Gå til innhold

Tilbakeblikk: Master of Orion 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel! Hadde mye moro med Master of Orion 1 og 2. 3eren.. tja, jo, men det tok flere år og mange mods før den ble bra.

 

Liten detalj fra førstesiden:

 

"Sjanger

Slåssing

Plattform

PC "

 

Hadde gjerne sett et Master of Orion beat'em-up, men det kommer neppe i overskuelig framtid. :)

Lenke til kommentar

Takk for en flott artikkel om mitt favorittspill!

 

Jeg spiller dette spillet omtrent 1-4 ganger i mnd, og det har jeg faktisk gjort helt siden jeg plukket opp den skinnende spillboksen på den gamle databutikken.

Det eneste jeg reagerte på var at du trekker frem 4 forskjellige egenskaper og fremstiller det som det er 4 forskjellige raser. Egentlig er det kun 2 raser du beskriver, da Sillicoids har 3 av egenskapene, og Trillarians har 1. Bare for å pirke :p

Lenke til kommentar

Helt klart topp på topp 10 av spill jeg noensinne har spilt. Etter at det ble lagt ut på GoG er det veldig mye lettere å få til multiplayer (med kjente) også. Brukt utallige timer på dette, og føler fortsatt at jeg kan oppdage at techs jeg før syntes var ubrukelige faktisk har mye for seg. Tech/research treet i dette spillet er det ingenting som kan måle seg mot, og valgmulighetene er utallige.

Lenke til kommentar

Takker for god artikkel er pga disse jeg har Gamer.no som min favorit. Tror jeg kommer til å gi dette og Master of Magic en sjangse. Ellers vil jeg takke Gamer.no for å hekta meg på Distant Worlds, fortsett med disse "smale" artiklene det er det som skiller dere fra røkla av andre kjedelige spillsider.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg reagerte på var at du trekker frem 4 forskjellige egenskaper og fremstiller det som det er 4 forskjellige raser. Egentlig er det kun 2 raser du beskriver, da Sillicoids har 3 av egenskapene, og Trillarians har 1. Bare for å pirke :p

Skjønner det. Men jeg lager alltid rasene selv, og da er man ikke låst til dette.

Lenke til kommentar

Egennskapene er jo også avhengig av hva man velger om man ikke tar en av standard rasene men velger sin egen rase. Jeg husker etter å spilt MOO2 mye hvor gla jeg var når jeg hørte at MOO3 skulle komme og hvor skuffet jeg ble da jeg fikk det i hus. MOO3 er sannsynligvis det spillet jeg har spilt som hadde flest bugs. Jeg vet det finnes FreeOrion og har prøvd det, men det står nesten stille i sin utvikling.

 

Husker jeg noen gang brukte tractor beams og srjal fiendens romskip, vel det hendte at noen av dem ble ødelagt fordi de hadde så dårlige skip :D

Lenke til kommentar

Takker for god artikkel er pga disse jeg har Gamer.no som min favorit. Tror jeg kommer til å gi dette og Master of Magic en sjangse. Ellers vil jeg takke Gamer.no for å hekta meg på Distant Worlds, fortsett med disse "smale" artiklene det er det som skiller dere fra røkla av andre kjedelige spillsider.

Samme her - hadde nok aldri hørt om Distant Worlds dersom det ikke hadde blitt skrevet om det her inne. Da ble det impulskjøp og mange timers spilling... får vel ta frem spillet igjen denne uka :)

 

Mye det samme gjelder jo Anno-spillene. Ikke akkurat heftig reklame for disse spillene, og da er det greit at slike spill nevnes i artiklene.

Anno 1404 er vel det spillet jeg har spilt mest totalt hvis man ser bort fra CIV 1 og 2... og den gang hadde jeg mye mer fritid :)

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...