Gå til innhold

Denne er rettet mot studentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Student-PC = spille-PC eller jobbe-PC? Hvis det er sistnevnte bør skjermen ha mye større vertikal oppløsning. Gjerne 1200 (og f.eks 1600 horisontalt). Hvis det er førstnevnte er det helt ok med 16:9-skjerm, men da er skjermkortet for svakt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

For lav oppløsning dessverre. Håper det kommer en student-PC med 14" og 1600x+ snart :< (type før 15. august)

 

Dyr, men HP ProBook 6460b oppfyller kravene dine. 14", i5 sandy bridge, 1600x900, 4gb ram etc. Også matt skjerm! Kunne kanskje ha vært litt lettere og lavere, men det må man regne med mtp. at den har aluminiumchassis og mange tekniske finesser.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Dyr, men HP ProBook 6460b oppfyller kravene dine. 14", i5 sandy bridge, 1600x900, 4gb ram etc. Også matt skjerm! Kunne kanskje ha vært litt lettere og lavere, men det må man regne med mtp. at den har aluminiumchassis og mange tekniske finesser.

 

Enig i at HP 6460b er en fin PC - har selv bestillt den i jobbsammenheng. 2 minus med HP'en dog:

1. tykkelse. Til tross for at de har forsøkt å få den til å se tynn ut ved hjelp av smart design som bryter sideflaten mot bunnen så er det en ganske tykk PC.

2. HP sine laptopskjermer er ræva. Vanvittig dårlig kontrast, farger og svartnivå. De kjører opp baklyset for mye i forhold til hva panelet takler bare for å få en lyssterk skjerm. Fargene endrer seg også for mye alt etter innsynsvinkel. Jeg hadde gladelig betalt noe mer om jeg visste jeg fikk en god skjerm - gjerne med IPS-panel.

 

Grei omtale: http://www.notebookcheck.net/Review-HP-ProBook-6460b-LG645EA-Notebook.57638.0.html

Lenke til kommentar

"Student-PC" uten tablet-muligheter? :ermm:

Er det påkrevd at alle pc'er skal ha tablet-funksjon? o.O

Nei, men til studenter som kan forventes å bruke bærbaren i forelesniger, lab-arbeid osv. gir tablet-funksjon en "helt annen verden" hva effektivitet og kavlitet angår. (Merk: Studerte innen tekniske fag og kjemi der tegning av strukturer og diagrammer var viktig). Etter å ha brukt touch/tablet-bærbare i studietiden, kunne jeg aldri tenke meg å bruke en "vanlig" maskin i jobbsammenheng, med mange møter, notater osv. Mangel på tablet-funksjonalitet bør derfor gi et stort minus i vurderinger av student-bærbare, etter min mening. Og tenk deg bonus-fordelen: Aldri mer forlagte forelesningsnotater (så lenge du tar backup)! ;)

Lenke til kommentar

Hvis du i utgangspunktet er komfortabel med et touch-keyboard så er det sikkert greit men jeg kunne aldri ha tenkt meg å gjort notater på en tablet i det hele tatt, er for knyttet til fysisk tastatur rett og slett.

Med notater mente jeg håndskrift, ikke touch-tastatur. For lengre tekster der tastatur er mest praktisk, er det jo bare å vri skjermen på en hybridbærbar.
Lenke til kommentar

For lav oppløsning dessverre. Håper det kommer en student-PC med 14" og 1600x+ snart :< (type før 15. august)

 

Dyr, men HP ProBook 6460b oppfyller kravene dine. 14", i5 sandy bridge, 1600x900, 4gb ram etc. Også matt skjerm! Kunne kanskje ha vært litt lettere og lavere, men det må man regne med mtp. at den har aluminiumchassis og mange tekniske finesser.

 

er det noen av brødrene til denne modellen som har skjermkort i tillegg? Ellers virka den veldig grei!

Lenke til kommentar

For lav oppløsning dessverre. Håper det kommer en student-PC med 14" og 1600x+ snart :< (type før 15. august)

 

Dyr, men HP ProBook 6460b oppfyller kravene dine. 14", i5 sandy bridge, 1600x900, 4gb ram etc. Også matt skjerm! Kunne kanskje ha vært litt lettere og lavere, men det må man regne med mtp. at den har aluminiumchassis og mange tekniske finesser.

 

er det noen av brødrene til denne modellen som har skjermkort i tillegg? Ellers virka den veldig grei!

 

Full oversikt over serien finner du her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...