Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rolig Amobil. Det kommer nok en iPhone 5 som dere kan benchmarke alt mot i mars skal dere se. I mellomtiden kan jo prøve å finne ut hva 4S har som Android ikke har hatt lenge. Dere finner nok noe. Også kan dere jo snakke engelsk med SIRI en stund. Det er jo banebrytende......nei det er det ikke. Har snakket engelsk til Samsung lenge jeg....eller jeg har jo ikke det, men jeg har kunnet det om jeg ville. Apple gjøre sine vante grep og forteller om det som om det er nytt.

 

Apple sine Keynote har blitt ganske morsomme etterhvert. IOS5-presentasjonen var jo også morsom. iCloud er fint det. Bruker google og bildene mine blir aldri slettet de. Har du kun i skyen. Tar jeg et bilde med mobilen ligger det på ipad etter 3 sekunder.

 

Men Apple klarer som vanlig å pakke den inn i nytt papir og presentere det som nytt. Flinke er de. At de utnytter det faktum at mange tror at Apple fant opp Facetime, hadde jeg også gjort.

 

Det er ingen banebrytende nyhet at man kan gi talekommandoer til en telefon. Langt i fra. Og jeg er fullstendig klar over at du har kunne gjort det lenge på Samsung. Men om Apple får dette så bra så reklamen viser har de virkelig gjort en banebrytende nyhet. For det er INGEN som har klart å gjøre dette bra på en mobil før. Men hvordan dette blir vet ikke ikke før det har blitt testet på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leseforståelse ønskes istedet. Stock android burde oppføre seg bra nok til at folk ikke skal måtte risikere bricke driten for å få flyt i UI'et.

Dette er forøvrig noe ikke ett androidprodukt har fått til siden operativsystemets spede barndom, og produsentskinsene forverrer bare det hele.

Noen som er skuffet over den nye iphone, lol

Har ikke gjort noe med min Samsung SII. Og den er jo faktisk lettere å bruke en iphone4. Bare det å slå på bluethoot eller wifi på en iphone4, er jo mye mer jobb. To trykk og begge er på med en android.

 

Fordi det er lettere å skru på og av wifi og bluetooth så er Android enklere å bruke? Ja, jeg skjønner at dere vil har en enkel mulighet til å skru disse på og av enkelt da de suger en del strøm. På iPhone lar man dette bare stå på hele tiden da det knapt merkes på batteri. Hvorfor i all verden drive å skru dette på og av på en iPhone?

Altså. Jeg har 2 iphone 4 i huset her. Og dette med at batteiet skal være så mye bedre en andre telefoner, er bare tull. Så du må nok komme med noe annet... iphone er verken lettere å bruke, eller har bedre batteri, i forhold til min Samsung SII, i alle fall. Synes begge er greie jeg. Skjønner ikke hvorfor det skal være en diskusjon en gang. Vær fornøyd med din telefon, uansett hva det er slags telefon :)

Lenke til kommentar

Leseforståelse ønskes istedet. Stock android burde oppføre seg bra nok til at folk ikke skal måtte risikere bricke driten for å få flyt i UI'et.

Dette er forøvrig noe ikke ett androidprodukt har fått til siden operativsystemets spede barndom, og produsentskinsene forverrer bare det hele.

Noen som er skuffet over den nye iphone, lol

Har ikke gjort noe med min Samsung SII. Og den er jo faktisk lettere å bruke en iphone4. Bare det å slå på bluethoot eller wifi på en iphone4, er jo mye mer jobb. To trykk og begge er på med en android.

 

Fordi det er lettere å skru på og av wifi og bluetooth så er Android enklere å bruke? Ja, jeg skjønner at dere vil har en enkel mulighet til å skru disse på og av enkelt da de suger en del strøm. På iPhone lar man dette bare stå på hele tiden da det knapt merkes på batteri. Hvorfor i all verden drive å skru dette på og av på en iPhone?

Altså. Jeg har 2 iphone 4 i huset her. Og dette med at batteiet skal være så mye bedre en andre telefoner, er bare tull. Så du må nok komme med noe annet... iphone er verken lettere å bruke, eller har bedre batteri, i forhold til min Samsung SII, i alle fall. Synes begge er greie jeg. Skjønner ikke hvorfor det skal være en diskusjon en gang. Vær fornøyd med din telefon, uansett hva det er slags telefon :)

 

Nå sitter jeg som eier av begge telefonene da. Er ikke til å stikke under en stor at Samsungen trekker en god del strøm ved bruk av wifi. Begge telefonene er kjempe telefoner på hver sin måte. Sånn det er i dag er det bare iOS om klarer å dekke alle mine behov. Derfor ligger S2 i skuffen og blir brukt av og til for å leke meg litt.

