Gå til innhold

Intervju: Tera Online (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må være ærlig her, MMO fra asia har enda ikke funket for meg

 

jeg forstår jo at nesten alle MMO spill er grinding, men et MMO spill fra vesten gjemmer det bedre

Gir deg egentlig litt bedre grunn om det kan forklares sån

 

Husker sist MMO fra asia som skulle være "the next big thing" Aion, jo såg jo fint ut men gameplay var det jo ræva

 

Selv så bryr jeg meg bare om gameplay, om det ser fint ut bryr meg langt opp i det brune for og si det sånt

 

For meg så er Tera et annet MMO fra asia som ser fint ut men er enda fra asia da ser jeg enda for meg at jeg kommer til og slå på den samme fienden i 50 levler bare at fargen forandres av og til

Lenke til kommentar

Har faktisk liten tro på dette, ikke fordi det er noe galt med spillet i seg selv, men MMO spill har kommet på løpende bånd rett inn til slakteren den siste tiden. Action orientering er heilt ok for min del, men problemt er gjerne lag og den slags. Det er vanskelig å lage system som krever timing og presisjon samtidig som det skal være massivt. Blir det ikke massivt kan jeg like så godt spille ett vanlig action spill over nettet, blir det ikke action nok så finnes det allerede godt modne MMO's å velge blandt som sikkert gjør jobben bedre.

 

Men ønsker de lykke til :)

Lenke til kommentar

Problemet er at når man først er inne i MMO verdenen er alltid alle nye MMOs mye bedre og har mye mer grønt gress

 

Ens frustrasjoner og irritasjoner over ens nåværende MMO manifesterer seg i å sitte og drømme om "det neste store MMOet"

 

"DETTE blir et bra spill, fordi denne gangen gjør de x y z"

 

"De har lært av sine feil"

 

osv osv

 

Nei

 

Dette spillet kommer til å være like drit dårlig som alle andre koreanske MMOs, det kommer til å kjøpes i hopetall av lineage2 og aion spillere (og selvfølgelig en del WoW spillere) fordi de greier ikke å se noe annet enn at gresset er grønnere her. Og det kommer til å floppe ganske fort og ha server merges i løpet av første året.

 

Jeg advarte folk mot AoC i over ett år, det er funcom sa jeg, de kan ikke å lage MMOs, det kommer til å være dritt. Folk sa at jeg tok feil, at DENNE gangen har de lagd et bra spill, osv osv. Jeg hadde rett

 

Jeg advarte folk mot Aion i lang tid og, jeg fortalte at det er et koreansk spill, det kommer til å være grinding grinding grinding og basert på å ha flaks, det kommer ikke til å være et evne basert pvp spill. Folk lo av meg og sa jeg tok feil, utviklerne hadde jo sagt at slik blir det ikke. Slik ble det, aion er en eneste lang hjernedrepende grind, og de har et fåtall servere nå til dags mot det hopetallet de hadde akkurat ved launch.

 

Nei, Tera kommer til å være nok et jævlig koreanskt grindathon

The secret world kommer til å være nok et drit dårlig funcom MMO

 

Det neste store MMOet blir ikke SW:KOTOR, men blizzards neste MMO

WoW er kongen i 5 år til

 

Lykke til i Tera dere som tror jeg tar feil ;)

Endret av Pyth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SW:TOR*

 

KOTOR = Knights of the old republic, herlige singelplayer RPG's. The Old Republic er MMO'et :p

 

Ja, tror de fleste har illusjoner om å få ett like stort MMO som det de spiller på nå, f.eks. WOW, uten tanke på at spillet har utviklet seg over flere år og har blitt forbedret og utvidet seg betraktelig fra start. Så det blir massivt salg, men dårlig med aktive kunder etter første måned er ute.

 

Og, denne gangen har de laget ett bra spill? Den lengste Reisen og Drømmefall er da ikke direkte dårlige spill :p

Lenke til kommentar

Problemet er at når man først er inne i MMO verdenen er alltid alle nye MMOs mye bedre og har mye mer grønt gress

 

Ens frustrasjoner og irritasjoner over ens nåværende MMO manifesterer seg i å sitte og drømme om "det neste store MMOet"

 

"DETTE blir et bra spill, fordi denne gangen gjør de x y z"

 

"De har lært av sine feil"

 

osv osv

 

Nei

 

Dette spillet kommer til å være like drit dårlig som alle andre koreanske MMOs, det kommer til å kjøpes i hopetall av lineage2 og aion spillere (og selvfølgelig en del WoW spillere) fordi de greier ikke å se noe annet enn at gresset er grønnere her. Og det kommer til å floppe ganske fort og ha server merges i løpet av første året.

 

Jeg advarte folk mot AoC i over ett år, det er funcom sa jeg, de kan ikke å lage MMOs, det kommer til å være dritt. Folk sa at jeg tok feil, at DENNE gangen har de lagd et bra spill, osv osv. Jeg hadde rett

 

Jeg advarte folk mot Aion i lang tid og, jeg fortalte at det er et koreansk spill, det kommer til å være grinding grinding grinding og basert på å ha flaks, det kommer ikke til å være et evne basert pvp spill. Folk lo av meg og sa jeg tok feil, utviklerne hadde jo sagt at slik blir det ikke. Slik ble det, aion er en eneste lang hjernedrepende grind, og de har et fåtall servere nå til dags mot det hopetallet de hadde akkurat ved launch.

