Gå til innhold

Trøbbel hos Infinity Ward?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Eneste jeg kan si om denne saken :) Infinity Ward har gått fra å være noen jeg satt høyt innen utvikling av fps-spill til pc (siden COD1) til å være likegyldig til deres eksistens. Modern Warfare 2 var rett og slett dårligere enn enern og da ser jeg virkelig ikke håp fremover. At jeg spiller MW1 istedet for 2ern sier sitt. Dice, keep up the good work!

Lenke til kommentar

Kan være mye forskjellige. Vi vet jo fra før av at det er Activision som bestemmer hvordan de skal lage spillene sine, grovt sett. Det er nok dem som har tvunget IW til å lage en rimelig lik oppfølger til MW1. Kan godt hende at disse sjefen har lyst til å lage noe nytt, men ikke får lov og derfor ender alt med sparken.

Lenke til kommentar

Haha. Eneste jeg kan si om denne saken :) Infinity Ward har gått fra å være noen jeg satt høyt innen utvikling av fps-spill til pc (siden COD1) til å være likegyldig til deres eksistens. Modern Warfare 2 var rett og slett dårligere enn enern og da ser jeg virkelig ikke håp fremover. At jeg spiller MW1 istedet for 2ern sier sitt. Dice, keep up the good work!

 

Infinity Ward lagde ikke CoD1.

Lenke til kommentar

Øh, jo det gjorde de.

 

Er lov å håpe på at de stakk p.g.a. uoverenstemmelser med ledelsen over IWNET, men ryktene ellers går på at de ikke ville lage MW3 og det var derfor. Hva som er sant er alles gjetning inntill vi får mer info.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Haha. Eneste jeg kan si om denne saken :) Infinity Ward har gått fra å være noen jeg satt høyt innen utvikling av fps-spill til pc (siden COD1) til å være likegyldig til deres eksistens. Modern Warfare 2 var rett og slett dårligere enn enern og da ser jeg virkelig ikke håp fremover. At jeg spiller MW1 istedet for 2ern sier sitt. Dice, keep up the good work!

 

Infinity Ward lagde ikke CoD1.

 

Jo, det gjorde de.

Lenke til kommentar

... men ryktene ellers går på at de ikke ville lage MW3 og det var derfor. Hva som er sant er alles gjetning inntill vi får mer info.

Om det skulle vise seg å være sant så vil jo det bety at Bobby Kotick ikke kødda da han sa at han skulle ta ut all moro fra spillutvikling. Do work (my way) or get sacked. Moralbygging på sitt beste.

Lenke til kommentar

 

"The site is crashing, so here's the article in screenshot form and with links below.

 

As anyone who follows my Twitter is aware, I spent the better part of Monday night (Tuesday morning on the East Coast) calling everyone I knew who was associated with Activision. Most of them didn’t tell me much of anything. To those people, I apologize for continuously bugging you at all hours of the night. However a few people were willing to give me some information on what was going on at Infinity Ward so long as they were anonymous.

 

First, the backstory: For those of you who aren’t yet aware, Activision locked down the Infinity Ward offices after a meeting with (former) Infinity Ward bosses Jason West and Vince Zampella. When the story first broke nobody had any Earthly clue why Activision would shitcan the studio co-founders and lock the Infinity Ward offices down like they were trying to quarantine a zombie outbreak, but after several hours of arm twisting I’ve been able to get a few nuggets of information. Note that this is what I have been told by those close to the situation and in no way is meant to be presented as 100% cold hard fact.

 

1.) Infinity Ward has yet to be paid a single dime in royalties for Modern Warfare 2, which has earned Activision over one billion dollars in revenue. (NOTE: To clarify, everyone who spoke with me mentioned this. Whether or not IW and Activision had an agreement in place for royalty payments is unknown at this time. It’s just curious that everyone brought this up.)

 

2.) It’s (fairly) common knowledge that Infinity Ward is not owned by Activision, but is under contract with the publisher. (ED: That was a misunderstanding, on my end, of a statement made to me. I apologize for any confusion.) This Their current contractual obligation expires in October, which could explain why Activision has (allegedly) been looking to dump Modern Warfare 3 off to another developer. The probem with this is that Infinity Ward still technically owns the rights to the Call of Duty franchise (at least partially). Some people close to the situation see Activision’s current actions as a power play to try and bully Infinity Ward into either staying with Activision in one capacity or another (buyout or contract extension) or to at least acquire the Call of Duty name.

 

(ED NOTE: If the above paragraph makes zero sense, I apologize. It was 4am EDT, I was writing short-hand and half of what was being told went way over my head. The short of it: There’s a contract in place regarding Infinity Ward’s principals that expires in October. Basically IW, while technically owned by Activision, is autonomous in the same way Blizzard is. That’s what the “contract” talk is about. Again, sorry for any confusion.)

 

3.) Theoretically speaking, after Infinity Ward’s contract expires in October the company is free to rehire both West and Zampella.

 

But the most interesting fact…

 

4.) SEC paperwork filed by Activision claims that there were “breaches of contract and insubordination by two senior employees at Infinity Ward.” According to a source inside Activision, it is believed that Infinity Ward may have been in discussion with a “rival publisher” about signing a similar publishing agreement that IW currently has with Activision.

 

When pushed for more specific details, all they would assure me is that it was NOT believed to be Electronic Arts. Whether or not there is any merit to this belief is anyone’s guess.

 

More information is expected to come out throughout the day as Activision has a lot of explaining to do. We will continue to keep you updated on this increasingly bizarre story, whether news breaks here or elsewhere. Also keep tabs on G4’s Patrick Klepek, who has done a phenomenal job staying on top of the situation.

"

Endret av Pseudonym
Lenke til kommentar

Jeg ber til Zeus om at Infinity Ward sier nok er nok og bryter med Activision i Oktober om dette stemmer. Med eller uten Call of Duty serien spiller ingen trille, da de uansett har et helvetes bra rykte. Activision derimot ville bli nødt til å få inn noen nye folk som kunne tatt over serien, noe som aller høyst sannsynlig ville blitt et dårligere produkt enn det Infinity Wards kunne laget med fri tøyler og en ny utgiver.

 

Poenget mitt er at IW er så populære at hvem som helst vil ta dem imot med åpne armer.

Lenke til kommentar
IW regnes som en av verdens beste utviklere og Modern Warfare 2 som en av tidenes fps shootere gjennom tidene.

 

Utrolig at noen syntes det vraket av et spill er tidenes beste spør du meg. Med fantastiske Modern Warfare i bunn burde de klart å lage et supert spill, men neida, de måtte ødelegge det med konsollifisering og dårlige maps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...