Lenke til kommentar

 

Nå sitter jeg som eier av begge telefonene da. Er ikke til å stikke under en stor at Samsungen trekker en god del strøm ved bruk av wifi. Begge telefonene er kjempe telefoner på hver sin måte. Sånn det er i dag er det bare iOS om klarer å dekke alle mine behov. Derfor ligger S2 i skuffen og blir brukt av og til for å leke meg litt.

 

Prøver du å si at apple bruker en helt annen type bluetooth og wifi-chips enn de andre produsentene?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3GS, og så frem til iPhone 5. Isteden kom 4S. For en drittoppdatering. Ønsket mitt om større skjerm kan nok få meg til å bytte fra iPhone til noe annet. Problemet mitt er bare at jeg har så mange apps som blir ubrukelige...

Bare slapp av, de fleste av de appsene er sikkert gratis på Android Marked ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Før jeg begynner: Les hele innlegget, og fanboy-stemple meg når du er ferdig.

Er første gang jeg er innom amobil på ca et år, og det minner meg bare på hvor spec-kåte bransjen har blitt. :no: Er det rart at dere kritiserer Apple når dere setter så ufattelige høye forventninger? Er klar over at det er det Apple ønsker, men samtidig, hadde de samme spesifikasjonene kommet i et nytt skall, hadde dere roset telefonen opp og ned i mente.

Fikk iPhone 4 gode kritikker for utseende? Jepp. Var ikke de to forrige generasjonene med iPhone, så og si klin like? Jepp. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at iPhone 4(/S), denne generasjonens design? Dette gjelder jo for iMac, Macbook Pro OG Macbook Air. Hørte ikke noen kjefte på den nye MB Airen fordi den kun hadde i5/7-prosessor. Hørte ikke at noen klagde på at den ikke hadde blitt tynnere?

Jeg så keynoten på tirsdag, og syns så absolutt iPhone 4S så ut som en fristende telefon. Og etter å ha oppdatert den trauste 3GSen min til iOS5: wow. Jeg har til gode å se en Android-oppdatering være like massiv. Og en annen ting, krever vi like mye av f.eks Samsung når de kommer med et nytt flaggskip? Hadde Galaxy S III fått 8X grafikkytelse hadde vel mobil-journalistene måtte bytte både bukser og undertøy.

Men for all del, har alltid ønsket at Apple skulle lage en unibody-iPhone, alà den første iPaden.

"En æra er over, Jobs er borte og alt Apple hoster opp er 4S." Virkelig? Er det INGEN her som tror Jobs hadde mye å gjøre med 4S? Skulle de heller latt være å komme ut med 4S, og la iPhone 4 stå alene frem til 2012 til en iPhone 5 som sannsynligvis vil være on par med de hotteste Android-telefonene? Hm.

Endret av Slettet-b5747
Lenke til kommentar

Før jeg begynner: Les hele innlegget, og fanboy-stemple meg når du er ferdig.

Er første gang jeg er innom amobil på ca et år, og det minner meg bare på hvor spec-kåte bransjen har blitt. :no: Er det rart at dere kritiserer Apple når dere setter så ufattelige høye forventninger? Er klar over at det er det Apple ønsker, men samtidig, hadde de samme spesifikasjonene kommet i et nytt skall, hadde dere roset telefonen opp og ned i mente.

Fikk iPhone 4 gode kritikker for utseende? Jepp. Var ikke de to forrige generasjonene med iPhone, så og si klin like? Jepp. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at iPhone 4(/S), denne generasjonens design? Dette gjelder jo for iMac, Macbook Pro OG Macbook Air. Hørte ikke noen kjefte på den nye MB Airen fordi den kun hadde i5/7-prosessor. Hørte ikke at noen klagde på at den ikke hadde blitt tynnere?

Jeg så keynoten på tirsdag, og syns så absolutt iPhone 4S så ut som en fristende telefon. Og etter å ha oppdatert den trauste 3GSen min til iOS5: wow. Jeg har til gode å se en Android-oppdatering være like massiv. Og en annen ting, krever vi like mye av f.eks Samsung når de kommer med et nytt flaggskip? Hadde Galaxy S III fått 8X grafikkytelse hadde vel mobil-journalistene måtte bytte både bukser og undertøy.

