Gå til innhold

Anmeldelse: A Game of Thrones: Genesis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ninjaedit, LOL!

 

Hvis noen er veldig snille og kan fortelle rekkefølgen på bøkene og hvor langt mann kommer i historien ville jeg blitt evig takknemelig. Eller litt iallefall.

Hoppet av Fantasy selv, men skulle gjerne lest slutten på historien. Men nå vet jeg ikke hvor jeg er lenger ;)

Lenke til kommentar

Må innrømme at utifra anmeldelsen så hadde turbasert passet mye bedre, men får se om det ikke blir kjøp. Ser ikke på serien og har ikke lest bøkene (hørte på hedgeknight, å få så mange navn på rams uten tilknytning virket særdeles dårlig, men det var nå så), men frister med litt diplomati og diverse.

 

Synd ikke krig biten var like godt som resten, men noe må gjerne vike spesielt med svakt budsjett og utifra det jeg har hørt så virker det som de har fokusert på det fansen vil like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ninjaedit, LOL!

 

Hvis noen er veldig snille og kan fortelle rekkefølgen på bøkene og hvor langt mann kommer i historien ville jeg blitt evig takknemelig. Eller litt iallefall.

Hoppet av Fantasy selv, men skulle gjerne lest slutten på historien. Men nå vet jeg ikke hvor jeg er lenger ;)

 

Så langt:

 

A Game of Thrones

A Clash of Kings

A Storm of Swords

A Feast for Crows

A Dance with Dragons

 

Med to til planlagt.

Endret av Godsaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Spillets definitivt største styrke er den lange og dype enspillerkampanjen. Denne er spesielt interessant hvis du har lest bøkene, men kan også gi deg masse fin informasjon hvis du kun har sett TV-serien. Det er virkelig gøy for en tilhenger å spille gjennom de sju rikenes utrolige historie."

Så en som synes TV-serien var utrolig kjedelig og gav opp den første boken ca etter en tredjedel er det bare å droppe dette spillet? Kjekt å vite. Aldri skjønt hvorfor denne serien er så hypet til de grader når det mange, mange langt bedre fantasy-serier.

Lenke til kommentar

Hva? jeg synes serien var bra. Noe annet enn Xena og Hercules som var bare rett og slett elendige.

 

Men ellers har du rett Lord Britishface. Det finnes ingen god fantasy serie. Faktisk vet jeg ikke om noen fantasy serier i det hele tatt.

 

Ville likt å se en serie basert på "Red Sonja" vis de legger like mye arbeid i det som Dynamite Entertainment, og ikke går for lett fordøyelig serie med 13 års grense.. For da rykker hele den brutale verdenen ut av vinduet å man sitter igjen med et lite velpolert utopia.

Lenke til kommentar

Hva? jeg synes serien var bra. Noe annet enn Xena og Hercules som var bare rett og slett elendige.

 

Men ellers har du rett Lord Britishface. Det finnes ingen god fantasy serie. Faktisk vet jeg ikke om noen fantasy serier i det hele tatt.

 

Ville likt å se en serie basert på "Red Sonja" vis de legger like mye arbeid i det som Dynamite Entertainment, og ikke går for lett fordøyelig serie med 13 års grense.. For da rykker hele den brutale verdenen ut av vinduet å man sitter igjen med et lite velpolert utopia.

Eh hallo (Sinbad The Sailor) som gikk på tv 2, jeg forgudet den serien !

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

@forfatter - takk for et innblikk. utifra anmeldelsen din hadde jeg trodd at det skulle bli 8/10... men eh. close enough. uansett virker dette som et meget interessant spill for min del. men jeg lurte paa (er paa gamermaskina uten ae o aa) om du kunne redegjore for eventuelle spoilers? er det noen boker som blir spoiled?

 

jeg har ikke lest den nyeste, og vil bare passe paa. men mistenker at dette kanskje ikke har noe med bokene aa gjore i det hele tatt ("Genesis," liksom)...

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke videre imponert av HBO-serien, men å si at det er "mange, mange langt bedre fantasy-serier" er totalt virkelighetsfjernt. Det finnes ikke én eksepsjonelt bra fantasyserie engang.

 

Edit: Ignorer meg, du snakket selvfølgelig om bøkene.

 

Jeg snakker selvsagt om bøkene. Der er mer enn nok fantasy tv-serier, men ingen med like stort budsjett om Game of Thrones. Når det gjelder bøker er det veldig mange fantasy-serier, og veldig mange av dem er langt bedre enn Song of Ice and Fire.

Lenke til kommentar

Jeg snakker selvsagt om bøkene. Der er mer enn nok fantasy tv-serier, men ingen med like stort budsjett om Game of Thrones. Når det gjelder bøker er det veldig mange fantasy-serier, og veldig mange av dem er langt bedre enn Song of Ice and Fire.

 

Takk. Fint at en tv-serie får folk til å begynne å lese fantasy, men samtidig er det litt trist at alle skal lese den samme, ganske så middelmådige serien. :p

 

Skal vi sjå...

 

Malazan book of the fallen av Steven Erikson

The first law av Joe Abercrombie

The prince of nothing av R Scott Bakker

 

Der har du tre ganske forskjellige, moderne fantasy-serier som fortener fleire lesarar.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Etter min mening et dårlig spill. Leste ingen anmeldelse før jeg kjøpte, men synes ikke denne anmeldelsen står i stil med spillet i det hele tatt. Kampanjen er en eneste lang smørje av at du blir fortalt en historie, mens det du får spilt av den er små fragmenter som virker uferdige, og som oftest er over før du får startet. De kunne gjort så utrolig mye mer her. Startet også et "multiplayer" spill med AI, og dette var like fort over som jeg fikk tenkt meg om. Hvis man liker kjappe mulitplayer runder, så er det sikkert flott, men for meg er strategi spill noe som skal trekke ut. Min konklusjon: spillet er lagt vekk lenge før jeg er "ferdig". Sure penger

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

"Spillets definitivt største styrke er den lange og dype enspillerkampanjen. Denne er spesielt interessant hvis du har lest bøkene, men kan også gi deg masse fin informasjon hvis du kun har sett TV-serien. Det er virkelig gøy for en tilhenger å spille gjennom de sju rikenes utrolige historie."Så en som synes TV-serien var utrolig kjedelig og gav opp den første boken ca etter en tredjedel er det bare å droppe dette spillet? Kjekt å vite. Aldri skjønt hvorfor denne serien er så hypet til de grader når det mange, mange langt bedre fantasy-serier.

 

Si ifra hvis du finner en NY serie som har fått bedre enn 9,4 fra IMBD (som folk har stemt fram).

Jeg kan allerede fortelle deg at du ikke finner en!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...