Gå til innhold

Civilization V forbedres (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var så dum å kjøpe dette makkverket fra Firaxis(brenn!). Kan ikke skjønne at civilization-fans liker dette svineriet? Makan til tregt, knotete og ikke minst kjedelig civ trudde jeg ikke det var mulig å lage!

 

Det hele endte med at jeg installerte Civ 2 igjen. Et fantastisk bra spill, og etter min mening den beste civ'en fortsatt.

 

Må si jeg savner Microprose :cry: De kunne virkelig lage mesterverk!

Lenke til kommentar

Argumentene veier alltid litt tyngre når de som blånekter å kjøpe spillet kritiserer dets gameplay.

ja for å teste spillet uten å kjøpe det er jo umulig

 

ah, Piratkopiererens evige forsvarrekker :-)

 

Ontopic: Venter fortsatt på at 2k skal ta seg sammen og fikse til multiplayer animasjoner. Jeg klarer til dags dato ikke fatte hvorfor det i det hele tatt ble tatt ut. Det er jo ikke akkurat som om animasjonene sendes over nettveket.

 

Eneste forklaring jeg kommer på, er at nettkoden er så dårlig laget, at hvis animasjonene ble aktivert, så krasjet hele møkka.

Lenke til kommentar

Eneste forklaring jeg kommer på, er at nettkoden er så dårlig laget, at hvis animasjonene ble aktivert, så krasjet hele møkka.

 

Eller den enkle forklaringen: det tar lenger tid med animasjoner, og i MP er det brått mange ting som skal gjennomføres.

 

Men animasjoner er jo implentert i en-spiller delen. Jeg ser ikke hvorfor hjulet skal oppfinnes på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg var så dum å kjøpe dette makkverket fra Firaxis(brenn!). Kan ikke skjønne at civilization-fans liker dette svineriet? Makan til tregt, knotete og ikke minst kjedelig civ trudde jeg ikke det var mulig å lage!

 

Det hele endte med at jeg installerte Civ 2 igjen. Et fantastisk bra spill, og etter min mening den beste civ'en fortsatt.

 

Må si jeg savner Microprose :cry: De kunne virkelig lage mesterverk!

 

Vi fikk aldri Master of Orion 3, men i stedet fikk vi en spirituell oppfølger kalt Galactic Civilizations. Jeg spilte aldri GalCiv 1, men GalCiv 2 er minst like bra som MoO 1 og 2. (joda, jeg vet det eksisterer et spill kalt MoI3, men det makkverket fortjener ikke å bli nevnt igjen. Noensinne.)

 

Vi fikk aldri X-Com 4, men hva med UFO-trilogien? (men dropp UFO: Extraterrestials. Det søplet har ingenting med UFO-trilogien å gjøre.)

 

Vi fikk aldi Master of Magic 2, men vi har fått Elemental: War of Magic. ;)

 

Eneste forklaring jeg kommer på, er at nettkoden er så dårlig laget, at hvis animasjonene ble aktivert, så krasjet hele møkka.

 

Eller den enkle forklaringen: det tar lenger tid med animasjoner, og i MP er det brått mange ting som skal gjennomføres.

 

Men animasjoner er jo implentert i en-spiller delen. Jeg ser ikke hvorfor hjulet skal oppfinnes på nytt.

 

Nå er det lenge siden jeg spilte Civ 5, men er det ikke mulig å slå av animasjonene? Kanskje ikke i diplomati, men på kartet i det minste?

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg spilte Civ 5, men er det ikke mulig å slå av animasjonene? Kanskje ikke i diplomati, men på kartet i det minste?

Fra lansering var det ikke noe slik valgmulighet i allefall. De var av. Og ting gikk tregt. Og spillet hang. Det er en utfordring å kose seg med dette med en liten gjeng.

Forsåvidt så liker jeg det ellers. UI'n kunne vært litt mindre, men ellers.

Lenke til kommentar

Det er misvisende å si at animasjonene ikke virker i MP. Det er kun kamp animasjonen det er snakk om. I MP er Quick Combat automatisk på. Dette er nødvendig fordi man spiller simultanturer mot motstanderne sine. Kan jo ikke låse hele spillet hver gang et lite filleslag skjer.

 

Civ5 er et kjempebra spill. De som ikke tåler forandringer og bare vil ha en litt oppgradert Civ4 blir nok skuffet. Spillet krever dessuten sitt av PCn. Eldre PCer og de fleste laptoper vil få problemer.

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til hvor mye de har klart å fikse på AIen på én enkelt patch. Har spilt for mye Football Manager med fagre patch-løfter til å sluke slikt rått. Får vel bare teste og se. Hadde i det minste vært hyggelig om AIen bruker mer enn et par runder før den plutselig overgir halve kongeriket og prinsessa til sivilisasjonen den selv gikk til krig mot(selvopplevd).

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til hvor mye de har klart å fikse på AIen på én enkelt patch. Har spilt for mye Football Manager med fagre patch-løfter til å sluke slikt rått. Får vel bare teste og se. Hadde i det minste vært hyggelig om AIen bruker mer enn et par runder før den plutselig overgir halve kongeriket og prinsessa til sivilisasjonen den selv gikk til krig mot(selvopplevd).

Dette skjer som regel når du har knust deres militær og de ikke har penger til å raskt bygge nytt. Om det skjer for tidlig så burde du kanskje prøve en litt høyere vanskelighetsgrad ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...