Gå til innhold

Sniktitt: World of Warcraft: Mists of Pandaria (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som Blizzard ønsker å gjøre spillet mer attraktivt for flere forskjellige brukere. Da denne utvidelsen er ganske fargerik, søt og knapt i nærheten av forrige utvidelser.

Utvidelsen virker derimot svær liten og tamt i forholdt til de forrige (bare en ny rase, class og 5 ekstra levler?). By på litt mer asap, takk!

Lenke til kommentar

Og du har ikke fått med deg Pet Battle System, Challenge modes, revampet talent-tre ELLER scenarios?

 

Dette og alle de andre generelle forandringene i Mists of Pandaria kommer i en egen artikkel som nok publiseres over helgen. Dette er i hovedsak mine personlige erfaringer med Pandaren-klassen. Jeg har lagt til en liten tekstsnutt i bunnen av artikkelen som forklarer denne todelingen.

Lenke til kommentar

 

Da blir det nok mer spennende å se hvilken betydning det får at Pandaren kan velge mellom Horde og Alliance på det tiende erfaringsnivået. Det trenger ikke å være noe annet enn en måte å gi begge fraksjonene samme rase på, men erfaringspakken lover tross alt å poengtere krigen mellom de bitre fiendene.

 

På den annen side virker det som om de fleste Pandaren som besøker Kalimdor og Eastern Kingdoms ikke har noe imot å alliere seg med både Alliansen og Horden, så en mulighet hadde jo vært en "Hero Race", ala Death Knight som var en Hero Class i Wrath of the Lich King. Altså at man velger rasen, har tilgang på en rekke klasser, og så velger side etter å ha kommet seg ut av "starte-sonen".

 

Bojah.

 

 

Munkeklassen kan også bli en spennende sak, som en noe tyngre versjon av «Rogue»-klassen. Det kan bli artig å se akkurat hvor bokstavelig vi bør tolke Blizzards lovnader om at disse kara skal kunne «tanke», «heale» og gjøre drøy skade basert på spesialiseringen, men de første stegene i bambusskoene gav i hvert fall inntrykk av at den har nok egenart til å overleve uansett hva den endelige rollen blir.

 

Hvorfor skulle den ikke egne seg godt til alle tre rollene? Både paladins og druids har klart dette helt greit siden starten av (selv om det selvsagt er svingninger i balansen hele tiden), og det samme gjelder de fleste (alle) klasser som er i stand til å fylle flere roller. Er det noe spesielt som tilsier at det ikke skal bli slik med munkene?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Det er ikke noe som tilsier at det ikke er mulig med en klasse som kan tanke, heale og DPS-e effektivt, det er heller et spørsmål om hvor bokstavelig man bør tolke Blizzards skissering av alle rollene. I et så tidlig stadie har jeg rett og slett ikke lyst til å love en velbalansert hybrid også ender man opp med en slapp off-tank og en teit healer og en strålende melee DPS.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som tilsier at det ikke er mulig med en klasse som kan tanke, heale og DPS-e effektivt, det er heller et spørsmål om hvor bokstavelig man bør tolke Blizzards skissering av alle rollene. I et så tidlig stadie har jeg rett og slett ikke lyst til å love en velbalansert hybrid også ender man opp med en slapp off-tank og en teit healer og en strålende melee DPS.

 

De har klart å balansere alle andre klassers roller relativt bra, så hvorfor skal de ikke få det til med Pandarens? Man må tilbake til tidlig TBC for å finne scenarioet du tegner her (da krigere var den eneste "ordentlige" tanken, og paladins/druids var en healers og ikke noe annet).

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Og du har ikke fått med deg Pet Battle System, Challenge modes, revampet talent-tre ELLER scenarios?

 

Dette og alle de andre generelle forandringene i Mists of Pandaria kommer i en egen artikkel som nok publiseres over helgen. Dette er i hovedsak mine personlige erfaringer med Pandaren-klassen. Jeg har lagt til en liten tekstsnutt i bunnen av artikkelen som forklarer denne todelingen.

Unnskyld for misforståelsen, men det var rettet mot karen som skrev over meg. :blush:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri sett så mye kvining om en expansion før, og mesteparten av det er grunnet enten pandaren rasen eller at det er asia-inspirert (sier jeg som leser på comments på youtube som egentlig er 90% troll og fra drittunger).

Skjønner meg ikke helt på mange folk som har en slags vendetta mot asiatisk kultur, stil eller media, som spesielt kommer fra oss i Europa eller Amerika.. og skal innrømme at det irriterer meg litt.

Men så har jeg vokst opp med mye av den asiatiske mediaen samt har venner derifra så er sikkert det som er litt av grunnen.

Personlig ser jeg ingen grunn til å gå helt rageface over denne panda rasen, det er ikke akkurat den første spillbare dyrerasen vi har i WoW heller. Er kyr og feite muterte ugler (derpbird druid) virkelig så mye kulere? Jeg må bare spørre.. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke helt på mange folk som har en slags vendetta mot asiatisk kultur, stil eller media, som spesielt kommer fra oss i Europa eller Amerika.. og skal innrømme at det irriterer meg litt.

 

Fordi det er forskjell på å hente inspirasjon, som Vanilla, TBC, og WOTLK gjorde (vikinger osv.), og det å lage en blåkopi som skal appellere til barn og asiafetiscistisk ungdom i vesten, og kinesere som henger over skuldrene til hverandre på nettcafè.

 

Europeiske og Amerikanske spillere (jeg har selv spilt i seks år, og var ingen fan av Cataclysm heller) er, med rette, forbanna, over at Blizzard nå demonstrerer til fulle at de blåser i oss, og gir opp kampen om å være et moderne topp-MMO, og heller henvender seg til andre demografier.

 

Lykke til får de hvertfall ha, for det kommer de til å trenge. Europeiske og Amerikanske abbonenter betaler 15$ i måneden. Kineserne betaler i gjennomsnitt rundt 1$, hvorav Blizzard bare får en 25 cents eller noe slikt, per bruker.

 

Til tross for at det har utvidet seg til to nye kontinenter, og at kineserne nå utgjør over halvparten av alle WoW spillere har WoW totalt sett blødd nesten en million abbonenter i 2011.

 

Fortsetter det slik vil Blizzard begynne å legge ned servere i USA & EU om et år eller to. Og da er de ikke lenger verdens mest lønnsomme MMORPG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...