Men for all del, har alltid ønsket at Apple skulle lage en unibody-iPhone, alà den første iPaden.

"En æra er over, Jobs er borte og alt Apple hoster opp er 4S." Virkelig? Er det INGEN her som tror Jobs hadde mye å gjøre med 4S? Skulle de heller latt være å komme ut med 4S, og la iPhone 4 stå alene frem til 2012 til en iPhone 5 som sannsynligvis vil være on par med de hotteste Android-telefonene? Hm.

 

Verden har gått framover, iphone er tjukk, tung og kaster bort masse plass på ting som ikke er skjermen. Det som var et bra design for noen år siden, virker nå litt utdatert. Og det med 8x grafikk-ytelse er neppe reellt, den er helt sikkert bedre, men apple har en tendens til å blåse opp disse ytelsestallene sine ganske mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

 

Verden har gått framover, iphone er tjukk, tung og kaster bort masse plass på ting som ikke er skjermen. Det som var et bra design for noen år siden, virker nå litt utdatert. Og det med 8x grafikk-ytelse er neppe reellt, den er helt sikkert bedre, men apple har en tendens til å blåse opp disse ytelsestallene sine ganske mye.

 

AtW

 

Som alle andre. Apple tok det tross alt opp på keynoten angående konkurentenes (mis)bruk av "4G". Ser den, selv om jeg begynner å bli lei av tynnelse-fokuset. Har en MB Air, og den kunne godt vært 2-3mm tykkere for å avse mer batteri.

Lenke til kommentar

 

Verden har gått framover, iphone er tjukk, tung og kaster bort masse plass på ting som ikke er skjermen. Det som var et bra design for noen år siden, virker nå litt utdatert. Og det med 8x grafikk-ytelse er neppe reellt, den er helt sikkert bedre, men apple har en tendens til å blåse opp disse ytelsestallene sine ganske mye.

 

AtW

 

Som alle andre. Apple tok det tross alt opp på keynoten angående konkurentenes (mis)bruk av "4G". Ser den, selv om jeg begynner å bli lei av tynnelse-fokuset. Har en MB Air, og den kunne godt vært 2-3mm tykkere for å avse mer batteri.

 

Hva så? Når man ser på ytelsen til andre telefoner, så baserer man seg på benchmarks ikke påstander, som man bør gjøre med iphone også. Om de virkelig bencher 8 ganger bedre på GPU, så tyder det bare på en ting, en alt for dårlig GPU i tidligere varianter, for så fort går ikke utviklingen. Macbook air er et nisjeprodukt, om du ikek er villig til å ofre endel for å ha en tynn og liten maskin, så bør du skaffe en mer normal bærbar.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nå sitter jeg som eier av begge telefonene da. Er ikke til å stikke under en stor at Samsungen trekker en god del strøm ved bruk av wifi. Begge telefonene er kjempe telefoner på hver sin måte. Sånn det er i dag er det bare iOS om klarer å dekke alle mine behov. Derfor ligger S2 i skuffen og blir brukt av og til for å leke meg litt.

 

Prøver du å si at apple bruker en helt annen type bluetooth og wifi-chips enn de andre produsentene?

 

AtW

 

Har jeg ingen aning om. Jeg bare vet hvordan telefonene fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

"Open-Source 14:49, ons 5.okt

Det mest patetiske er at denne vil sette salgsrekorder."

 

Salgsrekordene har kommet. 1 million enheter solgt de første 24 timene, 400.000 mer enn iPhone 4 da den ble lansert. Rapporter sier at salgstakten fortsetter å holde seg høy, og analytikere mener Apple kommer til å selge mer enn 25 million iPhone 4s i inneværende kvartal. I tillegg kommer salget av 3GS (!) som fortsatt er i salg og nå er gratis i USA mot abonnement og iPhone 4, som nå også selges som billig-telefon.

 

Dessuten har de første testene av Siri kommet, og mye tyder på at den representerer enn banebrytende teknologi.

Lenke til kommentar

Helt klart er siri en revolusjon innen teknologi, iallefall hvis du ser på saken med iBriller :D

At det fantes en million fanboys, kom ikke som noe sjokk på meg, men jeg vil tippe at salgstallene vil synke relativt raskt, etter at alle fanboysa har fått sitt eksemplar.

Men dette er jo en gavepakke til google. De kan fornye sitt os, samtidig som de presenterer det i nye heftige telefoner, med langt bedre specs enn iphone. Tipper vi vil oppleve en eksplosjon i android salget nå, eller.... vent litt.... Eksplosjonen har jo allerede vært :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...