Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo ikke unngå å legge merke til at innovasjonsraten hos Apple ser ut til å stagnere. Her var det veldig lite nytt. Problemet denne gangen er at Steve Jobs ikke stod på scenen. Han er et slags evil genius som er helt fenomenal til å skape begeistring rundt bittesmå forbedringer. Tim Cooks, aka Mr.Spreadsheet (intent Apple kallenavn) faller helt gjennom på begeistringsbiten og publikum blir mer produktfokusert. Med en lansering av Iphone5 kunne kan ha kommet greit gjennom det, men dette var en trist affære. Slutten på et epoke? Aksjekursen til Apple reagerer iallefall som om den fikk en myk pakke til jul... Det blir iallefall spennende å følge med fremover!

Lenke til kommentar

blir artig og se hva den kommer til å koste når den kommer til irland 28. oktober... håper bare ikke de gjør det samme som med 3gs.. selge med "iphone abonnemang" som kosta en formue i måneden (€65) å ha og ringe/sms prisen var over dobbelt av kontantkort... (hadde "hele 512MB data inkludert da...")og en var bundet for 18 eller 24 måneder..

iphone 4 var bare svindyr når den kom. og alle abonnemang var låst i 12-24 måneder.

Lenke til kommentar

Rolig Amobil. Det kommer nok en iPhone 5 som dere kan benchmarke alt mot i mars skal dere se. I mellomtiden kan jo prøve å finne ut hva 4S har som Android ikke har hatt lenge. Dere finner nok noe. Også kan dere jo snakke engelsk med SIRI en stund. Det er jo banebrytende......nei det er det ikke. Har snakket engelsk til Samsung lenge jeg....eller jeg har jo ikke det, men jeg har kunnet det om jeg ville. Apple gjøre sine vante grep og forteller om det som om det er nytt.

 

Apple sine Keynote har blitt ganske morsomme etterhvert. IOS5-presentasjonen var jo også morsom. iCloud er fint det. Bruker google og bildene mine blir aldri slettet de. Har du kun i skyen. Tar jeg et bilde med mobilen ligger det på ipad etter 3 sekunder.

 

Men Apple klarer som vanlig å pakke den inn i nytt papir og presentere det som nytt. Flinke er de. At de utnytter det faktum at mange tror at Apple fant opp Facetime, hadde jeg også gjort.

Lenke til kommentar

Det mest patetiske er at denne vil sette salgsrekorder.

 

Det mest patetiske er fortsatt at folk kjøper androidmobiler for mange tusen som de rooter, kjører nightlies på og overklokker.

Dette vil forsåvidt vedvare en stund.

 

Hvorfor syns du det er patetisk at folk vil gjøre om SITT EGET produkt til sine behov og ønsker? jeg hadde gjort det samme om jeg hadde følt at stock android ikke kunne gi meg alt det jeg ville ha. Konkret forklaring ønskes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi muligheten ikke er den samme med iphone, selvfølgelig. Husk at den ideelle skjermstørrelsen på en mobil er 3,5" og kommer aldri til å være noe annet, inntil Apple lanserer en skjerm som er større. Apple er for enkelte selve benchmark på alt som har med mobiltelefoni å gjøre, og det har de vært fra dag en.

For oss andre, har vi helt andre preferanser som går på ytelse, skjermstørrelse, funksjoner, tilpasning av UI etter vårt eget behov, osv...

For Apple folket er dette uvesentlig, bare det er en eple-logo på telefonen.

Det er iallefall det inntrykket jeg sitter igjen med, etter å ha diskutert iphone med enkelte eple-folk...

Lenke til kommentar

Fordi muligheten ikke er den samme med iphone, selvfølgelig. Husk at den ideelle skjermstørrelsen på en mobil er 3,5" og kommer aldri til å være noe annet, inntil Apple lanserer en skjerm som er større. Apple er for enkelte selve benchmark på alt som har med mobiltelefoni å gjøre, og det har de vært fra dag en.

 

300ppi er den laveste oppløsningen jeg tolererer på en skjerm, ja. En androidskjerm med tilsvarende oppløsning vil absolutt være god nok, men inntil nå er alt jeg har hørt siden iphone 4 ble sluppet er at folk unnskylder elendig oppløsning med "skikkelig bra farger, ass". Superlativene som ble kastet på SGS2, f'eks, er helt utrolige med tanke på det. Når det er sagt hadde jeg kke hatt noe imot at de skviset inn 3,7 tommer på iphones nåværende formfaktor, bare den ikke ble fysisk større.

 

 

Hvorfor syns du det er patetisk at folk vil gjøre om SITT EGET produkt til sine behov og ønsker? jeg hadde gjort det samme om jeg hadde følt at stock android ikke kunne gi meg alt det jeg ville ha. Konkret forklaring ønskes.

