Gå til innhold

Guide: TV-skolen: veggfester og TV-bord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God guide.

 

Ett lite tips for de som skal feste til betong og mur. Når hullene er borret, støpsug i dem til alt støv er borte. Det skader heller ikke å bruke litt lim på pluggen heller. Da sitter ting garantert.

 

De som har Leka vegg, så husk å bruk riktig feste, og følg bruksanvisning meget nøye.

 

 

 

Fikk nettopp en ny TV, Philips sin 58" 21:9 TV. Denne har medfølgende Fot/Vegg feste. Foten fungerer som begge delen. Det er bare å bytte stilling på selve festet for TVen, så vinkles den mot vegg som vegg feste.

 

Men det er en virkelig stor ting Philips ikke har tenkt på. Denne foten er jo beregnet for veggfesting, og dermed gi riktig av stand og best effekt av Amblight systemet dems.

 

Det store problemet er at festet skal festes i veggen med 2 bolter, og disse kan ikke justeres. Og mellomrommet på dem er 34 cm. Nye moderne hjem i Norge i dag har gips vegger, med cc 60 mellom stenderene. Altså kan dette veggfestet ikke brukes. Da detter TVen rett og slett ned. Det kan bli dyrt.

 

Heldigvis så har Philips, i motsettning til tynne Samsung skjermer, tatt med fester for VESA, slik at mitt universelle veggfeste passet perfekt. Har nå brukt det på 3 forskjellige TVer, og kommer til å bruke det samme for all fremtid tipper jeg. (Det er Netshop sitt eget feste)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Fin artikkel!

 

Har lett etter Tv-bord svært lenge uten hell, så foreløpig har jeg noe enkelt fra IKEA:

 

Gjør som meg, bygg selv. Det blir faktisk billigere enn mange løsninger, utenom de billigste fra IKEA.

 

Mitt rack er 160 cm bredt, 60 cm dypt, og har 2 hyllerader. Den ene på 28 cm høyde, og den andre på ca 20. Inni så er det da plass til 3 komponenter i bredden, med tilstrekklig luft på sidene av hver komponent.

 

Totaltpris: ca 1200,-.

 

Jeg brukte 2 plater MDF 19 mm. Disse ble kappet på mål gratis hos Ski Bygg. Så det bare var å skru sammen, sparkle og male.

Lenke til kommentar

Man velger jo selv hvordan ting skal se ut. Jeg sa kun hva jeg har gjort.

Mange i dag kjøper Ikea møblene, og man kan lage lignende nokså enkelt. De fleste av dem som jeg ser der er kun ensfarget.

 

Altså selvfølgelig, jeg sier ikke at de tikke passer for noen, men det mange typer møbler, og utseende av møbler som er utenfor rekkevidde å lage fint for folk som ikke er snekkere. Å lage noe selv kan fungere fint det, men det har definitivt sine ulemper også.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...