Gå til innhold

Kroppsskanneren på Kastrup viser kjønnsorganer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tross alt bedre at folk får smuglet med seg våpen ombord enn at jeg skal risikere at noen fremmede, som jeg aldri har truffet og aldri vil treffe, ser et dårlig omriss av snadden min på en anonym svart/hvitt figur som representerer kroppen min. Kan man tenke seg noe mer pinlig enn dette!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg klarer faktisk å tenke meg verre ting en at en skisseaktig versjon av kjønnsorganene mine er den tusenogørtende en sikkerhetsmedarbeider ser den dagen. Faktisk så bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Spesielt siden dette er et sikkerhetstiltak som faktisk har en preventiv virkning, i motsetning til dette 100ml-væsketullet de har innført.

Lenke til kommentar

Link. Husket ikke helt rikitg, det var to av tre bomber som slapp gjennom røntgenskanneren, ikke 8/10.

 

Her finner du også en morsom tråd om hva folk har fått med seg gjennom sikkerhetskontrollen, spesielt på Gardermoen. Den har selvfølgelig ikke noe spesielt stor bevisverdi, men interessant lesning likefullt.

OK, men mye av dette var skjult på kroppen. I så måte ville trolig en kroppsscanner fanget opp noe av dette.

 

Hvordan fungerer dette i henhold til Islam? Vil jo hindre kvinner fra over gjennomsnittet religiøse (muslimske) familier å ta fly. Å bli sett naken før bryllup, og endatil av en person som man ikke kjenner er vel ikke akkurat heldig

Ingen blir sett naken, så alskens gale religiøse regler som måtte ha med dette å gjøre er uansett ingen hindring.
Lenke til kommentar

OK, men mye av dette var skjult på kroppen. I så måte ville trolig en kroppsscanner fanget opp noe av dette.

Jeg er mer bekymret for to av tre bomber, enn en patron i en hårspenne, eller en kniv som er så liten at den får plass i en BH.

 

Ingen blir sett naken, så alskens gale religiøse regler som måtte ha med dette å gjøre er uansett ingen hindring.

Ingen blir sett naken? I prkasis er det jo akkurat det som skjer.
Lenke til kommentar

lurer på hvor mye stråling man får i seg av å gå igjenom en sånn sak...

 

vel, det jeg fikk beskjed om når jeg jobbet på flyplass var, at en ti timers flytur ville stråle deg ca. 1000 ganger mer en en tur gjennom den maskinen håndbagasjen går gjennom, og de der gir enda mindre. så er nok ikke så altfor gale :)

Lenke til kommentar

Det er tross alt bedre at folk får smuglet med seg våpen ombord enn at jeg skal risikere at noen fremmede, som jeg aldri har truffet og aldri vil treffe, ser et dårlig omriss av snadden min på en anonym svart/hvitt figur som representerer kroppen min. Kan man tenke seg noe mer pinlig enn dette!!

 

Det er et falsk dilemma, hvor ofte får folk smuglet med seg våpen ombord med onde hensikter? Når skjedde dette sist i norge feks?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har det blitt regnet på hvor mange flere fly som hadde blitt kapret/sprengt dersom all sikkerhetskontroll var blitt droppet ?

 

Jeg tror at folk som kjører bil til flyplassen og samtidig mener at sikkerhetskontrollen der er nødvendig for egen trygghet snarest bør kontrollere egne logiske evner.

Pr kilometer er det vel ca 200x større sjanse for å stryke med dersom du velger bil til fordel for fly. I USA alene er det mellom 40-50 tusen døde pr år i trafikken, hvilket tilsvarer sånn omtrent 120-140 fulle passasjerfly.

 

Ja, jeg er dritt lei meningsløse sikkerhetskontroller.

Lenke til kommentar

Hvis man droppet sikkerhetskontroll totalt vil jeg tro at de bombene som ligger strødd på veier i Afghanistan raskt befinner seg i fly. Hvorfor ikke? Det vil være en åpen invitasjon til div. terrorister

 

Jeg mener at terror har mye større virkning på samfunnet enn enkelte dødsfall. I tillegg ville nok aldri pengene som blir brukt på overvåkning gå til fattige barn i Afrika (f.eks.), men ville heller bli brukt andre ting.

 

Det blir naturligvis mye synsing, men jeg mener/tror at pengene som blir brukt på overvåkning kommer til nytte. Om man trenger å øke nivået på overvåkning så veldig drastisk er jeg ikke så sikker på, men det er ikke så relevant

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvis man droppet sikkerhetskontroll totalt vil jeg tro at de bombene som ligger strødd på veier i Afghanistan raskt befinner seg i fly. Hvorfor ikke? Det vil være en åpen invitasjon til div. terrorister

Da er det jo smått underlig at ikke flere tog, busser og T-baner i Europa blir sprengt i filler. Der er det jo null adgangskontroll.

 

Eller er det slik at fly er så prioritert i terrorist-kretser at f.eks. bussofre ikke er å bry seg med ?

 

Jeg mener at terror har mye større virkning på samfunnet enn enkelte dødsfall.

Tåpelig nok, ja.

 

Det "riktige" ville imidlertid vært å ignorert terror, da virker den nemlig ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...