Gå til innhold

Microsoft og Sony med felleskonsoll? (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Levetiden til disse nye konsollene ventes å bli lang, spesielt med kontrollnyheter som PlayStation Move og Kinect."

 

På kort sikt så kommer vi Pc-brukere til å lide generelt av den elendige hardwaren i disse konsollene. På lengre sikt kan det hende at PC får tilbake litt av hovedrollen når utviklerene er lei av den dårlige grafikken de må lage til disse konsollene.

Lenke til kommentar

"Levetiden til disse nye konsollene ventes å bli lang, spesielt med kontrollnyheter som PlayStation Move og Kinect."

 

På kort sikt så kommer vi Pc-brukere til å lide generelt av den elendige hardwaren i disse konsollene. På lengre sikt kan det hende at PC får tilbake litt av hovedrollen når utviklerene er lei av den dårlige grafikken de må lage til disse konsollene.

 

Utviklere går lei? Grafikk er vel en av de største utgiftspostene i dagens spill så om de får "kuttet ned" på den utgiftsposten tror jeg heller de er fornøyd enn å går lei. Kanskje brukerne går lei, men selv går jeg fortere lei av halvferdige gameplay element og ungdomsskole historier enn grafikken vi har idag.

 

Er usikker på om dette vil være positivt, det tar mye av konkurranse presset ut av konsoll bransjen og vi som sluttkunde kan ende opp med ett dårligere produkt.

Lenke til kommentar

Grafikk er ikke alt. Det er urealistisk å tro at grafikkløpet vil foregå til evig tid. Allerede nå koster det en formue å snekre sammen en AAA tittel og av den grunn er det få utviklere som tørr satse på en ny IP.

AMEN!

 

Hadde utviklerne fokusert mer på spillbarhet og mindre på eyecandy kunne jeg faktisk ha sett for meg en fremtid hvor JEG også hadde en spillkonsoll. Med elendig spillbarhet og virkelighetsnær grafikk ser jeg ikke noen grunn til å vurdere det.

 

Når det gjelder PC er vel utviklingen det samme. Takke meg til Civilization II/III fremfor Civ V. Hva i all verden skal vi med all mulig eyecandy i ett strategispill som Civ? Ikke alle spiller CoD/MW2/Fallout - og da blir det tull at grafikken skal prioriteres fremfor spillbarhet.

 

Tilhører generasjonen som syntes Space Invaders og Mission Impossible I/II var toppen av underholdning. Vil jeg se naturtro hud/ansiktsbevegelser kan jeg like gjerne sette på en film.

 

Kall meg gammel - men jeg spiller for å spille/bli underholdt og ikke for å leve meg inn i en imaginær verden.

Lenke til kommentar

AMEN!

 

Hadde utviklerne fokusert mer på spillbarhet og mindre på eyecandy kunne jeg faktisk ha sett for meg en fremtid hvor JEG også hadde en spillkonsoll. Med elendig spillbarhet og virkelighetsnær grafikk ser jeg ikke noen grunn til å vurdere det.

 

Når det gjelder PC er vel utviklingen det samme. Takke meg til Civilization II/III fremfor Civ V. Hva i all verden skal vi med all mulig eyecandy i ett strategispill som Civ? Ikke alle spiller CoD/MW2/Fallout - og da blir det tull at grafikken skal prioriteres fremfor spillbarhet.

 

Tilhører generasjonen som syntes Space Invaders og Mission Impossible I/II var toppen av underholdning. Vil jeg se naturtro hud/ansiktsbevegelser kan jeg like gjerne sette på en film.

 

Kall meg gammel - men jeg spiller for å spille/bli underholdt og ikke for å leve meg inn i en imaginær verden.

 

AMEN! 2

 

Selv om jeg hovedsakelig spiller på konsoll.

Lenke til kommentar

"Levetiden til disse nye konsollene ventes å bli lang, spesielt med kontrollnyheter som PlayStation Move og Kinect."

