Gå til innhold

Her bryter han Googles nye sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje mobiler med 3D-kamera ville fungert bedre til ansiktsgjenskjenning. Da kunne den hvertfall sett om det var et flatt ansikt den scannet, og ikke en ekte person (gitt at 3D-kameraet er dybdesensitivt nok). Når det er sagt tror jeg aldri sikkerhetssystemer basert på biometriske data vil bli helt sikre så lenge det er mulig å forfalske eller kopiere de biometriske dataene. Men biometriske data kombinert med tradisjonelle passord ville jo vært en grei kombinasjon?

Lenke til kommentar

Men så hadde problemet vært når 3D tar av og vi får laget 3D utskrifter til en billig penge...

 

Enig med KongKake her. Det er en gimmick, og ikke for reell sikkerhet.

 

Jeg bruker unlockmønstee, sammen med pinkode på simkortet for å hindre at uvedkommende får tilgang om jeg skulle miste den. Sammen med mulighet for fjernsletting og lokalisering føler jeg meg ganske sikker. For å bevise at det kan feile mistet jeg selvsagt mobilen mens den var tom for strøm... :)

 

Det hender det ligger informasjon på mail (jobb), eller via app'er (privat, f.eks dropbox), som jeg ikke ønsker at andre skal ha tilgang til. Da er det greit å ha litt sikkerhet på plass. Men prøver å holde viktig info på mobil til et minimum.

Lenke til kommentar

Hvis en mister telefonen, så er det vel bare et mindre tall av gangene noen som finner den har et foto av deg?

Hvis ikke det er venner som finner telefonen da, og de kjenner allerede til min kode, når de for eksempel på vors skal styre musikken.. Forhåpentligvis har du ikke værre venner enn at de ikke gjør noe veldig destruktivt heller..

 

Det er derimot verre hvis en klarer å finne et knippe på 110-50 bilder som er såpass "universelle" at et av dem klarer å låse opp enhver mobil. Da vil uvedkommende kunne gjøre skade.

Lenke til kommentar

Denne funksjonen er ikke ment for å gi noen 100% sikkerhet på noen slags måte. Hvis jeg vil inn på en kamerats mobil, er det mye enklere å spionere på opplåsningskoden eller vente til han legger den fra seg ulåst.

 

Dette er bare en lavnivå, anti-tilfeldige-personer-kødder-med-mobilen-din-og-faceraper-deg-mens-du-er-på-do-funksjon. Hvis man har noe sensitivt på mobilen, og tror at en skjermlås skal beskytte det, er man veldig naiv.

 

Dette er ment for å gjøre det tungvindt å kødde med telefonen på for eksempel en fest, og samtidig gjøre det mindre tungvint å faktisk ha en skjermlås for deg. Om dette funker raskt nok, er det en sjangs for at jeg for første gang faktisk gidder å ha skjermlås på mobilen min i det hele tatt. Jeg hater nemlig å skrive inn pin-koder og andre mønstre, så jeg har heller tatt risken for facerape og liknende til nå.

 

Ikke alle funksjoner trenger å være 100% sikker, man må veie størrelsen og kostnadene på konsekvenser mot kostader for å sikre seg.

Lenke til kommentar

Så lenge de gir en klar og tydelig advarsel om at dette er en gimmick og ikke en reel sikkerhet, så er det vel greit? Det forhindrer ihvertfall at hvem som helst bare plukker den opp og Faceraper deg på fest. Hvis man ønsker å holde ute folk som gjør et oppriktig forsøk på å komme seg inn på mobilen din, så er nok ikke de eksisterende metodene (hovedsaklig passord og mønster) spesielt gode heller.

 

På en annen side er det kanskje på tide at sikkerhet på mobilen blir tatt mer alvorlig. Mobilen inneholder langt mer sensitiv informasjon nå enn før. Click-to-pay funksjoner, store mengder digitale bilder, mail, notater, sms og hos enkelte også tilgang til cloud eller andre servere.

