Gå til innhold

Den store Black Friday 2011-tråden. Tips her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpe bare for å kjøpe. Ja, det er godt noen tjener på vår dumhet :-)

 

 

Det er vel mye man har lyst på, og som man iblant går og tenker på at man gjerne skulle hatt- men ikke gidder å kjøpe fordi bruken ikke står i stil med nåværende pris. Ved ett godt tilbud, så står plutselig pris i stil med bruk = kjøp :)

 

Det sagt, så er det også en psykologisk effekt i salg og tilbud. Hjerterytmen går opp, adrenalinet pumper og man går inn i en shoppingmodus som ikke er helt sunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke handlet minne til maskinen på en stund. Men valgte å kjøpe 24GB minne til 655,- levert på døren. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=618010

 

Jeg mener da det burde være en ganske grei deal?

 

Edit: Nå ser jeg at det står maks 2 stk pr ting hos mpx, men det står det ikke noe om inne på produktsiden. Får håpe dette kun er for å kunne ta forbehold mot at noen skal kjøpe opp lageret for videresalg..

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Setter pris på denne tråden. Det blir nok fort en julegave eller to fra dette om tilbudene er gode.

 

Når er det egentlig dette setter i gang? Jeg er egentlig ikke veldig erfaren med "black-friday" tradisjonen generellt sett - og kanskje enda mindre med hvordan den blir praktisert her i Norge nå som vi ser ut til å ha adoptert den.

 

Når det gjelder data-butikkene ihvertfall er det som regel snakk om èn dag verdt med tilbud eller er det timessalg det går i mest? Er ikke så fryktelig glad i timessalgene egentlig... for mye gimmicky, og det er for liten tid til å researche varer du ikke kjenner veldig godt fra før så du kan gjøre et informert kjøp.

 

Jeg la merke til at her i Bergen er det i dag langåpent i byn (hvilket ikek er så uvanig på utvalgte torsdager) - men lurer på hvordan de gjør det med black friday i morgen. Er black friday altomspennende, eller er det mest innenfor elektronikk og denslags black friday gjelder?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Kjøpe bare for å kjøpe. Ja, det er godt noen tjener på vår dumhet :-)

 

Tro det eller ei, men det er faktisk en god del folk som har begynt å kjøpe julegaver.

 

Enig på det forsovidt. Dagen eksisterer utvilsomt nok for å gi en unskyldning til å sjoppe og dermed større inntekter for butikkene - men for de med litt selvkontroll så er ikke dagen dårlig plassert i forhold til å planlegge litt julegaver osv. Det er vel egentlig omtrent nå man burde ta seg av å kjøpe ting dersom man er litt godt organisert - så slipper man mye stress og kav senere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Protip:

Man kan legge til ting i handlevognen til MPX og dermed kjøre varer fra flere av timesalgdelene uten å måtte bruke flere kjøp :)

 

Regner med at det samme gjelder for Komplett da de har samme sideopplegg.

Har snakket med salgsavdelingen og de garanterte meg at det skulle fungere, så lenge man ikke lukker nettleseren/fanen (slik at man mister handlevogndataene).

 

Lagt til ram, minnekort og massasjegreie - og venter fortsatt på flere tilbud og det ligger der fortsatt til tilbudsprisen i handlevognen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...