 

På kort sikt så kommer vi Pc-brukere til å lide generelt av den elendige hardwaren i disse konsollene. På lengre sikt kan det hende at PC får tilbake litt av hovedrollen når utviklerene er lei av den dårlige grafikken de må lage til disse konsollene.

 

Dårlig grafikk??? Jeg synes dagens spill har helt fantastisk grafikk som, ihvertfall for min del, holder i mange år til. Jeg trenger ikke fotorealistisk grafikk for å la meg underholde av spill.

Lenke til kommentar

"Levetiden til disse nye konsollene ventes å bli lang, spesielt med kontrollnyheter som PlayStation Move og Kinect."

 

På kort sikt så kommer vi Pc-brukere til å lide generelt av den elendige hardwaren i disse konsollene. På lengre sikt kan det hende at PC får tilbake litt av hovedrollen når utviklerene er lei av den dårlige grafikken de må lage til disse konsollene.

 

Slutt å whine så jævlig om "PC-spillerne" og hvordan dere blir undertrykt og alt sånt. Det er så jævlig bullshit.

 

Alle selskap, ingen unntak, driver med det de gjør for å tjene penger, og vil rette seg mot markedet der det er mest penger å tjene. At det er mindre penger i PC er det ikke noe vits i å klage på, for det er bare naturlig at utviklerne vil lage spill der de tjener mest penger og at spillerne vil spille der det er flest spill å hente.

 

Utviklerne er lei av grafikken? Spillene blir utrolig mye billigere = utrolig mye mer profitt. Hvorfor skulle de bli leie av å tjene penger?

Lenke til kommentar

Hmm... er det ikke like sannsynlig at MS og Sony dropper boksen totalt, og heller kun satser på spill-OS til PC'er som er "godkjente" til spilling (dvs bygget for å oppfylle lisenskrav og godkjenninger MS og Sony selvsagt vil selge dyrt)?

 

 

Liker dette forslaget ja :) Et rendyrket spillOS er noe jeg lett kunne dualbootet med. SteamOS feks :D Akkurat nå syns jeg windows fungerer mer enn godt nok som spillOS, og med SSD disker, skjermkort som er 9 generasjoner bedre enn playstation 3 (bare gjetter), og grafikk som fortsatt blir utviklet for consollene, så har pc-en i dag mer enn nok kraft til å takle hva som helst uten at OS-et eller hardwaren er en brems.

 

 

Til diskusjonen om grafikk: Jeg synes at grafikken i dag er mer enn god nok, men at den gjerne kan bli mer detaljert med tanke på innhold i verdenene og komplex i forhold til AI som man ikke skal legge merke til, som for eksempel dyreliv og slikt.

 

Bad company 2 har perfekt grafikk. Problemet er at detlajrikdommen ikke er helt på plass. husene er tomme og helt like feks. Våpnene kunne hatt bedre texturer, sånne småting. PC-en er kraftig nok. Produksjonskostnadene er nok det som stopper de store spillene for slikt tar vel tid.

 

Om bare jeg en dag får meg kraftig nok PC til å kjøre crysis på max så skal jeg være sjeleglad :D:D (og ja, jeg kjøpte meg ny pc i 2007 for å kjøre crysis. hjalp det? NEI! kjøpte så et nytt skjermkort (4870) og dobbla rammen og det hjalp heller ikke)

 

 

Et samarbeid trenger ikke å være negativt, men jeg liker egentlig at vi har flere aktører på markedet jeg da. Men det er jo til syvende og sist softwaren som teller.

Lenke til kommentar

"Levetiden til disse nye konsollene ventes å bli lang, spesielt med kontrollnyheter som PlayStation Move og Kinect."

 

På kort sikt så kommer vi Pc-brukere til å lide generelt av den elendige hardwaren i disse konsollene. På lengre sikt kan det hende at PC får tilbake litt av hovedrollen når utviklerene er lei av den dårlige grafikken de må lage til disse konsollene.

