Gå til innhold

Anmeldelse: Bioshock 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Joda, spillet er ikke uten sine dødpunkter og enkelte vil kanskje kritisere pizzabudtendensene under spillets første timer, men dette er og blir for meg småplukk i skyggen av noe grandiost."

 

Vakkert ordspill :p

 

Uansett, flott anmeldelse som vanlig!

 

Haha, den så jeg ikke. Håper det tas som en underbevisst hyllest til Stabburet, ja!

Lenke til kommentar

Hvis det er likt forgjengeren blir det neppe et kjøp. Med frykt for å bli flamet her drister jeg meg til å si at jeg mener spillet er litt overvurdert. Historien og stemningen er vel og bra, men jeg liker virkelig ikke spillmekanikken, og et spill uten engasjerende gameplay virker bare ikke for meg. Skytingen virker rett og slett ikke. Jeg er fullstending klar over at det ikke er noen virkelighetsnær krigssimulator, men den er bare ikke bra. Det føles keitete, og det tok etter hvert fra meg lysten til å fullføre eneren.

Lenke til kommentar

Ifølge mange av de som har spilt spillet er dette langt bedre å spille rent teknisk. Skytingen og oppførselen til våpnene skal være langt bedre enn i det forrige spillet. Men med det sagt må jeg vel si at jeg egentlig ikke vil tro dette er noe for deg/dere om dere i utgangspunket ikke likte eneren.

Lenke til kommentar

Dette var en positiv overraskelse! Hadde før anmeldelsen ikke allverdens forventninger, men nå kjenner jeg at jeg er hakket mer gira på å utforske Rapture igjen. Hvordan er stemningen? Er den som starten eller slutten til forgjengeren? De første banene (syntes jeg) var vannvittig skumle, men etterhvert ble man litt for kraftig til å bry seg om èn stusselig Big Daddy.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Jeg likte originalen godt, men følte aldri for å spille det igjen etter å ha rundet det. Har heller ikke sett frem til oppfølgeren i noen særlig grad, men denne anmeldelsen ga meg litt mer lyst til å prøve det. Planen var uansett å låne det av en kamerat, men det er mer lystbetont å skulle spille gjennom det nå. Takk for en godt skrevet anmeldelse :)

Lenke til kommentar

Spillet føles helt likt ut som forgjengeren, trur ikke engang grafikken er oppdatert! Fint dem "prøver" seg med Big Daddy, men det føles fortsatt ut som eneren. Gameplayet er altfor stivt og kjedelig for min del, bringer meg ikke noe nytt, og for en som ikke likte eneren så godt, så sier det seg selv at dette spillet ikke er noe for meg. Men jeg kan tenke meg akkurat som Gears of war fans som digget eneren og likte toeren,så vil man nok like toeren her også. Men noe spesielt "nytt" bringer det ikke, men så trenger man heller ikke fikse på noe som funker allerede.

Lenke til kommentar

Det var da svært så mange som klager på "combaten" og skytefølelsen da. :p Selv er jeg omtrent litt over halvveis i spillet vil jeg tro, og kan ikke legge det fra meg. At dere ikke fulførte eneren syns jeg er svakt :o

 

Men at det er smak og behag som rusler rundt skal jeg ikke klage på. Bioshock og 2ern er rett og slett helt utrolige spill så lenge man tilgir den middelmådige skytefølelsen.

 

PS: Om dere ikke likte spillets sikte-og-skyte-mekanikk kan dere jo bare maxe ut på plasmids :D

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke eneren jeg heller. Jeg ser den at denne verdenen kan være fascinerende men den var også litt snodig og merkelig. Det er jo bare en shooter, og bare det alene gjør det ikke særlig spennende. Jeg må ha mer spillbare muligheter. Rapture kunne vært morsomt å utforske har man kunnet bevegd ser mer fritt, latt seg utforske mer.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Det som skuffet meg mest men nr1 var at den ble annonsert som den spirituelle oppfølgeren til System Shock 2. Her falt den jo gjennom på de fleste punkter når det gjelder spillmekanikk, stemning og bruk av lyd m.m.

For min del er SS2 et av de beste spill noensinne, får håpe noen kan lage et lignende spill igjen. Men kan være vanskelig nå som mye av fokus er mot konsoll. Er jo forståelig ut fra et bedriftstandpunkt. mer penger å hente, men ikke fra et kunstnerisk standpunkt. Får håpe fokus skifter hvis det en gang blir slik at jaget etter grafikk ikke lenger blir en så viktig del av spill. En gang må jo grafikken bli såpass bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...