har en dedikert TV-server vettu ;)

 

 

Men jeg, testet nylig en Dell Vostro 3555 med A8 1.5Ghz quadcore CPU, og den var ikke rask nok til å gi en god brukeropplevelse som HTPC, så denne med Atom vil jeg tro vil være ett mareritt.

Må vel fortsatt ha en tuner til å ta imot tv-signalet, overfører vel ikke det over nettverket fra server? eller...?

Lenke til kommentar
ifølge Lenovo verdens minste stasjonære PC

Hmm, med Atom innabords burde de vel heller innført begrepet "Stasjonær netbook" for ikke å forvirre folk.

nettop, http://en.wikipedia.org/wiki/Nettop interessant at cedar trail cpuene endelig kommer ut, har ventet lenge på en vifteløs netbook, men de med integrert grafikk lar fortsatt vente på seg, i alle fall fram til januar i følge ryktene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...