 

Slutt å whine så jævlig om "PC-spillerne" og hvordan dere blir undertrykt og alt sånt. Det er så jævlig bullshit.

 

Alle selskap, ingen unntak, driver med det de gjør for å tjene penger, og vil rette seg mot markedet der det er mest penger å tjene. At det er mindre penger i PC er det ikke noe vits i å klage på, for det er bare naturlig at utviklerne vil lage spill der de tjener mest penger og at spillerne vil spille der det er flest spill å hente.

 

Utviklerne er lei av grafikken? Spillene blir utrolig mye billigere = utrolig mye mer profitt. Hvorfor skulle de bli leie av å tjene penger?

 

 

Jaa, multiplatform spill blir dummet ned pga av utvikelre ikke gidder å lage egen PC utgave. Det er ingen hemmelighet. Det er nok du som ikke vet hva du prater om. Og hvorfor skal vi pc spillere, slutte å whine, når konsoller direkte påvirker spillene til PCen ? REsident Evil, husker ikke helt hvilken versjon, hadde ikke engang støtte for mus. måtte sikte med tastaturet...

 

 

Og hvordan skal de ha sp mye mer profitt, når ingen gidder å kjøpe spill med grafikk fra forrige århundre ?

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Du mener grafikken nå i dag ser ut som om den er fra forrige århundre?

 

Hva om utviklingen av konsoller hadde stoppet i dag, men utviklingen av spillene til dem hadde fortsatt? Da hadde vi endt opp med en hel haug av spill som ser ut som Uncharted 2 - og enda bedre. Noe jeg mener er mer enn bra nok. Og da når grafikkutviklingen hadde stagnert ved, la oss for moro skyld si et Uncharted 3 nivå, hadde alle hatt nydelig grafikk uten at man ville brukt enorme menger av tid og penger på å komme dit. Rett og slett fordi alle ville kunne utnyttet de da godt kjente arkitekturene på konsollene og ville blitt nødt til å hoste opp god spillbarhet og variasjon. Jaget om grafikken ville vært over og man kunne spart flerfoldige millioner under utviklingen av spillet. Millioner som dukker opp igjen på pluss-siden av budsjettet.

Lenke til kommentar

Du mener grafikken nå i dag ser ut som om den er fra forrige århundre?

 

Hva om utviklingen av konsoller hadde stoppet i dag, men utviklingen av spillene til dem hadde fortsatt? Da hadde vi endt opp med en hel haug av spill som ser ut som Uncharted 2 - og enda bedre. Noe jeg mener er mer enn bra nok. Og da når grafikkutviklingen hadde stagnert ved, la oss for moro skyld si et Uncharted 3 nivå, hadde alle hatt nydelig grafikk uten at man ville brukt enorme menger av tid og penger på å komme dit. Rett og slett fordi alle ville kunne utnyttet de da godt kjente arkitekturene på konsollene og ville blitt nødt til å hoste opp god spillbarhet og variasjon. Jaget om grafikken ville vært over og man kunne spart flerfoldige millioner under utviklingen av spillet. Millioner som dukker opp igjen på pluss-siden av budsjettet.

 

om 5-10 år vil det være tilfellet ja.

Lenke til kommentar

Enig, blir litt for dumt å klage på konsoll eiere fordi deler av PCspill markedet dør ved roten pga dårlig lønnsomhet. Det blir som å klage på motstanderen når man "taper".

 

Men sier igjen, det høres godt ut med en felles konsoll pga mangel på ekslusive spill, men tror det kan føre til at selve konsollen blir dårligere pga redusert konkurranse.

Lenke til kommentar

Lit Off-Topic, men føler for å nevne det likevel, og det dreier seg om konsollifisering. Greit nok at "det" skjer, men jeg synes det er latterlig at et PC spill kan være verdens beste spill, men så lenge det finnes en konsollversjon så er det automatisk dårligere enn hva det kunne vært. (iflg. diverse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...