Gå til innhold

- Gir ikke mening å lage PSP-spill (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

quote"Han fortsetter med at man kan dra til Hong Kong og kjøpe en minnepinne som inneholder omtrent alle Nintendo DS-spillene som noensinne har kommet ut"quote eller man kan bare bestille den på nettet :p

Men fra spøk til alvor: Håper de klarer å lage PSP2 like(eller mer) piratsikker enn PS3, for hverken PSP eller DS fortjener en slik skjebne.. :(

Endret av Aladrian
Lenke til kommentar

Jeg har PSP 1004 som er en av de første versonene av konsollen. Kjøpte den tidlig i bunn og grunn for at jeg ville ha en til å se på film på lange bussturer. Har 18 filmer og 8 spill på UMD. Men for en tid tilbake så kom jeg over en homebrew som så veldig interesant ut for meg. Et musikk program som heter PSP Rhythm. Så jeg hacket PSPen min for dette programmet. Jeg er ingen fan av pirat kopiering så her om dagen så fant jeg ut at jeg ville logge inn på playstation store for å se om jeg kunne finne et kult spill jeg kunne kjøpe. Men de stenger meg ute fra playstation store for at min psp har custom firmware. Hva er poenget med dette? Hvis konsollen har problemer med piratkopiering. Hvorfor gjøre det vanskeligere for folk å kjøpe spill? Dette er helt bak mål spør du meg. Hva synes dere?

Lenke til kommentar

. Hva er poenget med dette? Hvis konsollen har problemer med piratkopiering. Hvorfor gjøre det vanskeligere for folk å kjøpe spill? Dette er helt bak mål spør du meg. Hva synes dere?

du er vel 1 av 100000 som har custom firmware og IKKE piratkopierer spill.. så politikken deres på det punktet er jo ganske grei.. Nintendo og Microsoft gjør akkurat det samme, og med god grunn.

 

Ps3 er jo nå også hacket.. hadde ikke folk risikert å miste tilgangen til PSN hadde jo mange flere piratkopiert på ps3 feks..

Lenke til kommentar

du er vel 1 av 100000 som har custom firmware og IKKE piratkopierer spill..

 

Nei nå får du gi deg. 1 av 100000? hehe. Det finnes så mange bra gratis homebrews der ute så jeg lurer på hvor du får disse nummerene fra. Poenget mitt er at jeg synes det er litt dumt av sony å stå å klage når de egentlig bare skyter seg selv i leggen. Jeg får fortsatt tak i UMD så jeg bryr meg egentlig lite om den sperra på sony store, men når så stor % psp eiere har custom firmware så er det helt mongo å stenge alle disse ute fra å KJØPE spill for så å stå å klage på dårlige salgstall.

Lenke til kommentar

Å første bryte Sonys egne regler for hva som er lov med deres konsoll før du etterpå klager over at de straffer deg blir vel litt fjernt?

 

Selv om jeg forstår poenget ditt så er det jo helt feil å skulle få lov til å kaste inn penger når man føler for det med den ene hånda mens den andre spiller piratkopierte spill så det lukter svidd.

Man kan jo ikke la alle tyver gå fri bare fordi det kan hende de putter noen penger i statskassa om de handler i butikken.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Hvis spillbransjen hadde vært bedre til å gi ut GODE demoer som faktisk gir deg ett intrykk av spillet som HELHET, så hadde det garantert blitt færre. (iallefall av de ærlige og redlige piratene som meg selv) pga. at man får PRØVD ut spillet ordentlig før man tyr til ett kjøp.

 

Jeg har mange ganger spilt en feilaktig demo som viser spillet fra de 5 minuttene i spillet som IKKE er dritt kjedelig, og kjøpt det for å få kastet en 10 kilos potetsekk med kumøkk i ansiktet.

 

Jeg vil prøve spill før jeg kjøper dem, da mener jeg ikke prøve en demo som stort sett har en lamslående HERLIG cinematic som varer i 5 minutter og 1 minutt spilling.

Da mener jeg å kunne SPILLE spillet slik det egentlig er.

 

Nå laster jeg ned spill og prøver dem, liker jeg dem...kjøper jeg dem og starter på nytt.

Det er jo ingen hemmelighet at man blir mye mer glad i spill man KJØPER enn spill man stjeler. Hvis man har en gjennomsnittlig god samvittighet.

Lenke til kommentar

PSP'n er ikke den konsollen jeg har brukt aller mest, men det har jo kommet flere gode spill til den. Om de gir opp å lage spill til PSP, hva gjør de da når PSP2 (eller hva den nå skal hete) kommer? Om den skal bruke UMD, så regner jeg ikke med at de lager spill til den heller da.

Jeg hadde faktisk en "kasett" (jeg har helt hjerneteppe på hva de kalles akkurat nå...) til Game Boy Color som hadde 150 spill. Deriblant Pokémon Red/Blue/Yellow, LoZ: Link's Awakening, et Fifa spill, et rallyspill, Mortal Kombat 2 tror jeg og en hel mengde andre som jeg gjerne skulle ha visst hva het i dag. Det ble kjøpt i Thailand og jeg var helt sjokkert over at en sånn "kasett" kunne ha så mange spill.

Lenke til kommentar

Det som ikke gir mening er å si at det ikke gir mening å lage spill til PSP samtidig som det pumpes ut flere kvalitetsspill til konsollen enn noen gang før. Greit nok så føler personen selv at det ikke gir mening, men det kan være lurt å se litt på den faktiske situasjonen før man uttaler seg på et så generelt grunnlag.

 

Både DS og PSP representerer et høydepunkt innen håndholdt gaming; det er aldri vært to konkurrende håndholdte konsoller med så sterke bibliotek før. Uansett hvilken man har, eller om man har begge, så er det ikke noe problem å finne toppspill, problemet er heller å få spilt i gjennom alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...