Gå til innhold

Stjernetungt Call of Duty (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke håpe på at spillet blir fantastisk isteden? Hvorfor håpe at et spill blir dårlig?

 

Fordi manglende salg er de eneste argumentene som virker i spillbransjen. Nå er det neppe noen fare her, siden markedsføringsmaskinen til Activision sikkert vil jobbe overtid i et halvt års tid før release.

Lenke til kommentar

melkemelkemelke

 

Hvordan kan det å ønske seg en god kvalitet på tittelen sin være melking?

Håper spillet flopper enormt, så vi endelig kan få lagt ned denne møkkaserien.

 

Hvis spillet er godt er det vel ikke akkurat en møkkaserie, er det vel?

 

Jeg ble med ett litt mer interessert i denne tittelen, har egentlig avskrevet den (liker i all hovedsak ikke slike liksom-krigsskytere) men med den manusforfatteren ble det med ett litt mer lovende. At de har hyret inn disse folka til å gjøre stemmearbeidet er også spennende.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke håpe på at spillet blir fantastisk isteden? Hvorfor håpe at et spill blir dårlig?

 

Fordi manglende salg er de eneste argumentene som virker i spillbransjen. Nå er det neppe noen fare her, siden markedsføringsmaskinen til Activision sikkert vil jobbe overtid i et halvt års tid før release.

 

Salg er urelevant. Vil du ikke heller ha et bra spill ut på markedet isteden for et dårlig et? Hvem tjener på et dårlig spill? Det beste hadde jo vært et fantastisk spill som alle digger OG som selger godt for utviklerne.

 

Forbløffende så selvmotsigende jeg ble. Det jeg mener er: Om et spill er fantastisk bra trenger det jo ikke være noen "argumenter" mot spillet.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Problemet med denne serien (og forsåvidt mange andre) er at de ikke viser det minste tegn til innovasjon. Det er jo greit sett ut fra utviklereren/utgiveren sitt synspunkt, man fortsetter med det man vet selger. Men for de av oss som venter på noe nytt så er det sårt lite som kommer. Var jo en del spennende spill rundt årtusenskiftet som System Shock 2, Thief serien og Dues Ex som virkelig tøyde grensene og innførte noe nytt. Men disse har ikke blitt fulgt opp de siste 10 årene, det eneste er bleke kopier som Bioshock..

Lenke til kommentar

Tbh så driter jeg i om det er mye innovasjon fra år til år i denne serien spesielt. Etter 1 år med heftig daglig gaming med ett fps spill, så blir man oftest lei å da er det kjekt at det kommer en ny versjon vært år. Kunne kanskje ha vært DLC men er jo egentlig "for stort" til det. Jeg har elsket alle cod spilla med unntak av WaW så at det ikke er sinnsyke endringer vært andre år forlanger jeg ikke. Hadde det vært tilfelle i f.eks det nye Hitman spillet, at det var bare en upgrade av Hitman: blood money, hadde jeg jo seff blitt pissed, men dær har jo utviklerne mange år på seg til å innovere.

 

Lei av at folk sier at "MW2 suger" eller "MW2 er ikke i nerheten av MW" osv osv. Mw2 er ett sabla bra spill, å vis du elsket MW skjønner jeg erlig talt ikke hvorfor du ikke kan elske MW2 kun 2 år etter at kanskje tidenes mest innovative fps spill kom ut. Gikk nylig igjennom single-player delen av MW2 og jeg har aldrig tidligere følt at jeg var inne i en mer heftigere story, med unntak av kanskje MGS. Alt ved MW2 var sinnsykt bra og det er jo faen ikke kriminelt å fortsette på en oppskrift som fungerer. Så slutt å klag over at det ikke er innovativt, vær eneste oppfølger kan ikke bryte grenser like mye som den første kanskje klarte.

Lenke til kommentar

Problemet med denne serien (og forsåvidt mange andre) er at de ikke viser det minste tegn til innovasjon. Det er jo greit sett ut fra utviklereren/utgiveren sitt synspunkt, man fortsetter med det man vet selger. Men for de av oss som venter på noe nytt så er det sårt lite som kommer. Var jo en del spennende spill rundt årtusenskiftet som System Shock 2, Thief serien og Dues Ex som virkelig tøyde grensene og innførte noe nytt. Men disse har ikke blitt fulgt opp de siste 10 årene, det eneste er bleke kopier som Bioshock..

Det er ikke lett å innovere på det lille feltet CoD-serien ligger seg i. De har funnet sin gruppe som de uten tvil leverer til. Å innovere hele tiden lønner seg ikke før man ser nedgang. Serien fungerer utmerket slik som den er. Hva som er viktig er presentasjon og script/manus. På det feltet var MW2 litt for svakt. Originalen MW var sterkere der. Satser på at Treyarch klarer å levere noe spesielt denne gang. Ut i fra det jeg har sett har de virkelig noe her.

 

Skal du se på spill som virkelig leverte noe nytt til FPS-sjangeren så er det etter min mening Crysis. Mange virker å fraskrive spillet pga. de mener det er en teknologidemo. Når det gjelder eldre spill som Thief og SystemShock så er det bare en naturlig utvikling som er presset fram av markedskrefter. Vi vil ikke få titler som f.eks. Rainbow Six som var rettet mot de virkelige gutta. Hvor hver eneste detalj måtte planlegges. De dagene er forbi, uansett hva man skriker etter. Bedre å innse det jo før jo heller.

 

 

 

Tbh så driter jeg i om det er mye innovasjon fra år til år i denne serien spesielt. Etter 1 år med heftig daglig gaming med ett fps spill, så blir man oftest lei å da er det kjekt at det kommer en ny versjon vært år. Kunne kanskje ha vært DLC men er jo egentlig "for stort" til det. Jeg har elsket alle cod spilla med unntak av WaW så at det ikke er sinnsyke endringer vært andre år forlanger jeg ikke. Hadde det vært tilfelle i f.eks det nye Hitman spillet, at det var bare en upgrade av Hitman: blood money, hadde jeg jo seff blitt pissed, men dær har jo utviklerne mange år på seg til å innovere.

 

Lei av at folk sier at "MW2 suger" eller "MW2 er ikke i nerheten av MW" osv osv. Mw2 er ett sabla bra spill, å vis du elsket MW skjønner jeg erlig talt ikke hvorfor du ikke kan elske MW2 kun 2 år etter at kanskje tidenes mest innovative fps spill kom ut. Gikk nylig igjennom single-player delen av MW2 og jeg har aldrig tidligere følt at jeg var inne i en mer heftigere story, med unntak av kanskje MGS. Alt ved MW2 var sinnsykt bra og det er jo faen ikke kriminelt å fortsette på en oppskrift som fungerer. Så slutt å klag over at det ikke er innovativt, vær eneste oppfølger kan ikke bryte grenser like mye som den første kanskje klarte.

Jeg ville ikke kalle noen av CoD-spillene etter 2-ern for spesielt innovative. De leverer stort sett det samme hele tiden. Hva som er interessant er settingene og hvordan historien forespiller seg. Klarer bare Treyarch å sette bitene godt samme, slik som MW2 ikke klarte å gjøre, vil nok Black Ops bli en suksess.

 

For min del spiller jeg bare kampanjen en gang og legger det til siden. For flerspillerdelen er bare en grøt uten like. Hadde den bare vært slik som de to første spillene... Alltid en slager på LAN på den tiden.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...