Gå til innhold

Hardware forsvinner i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sette opp altsammen? å huske alt utstyret, få folk til å sjekke at forumet funker ordenlig, se om "mine innlegg" funker ordenlig og at refreshen på nye tråder funker ordenlig og masse surr. (THIS IS WHAT I THINK...)

 

Kjøre til det stedet? og om det tar lang tid dit så sliter dem litt om dem har glemt et par strømkabler.

Lenke til kommentar

Nei, jeg forstår jo det. Men hva tar så lang tid?

 

Forestill deg 6-7 hele pc kabinett, satt sammen til et stort kabinett, samt mye mer kluss.

Og så må vi ikke glemme noen hundre meter med ledning fordelt i 50-60 kabler, om ikke mer....

Først må vi skru av serveren, skru i stykker alt, pakke det sammen og sende per bil.

Så må det remonteres, alt må settes på plass, etc......

Så etter kansje 3 timer så er jobben gjordt.

Men så kommer den vanskelige biten: Det må skrues på igjen, for å så testes om alt er skrudd sammen riktig, og ytelsen må sjekkens. Så de har 4 time i tilfeller de gjør noe virkelig galt.

Lenke til kommentar

Av alle de forumene jeg frekventerer; Ingen har mer feil og nedetid enn dette nettstedet!!!Kanskje på tide og legge opp en ny strategi, bytte ut inkompetente "data nerder", legge om til annet forum software?I det hele tatt få dette nettstedet til å fungere som andre nettsteder i 2011 og ikke som et web eksperiment på -90 tallet! :hmm:

Lenke til kommentar

Av alle de forumene jeg frekventerer; Ingen har mer feil og nedetid enn dette nettstedet!!!Kanskje på tide og legge opp en ny strategi, bytte ut inkompetente "data nerder", legge om til annet forum software?I det hele tatt få dette nettstedet til å fungere som andre nettsteder i 2011 og ikke som et web eksperiment på -90 tallet! :hmm:

 

Jeg kan ikke kommentere på "feil" nødve nødvendigvis uten at du spesifiserer bedre hva du mener, men jeg er helt enig når det gjelder nedetiden. Når det gjelder tilgjengelighet spesifikt på forumet på nattestid så er den blandt det dårligste jeg har sett. Ja greit nok - de aller flete bruker forumet på mer normale tidspunkt, men det virker å være et crapshoot om forumet fungerer på et vilkårlig tidspunkt over natten eller ikke. Jeg vet ikke hvorfor det pågår så mye nedetid men det er ihvertfall sub-pat i for forhold til de fleste andre forum jeg bruker og er litt overraskende med tanke på at dette er det største norske forumet drevet av og for norges nerder.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Nei, jeg forstår jo det. Men hva tar så lang tid?

 

Forestill deg 6-7 hele pc kabinett, satt sammen til et stort kabinett, samt mye mer kluss.

Og så må vi ikke glemme noen hundre meter med ledning fordelt i 50-60 kabler, om ikke mer....

Først må vi skru av serveren, skru i stykker alt, pakke det sammen og sende per bil.

Så må det remonteres, alt må settes på plass, etc......

Så etter kansje 3 timer så er jobben gjordt.

Men så kommer den vanskelige biten: Det må skrues på igjen, for å så testes om alt er skrudd sammen riktig, og ytelsen må sjekkens. Så de har 4 time i tilfeller de gjør noe virkelig galt.

 

Om det er tilfellet høres det fryktelig lite effektivt ut. Hadde vel mer forestilt meg noe bladserver-aktig..

 

Dere må jo huske at serverene ikke står på et tilfeldig gutterom. Det serves av dataparker som er tilrettelagt for slike tjenester. Så scenario for å "glemme" strømkabler er ikke-eksisterende.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Nei, jeg forstår jo det. Men hva tar så lang tid?

 

Forestill deg 6-7 hele pc kabinett, satt sammen til et stort kabinett, samt mye mer kluss.

Og så må vi ikke glemme noen hundre meter med ledning fordelt i 50-60 kabler, om ikke mer....

Først må vi skru av serveren, skru i stykker alt, pakke det sammen og sende per bil.

Så må det remonteres, alt må settes på plass, etc......

Så etter kansje 3 timer så er jobben gjordt.

Men så kommer den vanskelige biten: Det må skrues på igjen, for å så testes om alt er skrudd sammen riktig, og ytelsen må sjekkens. Så de har 4 time i tilfeller de gjør noe virkelig galt.

 

Om det er tilfellet høres det fryktelig lite effektivt ut. Hadde vel mer forestilt meg noe bladserver-aktig..

 

Dere må jo huske at serverene ikke står på et tilfeldig gutterom. Det serves av dataparker som er tilrettelagt for slike tjenester. Så scenario for å "glemme" strømkabler er ikke-eksisterende.

 

Ok, la oss si de er superproffesjonele: 1 min på å få ut en bit av servern, og 5-6 min på å sikre den. Gjenta for hver bit av serveren.

Uansett så er vel den store tidsslukeren at forumet er annonsert med en nedetid på 7 timer, skulle ikke forundre meg om selve jobben tar bare 1 time.............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...