Gå til innhold

Nå kan du lage spill med Crysis 2-motoren (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Epic Games gjorde det allerede i 2009 med sin Unreal Engine 3, og nå følger Crytek etter.

 

Nå følger Crytek etter? De slapp da ut Cryengine 2 i 2007 sammen med Crysis, som også pent lot deg lage egne spill..(med mer eller mindre den ikke tells fordi den var "gratis" i den forstand at du måtte kjøpe Crysis)

 

 

Uannsett, håper folk åpner øynene og ser hvilket enormt potensiale denne spillmotoren har og lager noen fete spill, nå som det også lett kan portes mellom PC, PS3 og 360 bør dette være en genial motor å ta i bruk.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Satt endel timer i natt og hode mitt holdt på å implodere av forskjellige spørsmål....slenger dem ut her jeg i håp at et CryEngine 3 geni titter innom.

 

Etter hva jeg har forstått så har ikke CryEngine 3 en...tja hva skal en kalle det....la oss si en "builder" ...slik at jeg kan lage spillet og Editoren pakker ned filene og gjør dem klare til en fil pakke slik at jeg kan gi en kopi til bekjente og dem kan installere det på sin Pc for å spille spillet?

 

Men en må gå inn via Launcher og åpne kartet i consollen der for at det skal funke? Og da bare baller det på seg av forskjellige spørsmål for min del.....hvordan kan en kjøre det i full screen? Hvordan kan en velge hvilke oppløsning en vil kjøre det i? Osv osv...

 

Og om en vil at venner skal få en kopi men Editoren ikke kan lage en såkalt "build"..hvilke mapper må en da kopiere for at det skal fungere?

 

 

Håper et CryEngine 3 geni slenger innom.... ;)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Satt endel timer i natt og hode mitt holdt på å implodere av forskjellige spørsmål....slenger dem ut her jeg i håp at et CryEngine 3 geni titter innom.

 

Etter hva jeg har forstått så har ikke CryEngine 3 en...tja hva skal en kalle det....la oss si en "builder" ...slik at jeg kan lage spillet og Editoren pakker ned filene og gjør dem klare til en fil pakke slik at jeg kan gi en kopi til bekjente og dem kan installere det på sin Pc for å spille spillet?

 

Men en må gå inn via Launcher og åpne kartet i consollen der for at det skal funke? Og da bare baller det på seg av forskjellige spørsmål for min del.....hvordan kan en kjøre det i full screen? Hvordan kan en velge hvilke oppløsning en vil kjøre det i? Osv osv...

 

Og om en vil at venner skal få en kopi men Editoren ikke kan lage en såkalt "build"..hvilke mapper må en da kopiere for at det skal fungere?

 

 

Håper et CryEngine 3 geni slenger innom.... ;)

 

Jeg er på ingen måter et geni, ei heller en programmerer. Men svaret på spørsmålet ditt er programmering, du har et rammeverk og må lage alt annet selv. F.eks. må du lage en meny hvor man kan sette oppløsning/fullscreen.

 

Dette er ikke et mod-verktøy, men en spillmotor.

Lenke til kommentar

Satt endel timer i natt og hode mitt holdt på å implodere av forskjellige spørsmål....slenger dem ut her jeg i håp at et CryEngine 3 geni titter innom.

 

Etter hva jeg har forstått så har ikke CryEngine 3 en...tja hva skal en kalle det....la oss si en "builder" ...slik at jeg kan lage spillet og Editoren pakker ned filene og gjør dem klare til en fil pakke slik at jeg kan gi en kopi til bekjente og dem kan installere det på sin Pc for å spille spillet?

 

Men en må gå inn via Launcher og åpne kartet i consollen der for at det skal funke? Og da bare baller det på seg av forskjellige spørsmål for min del.....hvordan kan en kjøre det i full screen? Hvordan kan en velge hvilke oppløsning en vil kjøre det i? Osv osv...

 

Og om en vil at venner skal få en kopi men Editoren ikke kan lage en såkalt "build"..hvilke mapper må en da kopiere for at det skal fungere?

 

 

Håper et CryEngine 3 geni slenger innom.... ;)

 

Jeg er på ingen måter et geni, ei heller en programmerer. Men svaret på spørsmålet ditt er programmering, du har et rammeverk og må lage alt annet selv. F.eks. må du lage en meny hvor man kan sette oppløsning/fullscreen.

 

Dette er ikke et mod-verktøy, men en spillmotor.

 

Jeg begynner å forstå sakte men sikkert litt mer her nå ja...takk for info!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...