Gå til innhold

DVD og Blu-ray droppes til Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke Wii U en håndholdt konsoll heller da. Det er en stasjonær konsoll, og vil bruke et proprietært format for sine disker. Det er enkelte som irriterer seg over at Nintendo absolutt skal bruke prorietære løsninger for disker, når de like greit kan bruke standard DVD eller Blu-Ray-disker. For min del er dette hipp som happ da jeg allerede har flerfoldige måter å få spilt av DVD-er på. Dessuten blir det sikkert mulig å få spilt av digitale filmer. Og siden Wii U vil støtte tilkobling av egne harddisker, skal man ikke se bort ifra at man kan bruke Wii U som en medie-streamer. Men det gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Så dumt. Kunne tenkt meg at det ville vært praktisk og fortsette og se på film på den håndholdte enheten hvis noen andre ønsket og bruke TV'en. På samme måte som at man kan fortsette og spille på den. Men men, ikke noen stor overraskelse at de ikke tar med støtte for DVD/Blu-Ray. Har ikke akkurat det som vane.

Lenke til kommentar

Synd, hadde vært rimelig kjekt å ligge i sofaen å se film... men er vel andre måter å løse det på :p :p

 

Vet ikke hvor mye det koster å lisensiere DVD/Blue-Ray til en konsoll? Forestiller meg at det er her problemet ligger, mer enn kun i hardware-kostnader.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det faktisk er en konsoll som følger med, men jeg lurer; har kontrolleren også inngang for CD eller hva det nå enn blir i seg, eller er det bare i konsollen?

Bare konsollen. Bilde streames til kontrollen. Vistnok derfor det skal være litt problemer med og bruke flere slike kontroller. Håper Nintendo klarer å få til to i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Nintendo "skuffer"?

Er det skuffende å spare penger ved å droppe en funksjon de ALLER ALLER fleste har fra før av? Ikke kom og fortell meg at du hverken har en stasjonær, laptop eller en DVD/Blu-ray spiller fra før av.

Det var ingen som forventet DVD-support, og derfor kan ikke Nintendo "skuffe".

 

Litt sånn halvrelatert til det som blir diskutert her: http://www.nintendoworldreport.com/rumor/26828

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapp googling viser at det koster ca. 50 kroner for lisens på en blu-ray-spiller. Ikke så mye pr. enhet, men gang dette med 80 millioner solgte konsoller og man er oppe i 4 milliarder kroner. I tillegg vil en del av de pengene gå til hovedkonkurrent Sony...

Lenke til kommentar

Gjør meg absolutt ingenting.. Er man filmfan så har man vel en DVD eller Blu-ray liggende fra før av.

Det kan godt hende. Men dersom du ikke har en blu-ray spiller fra før, så kan det jo hende at en mulig kunde for Nintendo faktisk heller velger en PS3 pga. blu-ray. Men, dette blir bare spekulasjoner fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...