Lenke til kommentar

Har hatt lyst å si dette lenge, siden jeg har lagt merke til det flere ganger at : Hvis dette hadde vært en iphone det hadde vært snakk om så hadde det vært dusinvis av komentarer om hvor dårlig iphone er og og hvor dumme iphone kjøpere er... Hva er det som gjør at folk har så stort behov for å rakke ned på andres valg av tlf og os ? Ingen komentarer fra fanboys fra apple her, kanskje apple brukere er så fornøyd med produktene sine at de ikke trenger å rakke ned på andre?

Lenke til kommentar

Så lenge de gir en klar og tydelig advarsel om at dette er en gimmick og ikke en reel sikkerhet, så er det vel greit? Det forhindrer ihvertfall at hvem som helst bare plukker den opp og Faceraper deg på fest. Hvis man ønsker å holde ute folk som gjør et oppriktig forsøk på å komme seg inn på mobilen din, så er nok ikke de eksisterende metodene (hovedsaklig passord og mønster) spesielt gode heller.

 

På en annen side er det kanskje på tide at sikkerhet på mobilen blir tatt mer alvorlig. Mobilen inneholder langt mer sensitiv informasjon nå enn før. Click-to-pay funksjoner, store mengder digitale bilder, mail, notater, sms og hos enkelte også tilgang til cloud eller andre servere.

 

Det er ikke en gimmick såvidt jeg ser det, all sikkerhet er en prioriteringen mellom hvor praktisk noe er, og hvor sikekrt det er. Dette er mer mot praktisk og mindre mot sikkert. Litt mer upraktisk enn ingen unlock, men mere praktisk enn feks pin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så lenge de gir en klar og tydelig advarsel om at dette er en gimmick og ikke en reel sikkerhet, så er det vel greit? Det forhindrer ihvertfall at hvem som helst bare plukker den opp og Faceraper deg på fest. Hvis man ønsker å holde ute folk som gjør et oppriktig forsøk på å komme seg inn på mobilen din, så er nok ikke de eksisterende metodene (hovedsaklig passord og mønster) spesielt gode heller.På en annen side er det kanskje på tide at sikkerhet på mobilen blir tatt mer alvorlig. Mobilen inneholder langt mer sensitiv informasjon nå enn før. Click-to-pay funksjoner, store mengder digitale bilder, mail, notater, sms og hos enkelte også tilgang til cloud eller andre servere.
Det er ikke en gimmick såvidt jeg ser det, all sikkerhet er en prioriteringen mellom hvor praktisk noe er, og hvor sikekrt det er. Dette er mer mot praktisk og mindre mot sikkert. Litt mer upraktisk enn ingen unlock, men mere praktisk enn feks pin.AtW

 

Et godt poeng gitt at ansiktsgjenkjenning er mer praktisk enn pin. Jeg er nemlig litt usikker på hvor godt dette kommer til å virke f.eks i mørket eller om vinteren når man er innpakket i klær fra topp til tå. Det er tross alt ganske enkelt å trykke inn en pin. Spørsmålet mitt er om ansiktsgjenkjenning ikke bare er mindre sikkert, men også mindre praktisk enn vanlige metoder. I så fall vil jeg holde meg til påstanden om at det er en morsom gimmick.

 

Nå har jeg riktignok ikke prøvd ansiktsgjenkjenning, så det kan være at det funker bedre enn det jeg forestiller meg.

Lenke til kommentar

Ser for meg at en funksjon hvor du smiler til telefonen ihvertfall har litt mer sikkerhet i seg. Altså, det blir da mer som et videoopptak hvor du går fra normalt uttrykk - smiler - normalt uttrykk igjen, eller at du kan lære telefonen en sekvens med uttrykk. Bare å ikke lage mongoface for moros skyld og havne i en småpinlig situasjon etterpå :> Synes uansett ikke at det virker særlig praktisk, som flere andre har nevnt. KISS, Google. KISS!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...