 

Leseforståelse ønskes istedet. Stock android burde oppføre seg bra nok til at folk ikke skal måtte risikere bricke driten for å få flyt i UI'et.

Dette er forøvrig noe ikke ett androidprodukt har fått til siden operativsystemets spede barndom, og produsentskinsene forverrer bare det hele.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lilac, hva skal man si til slikt. Når ble oppløsningen og dpi til iphone et minstekrav for deg? Synkront med at iphone oppgraderte sin skjerm :D ?

Du vet at noen rykter sier 4" skjerm, så det er kanskje strategisk lurt av deg å mene dette allerede nå? Men hva skal du da mene om dpi? Det er jo slettes ikke sikkert at apple vil øke oppløsningen og da faller jo dpi-en under ditt minimumskrav :D

hehe... du er i et skikkelig dilemma nå, da Apple ikke klarte å lansere noe annet enn en oppgradert telefon, som så og si var utdatert da den kom for 16mnd siden :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Leseforståelse ønskes istedet. Stock android burde oppføre seg bra nok til at folk ikke skal måtte risikere bricke driten for å få flyt i UI'et.

Dette er forøvrig noe ikke ett androidprodukt har fått til siden operativsystemets spede barndom, og produsentskinsene forverrer bare det hele.

Noen som er skuffet over den nye iphone, lol

Har ikke gjort noe med min Samsung SII. Og den er jo faktisk lettere å bruke en iphone4. Bare det å slå på bluethoot eller wifi på en iphone4, er jo mye mer jobb. To trykk og begge er på med en android.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Leseforståelse ønskes istedet. Stock android burde oppføre seg bra nok til at folk ikke skal måtte risikere bricke driten for å få flyt i UI'et.

Dette er forøvrig noe ikke ett androidprodukt har fått til siden operativsystemets spede barndom, og produsentskinsene forverrer bare det hele.

Noen som er skuffet over den nye iphone, lol

Har ikke gjort noe med min Samsung SII. Og den er jo faktisk lettere å bruke en iphone4. Bare det å slå på bluethoot eller wifi på en iphone4, er jo mye mer jobb. To trykk og begge er på med en android.

Jepp, men jeg vil heller si at du må konfigurere Android bittelitt før den kan blir ekstremt lett å bruke.

 

Men setter du av 20-30 minutt til å konfigurere telefonen etter ditt ønske, så kan jeg garantere med 100% sikkerhet at Android er både 3 og kanskje 5 ganger lettere å bruke enn det iPhone / iOS er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man er skuffet, er ikke vanskelig å forstå... det er jo ingenting nytt, annet enn dobbel antenne. At de har slengt på bedre kamera, raskere prosessor og minne, er jo bare en selvfølge, etter 14 mnd. Også denne Siri da... Skjønner ikke hvorfor de begrenser Siri til kun iphone4s. Det er jo bare snakk om software, og det burde fungere på iphone4 og 3gs også. Det er jo ikke snakk om prosessorkrevende arbeid.... Var de så lite kreative de siste 16 mnd, at de måtte kjøpe opp et helt selskap, og få eksklusiv programvare, bare så de kan putte en ting til på spec listen?

 

...at det kommer en ny iphone i mars, høres bare helt tåpelig ut. Ryktene sier det hvert eneste år, og det kommer aldri noe før ut på sensommeren, eller i dette tilfellet, på høsten. Om iPhone5 rekker julesalget i 2012, er jeg mektig imponert.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Leseforståelse ønskes istedet. Stock android burde oppføre seg bra nok til at folk ikke skal måtte risikere bricke driten for å få flyt i UI'et.

Dette er forøvrig noe ikke ett androidprodukt har fått til siden operativsystemets spede barndom, og produsentskinsene forverrer bare det hele.

Noen som er skuffet over den nye iphone, lol

Har ikke gjort noe med min Samsung SII. Og den er jo faktisk lettere å bruke en iphone4. Bare det å slå på bluethoot eller wifi på en iphone4, er jo mye mer jobb. To trykk og begge er på med en android.

 

Fordi det er lettere å skru på og av wifi og bluetooth så er Android enklere å bruke? Ja, jeg skjønner at dere vil har en enkel mulighet til å skru disse på og av enkelt da de suger en del strøm. På iPhone lar man dette bare stå på hele tiden da det knapt merkes på batteri. Hvorfor i all verden drive å skru dette på og av på en iPhone?

Lenke til kommentar

Hvem som bør kjøpe Iphone 4S? Fasit: Det er bestemødrene deres, verre enkelhet har ikke jeg sett makan til.

 

Det du sier nå er jo at iPhone er vannvittig enkel å bruke at selv bestemor klarer det. Det er jo nettopp det som er en del av salgtrikset til Apple. Gjøre en telefon så enkel å bruke at alle klarer det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...