Gå til innhold

Gameloft svarer på kopieringsanklager (iPhone, iPad)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Assa, så omtenksom Michel Guillemot er, assa. Bra at noen bryr seg om de som ikke har en sånn "stor" konsoll, assa. Nå tror jeg ikke lenger at de kopierer andre, assa. Ser veldig morro ut, assa, det Modern Warfare / Counter-Strike aktige spillet de slipper på den "store" konsollen PS3, assa. Er viktig å være snill og grei mot alle, assa.

Lenke til kommentar
? Spillbransjen har alltid vært bygd opp rundt et begrenset antall temaer. Det er kanskje noe slikt som én ny idé i året, sier Michel Guillemot til IGN.
Det er jo rett og slett løgn.

 

Gameloft har mange bra spill, og er en av mine favorittutgivere i App Store. De gir stort sett ut polerte og brukervennlige spill. Men originale er de ikke.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. I steden for halvgjorte lisensspill av utviklere som i utgangspunktet ikke har størst kunnskaper om mobile platformer får vi nye titler fra noen som har valgt mobile platformer som hovedarena. Ja vel så ligner de, men hva så? Sist jeg sjekket var det mange like spill på konsoll også.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det graden av likhet som er problemet. Det er veldig tydelig hvor Gameloft henter idéene sine fra. Når man sammenligner forskjellige spill innenfor samme sjanger på en konsoll, så er det alltid noen klare forskjeller. Hvert spill har som regel et eller flere elementer i seg som skiller seg fra de andre, det være seg historie, problemløsning, kontrollsystem, etc.

 

Gameloft sine spill derimot er nærmest blåkopier. NOVA ikke bare ligner på Halo, det føles som Halo når du spiller det. GT Motor Academy inneholder veldig mange av de samme elementene som GT4, selv "menykartet". Eternal Legacy kunne like gjerne hett Final Fantasy iXIII. Det blir rett og slett ikke interessant når man har spilt "storebroren" på konsoll allerede. Og selv om man ikke har spilt storebroren, så er det uansett ingen god erstatning. Ofte er det klønete kontroller, voice acting er helt på trynet, historiene er grunne og generiske. I det hele tatt synes jeg det er vanskelig å anbefale Gameloft sine spill på basis av gamer.no sitt slagord "spill er kultur". Gameloft sine spill er kultur på samme måte som en plakat av et kjent maleri er kultur, hvor malerens navn står trykt under maleriet med svære bokstaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...