 

Nei, Tera kommer til å være nok et jævlig koreanskt grindathon

The secret world kommer til å være nok et drit dårlig funcom MMO

 

Det neste store MMOet blir ikke SW:KOTOR, men blizzards neste MMO

WoW er kongen i 5 år til

 

Lykke til i Tera dere som tror jeg tar feil ;)

Funcom lagde vell Anarchy Online som faktisk var ganske bra for sin tid etter det jeg har hørt. Så å si at Funcom ikke KAN lage mmo`s er vell å ta litt hardt i. Og for min del så er wow dø etter wrath of the lich king pga at spillet ble for enkelt. Epics betyr ikke noe lenger som i gode gamle dager da man måtte bruke flere timer/dager for å få tak i nye epics. Jeg fikk 8 nye epics på 1 dag etter jeg prøvde wow igjen etter 1 år, så for min del er gleden med wow over. Nå venter jeg bare på det neste store mens jeg koser meg med ffxiv.

Lenke til kommentar

Funcom lagde vell Anarchy Online som faktisk var ganske bra for sin tid etter det jeg har hørt. Så å si at Funcom ikke KAN lage mmo`s er vell å ta litt hardt i. Og for min del så er wow dø etter wrath of the lich king pga at spillet ble for enkelt. Epics betyr ikke noe lenger som i gode gamle dager da man måtte bruke flere timer/dager for å få tak i nye epics. Jeg fikk 8 nye epics på 1 dag etter jeg prøvde wow igjen etter 1 år, så for min del er gleden med wow over. Nå venter jeg bare på det neste store mens jeg koser meg med ffxiv.

Sant, blir det blir vissnok bli vanskeligere (ikke at det er så vanskelig å få til med all den easymoden som finnes) i Cataclysm, spesiellt i heroics og i å få tak i epic gear.

 

Men er litt spent på TERA. Jeg vil så gjerne håpe på at dette blir bra, men jeg sett det før. X,y,z er nytt. Revolusjonen innen MMO, men så blir det en flopp.

Men da er det bare å vente å se egentlig, og håpe på det beste.

Endret av Bamsemums313
Lenke til kommentar

Funcom lagde vell Anarchy Online som faktisk var ganske bra for sin tid etter det jeg har hørt. Så å si at Funcom ikke KAN lage mmo`s er vell å ta litt hardt i. Og for min del så er wow dø etter wrath of the lich king pga at spillet ble for enkelt. Epics betyr ikke noe lenger som i gode gamle dager da man måtte bruke flere timer/dager for å få tak i nye epics. Jeg fikk 8 nye epics på 1 dag etter jeg prøvde wow igjen etter 1 år, så for min del er gleden med wow over. Nå venter jeg bare på det neste store mens jeg koser meg med ffxiv.

Sant, blir det blir vissnok bli vanskeligere (ikke at det er så vanskelig å få til med all den easymoden som finnes) i Cataclysm, spesiellt i heroics og i å få tak i epic gear.

 

Men er litt spent på TERA. Jeg vil så gjerne håpe på at dette blir bra, men jeg sett det før. X,y,z er nytt. Revolusjonen innen MMO, men så blir det en flopp.

Men da er det bare å vente å se egentlig, og håpe på det beste.

ja, er selv veldig skeptisk til folk som sier at de skal revolusjonere ditt og datt. De blir som regel feil og man går som regel inn i ett spill med for høye forventninger når folk sier sånt og det blir som regel en ganske stor skuff. På samme måte som hype kan man si. Jeg skal teste Terra når det kommer ut, på samme måte som jeg spiller ffxiv nå noe som jeg liker så langt, kanskje jeg bytter over? Skal teste cataclysm når det kommer ut også, men det må bli etter eksamen og jeg tror ikke jeg kommer til å spille i mer enn 1 måned. Men jeg skal i alle fall teste det.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å bli gærn !! Enda et av disse sverd og bue MMOene som det snart er 2 dusin av , gjeesp !

 

Hvorfor kan ingen snart gi meg et godt sci-fi MMO , skal jeg ikke oppleve det før jeg dør liksom ?

Hvorfor i helvete er utviklerene bare fokusert på den forbanna low-fantasy dritten ? Kjære utviklere , dere KLARER ikke tjene penger og lage ting like godt som Blizzard , GLEM DET !

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg holder på å bli gærn !! Enda et av disse sverd og bue MMOene som det snart er 2 dusin av , gjeesp !

 

Hvorfor kan ingen snart gi meg et godt sci-fi MMO , skal jeg ikke oppleve det før jeg dør liksom ?

Hvorfor i helvete er utviklerene bare fokusert på den forbanna low-fantasy dritten ? Kjære utviklere , dere KLARER ikke tjene penger og lage ting like godt som Blizzard , GLEM DET !

Hørt om E.V.E?

Lenke til kommentar

Det finnes da ett par, og med flere sci fi MMO's på vei?

 

Anarchy Online, EVE mens SW:TOR og Warhammer 40k er på vei. Tabula Rasa var vel også Sci-fi? Åja! Også det mech MMO'et som er på vei :p

 

Anarchy Online har jeg spilt siden 2001 -utdatert , EVE er bra men man flyr jo bare rundt i romskip.Tabula Rasa hadde noe fint på gang men ble lagt ned.

Skjønner dere hva jeg vil fram til ? Neste bra sci-fi mmo vil knuse alt. Folk er LEI av alver som flyr rundt med forvokste penis-forlengere,,,,

 

Dere nevner ALLE sci-fi mmo på en hånd,,,, svært få av dem kan spilles som de tredve tusen low-fantasy spillene vi har i dag , de er enten utdart , nedlagt eller så må man ha doktorgrad for å spille.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...