Gå til innhold

Anmeldelse: Cities in Motion (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enig med karakteren. Dette er et bunnsolid spill, som jeg koser meg veldig med om dagen. Man oppdager ting hele tiden, og lærer av strategiske feil av ruteplassering osv. Men når man først får en som det suser inn penger på, er det virkelig morro.

 

Enig med annmelder i at busslommer hadde hjulpet mye på trafikkorkene som oppstår, og kanskje kollektivfelt på hovedveiene? :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter fast i første oppdrag fordi trafikken til slutt hoper seg opp så mye at bussene mine bruker flere dager på å komme ut av et kryss. Noe som igjen skaper køer på flere hundre sinte passasjerer ved bussholdeplassene, og jeg taper penger til lommeboka er tom og det er game over. Det ødela moroa for min del, men utvikleren jobber visstnok med en patch som skaper bedre flyt i trafikken. Det offisielle forumet er fult av poster om problemet.

Lenke til kommentar

Koser og irriterer meg med dette spillet om dagen. Har ikke klart å få i gang noen gode løsninger som genererer noe særlig overskudd. Er litt for lett å prøve seg med for mange busser, men de ender alt for lett opp i stillestående kø, buss lommer og bedre trafikklys hadde vært fornuftig, for selv i områder hvor jeg ikke har ruter så kan trafikken flyte dårlig.

Men selv om ting ikke har gått så bra til nå, hovedsakelig prøvd med på tutorial town sandbox, så forsetter jeg å prøve på nytt :D Må prøve å få på plass en metro og se om jeg får det til å fungere bedre.

 

Er absolutt å anbefale om man liker transport/økonomi spill.

Lenke til kommentar

Villanden: Takk for det :)

 

Zarunil og Crowly: Dere bør gjøre det samme som jeg skrev i anmeldelsen: Gå for metro helt fra starten av, og bruk busser kun til å feede folk til metroen (korte ruter, få stopp). Lån penger om dere må, og refinansier lånet med en gang rentene er bedre enn de var da dere lånte (renta betyr veldig mye).

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg voldsomt er mangel på kollektivfelt og buss/trikkelommer. Kombinert med trafikken blir resultatet at det ikke lønner seg å lage mer enn 3-4 stopp i en buss eller trikkelinje (må dermed sløyfe en haug med linjer sammen) og spillet blir altfor urealistisk. Amsterdam er ufattelig lite morsomt ettersom det ikke er meningen å bruke metro. Ellers er det et solid spill.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig i at metroen virkelig er den eneste nøkkelen til suksess. Jeg har hatt god suksess med trikk- og busslinjer også, men man må bare tenke litt før man plasserer dem. Trikken kan jo kjøres utenfor veien, og dermed blir ikke trafikken noe stort problem for den. Jeg klarte flere scenarioer i campaignen uten å bygge metro i det hele tatt. Det som også er viktig er å ha god dekning over hele byen, og felles holdeplasser / holdeplasser nærme hverandre.

Lenke til kommentar

Ble så frustrert at jeg gav opp etter noen timer og fortsatte med OpenTTD :p. Skal gi det et nytt forsøk, men jeg hadde feil forventinger (TTD tanker her ja), og jeg er ikke alltid så tålmodig så det gjør noe.

Det er bra om det kommer en patch som rydder litt i trafikken. Det ser jo ut som om noen har vært litt overivrige i tjenesten på det punktet.

Lenke til kommentar

Endte med at hele byen hang seg opp ettersom det var så MYE trafikk i veiene at ingenting kom fram etterhvert. Idiotisk.

Har endt opp her selv mange ganger, med blod røde tall på kontoen. Gjelder å få til optimale ruter, og dette er ikke nødvendigvis lett. Men det ser ut som buss ruter tiltrekker seg bil trafikk, så litt mer finpuss er nok på sin plass. Basert på min lille erfaring til nå så er ikke det å satse for tungt på busser helt optimalt. Trikker bør også legges utenfor veiene og krysse veien på færrest mulig steder, slik at den blir upåvirket av vei trafikken. Men som nevnt av Mytola så er det mulig å få til gode løsninger med buss+trikk.

 

Savner også muligheten til å endre på bussrutene til å kjøre om tett trafikkerte områder (om mulig), uten å måtte legge til nye holdeplasser på ruta. Om bussen må kjøre lengre, så kan den fortsatt komme raskere frem.

--

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?524422-New-patch-on-the-way

New patch on the way

Hi everyone,

 

I wanted to let you know that we have been working hard on a new patch for Cities in Motion. The dev team wants to thank you again for the feedback and the support that you have given us!

 

So more about things we have been working on:

 

- Traffic jams

This has been the most addressed issue in Cities in Motion. In the new patch the amount of private cars depends on the difficulty, making the easy level less likely to have so many traffic jams. The jammed cars also disappear more quickly. And in the sandbox you can even customize the amount of the private cars to your liking.

 

- Economy

We realized that the fluctuating economy is a bit too sudden, so we slowed the fluctuation down a bit.

 

- Press "U"

We added a shortcut to get to the underground view (nobody admits forgetting it in the first place..)

 

In addition to these we worked on the bugs we had left. I hope this resolves the issues you have been having with Cities in Motion. Please let us know if you agree!

 

The patch 1.0.12 is available soon

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...