Gå til innhold

Anmeldelse: Bioshock 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig skeptisk til Bioshock2 da Bioshock en ganske raskt ble en støv samler. Grafikk er ikke alt nei, men stilen i Bishock er så utrolig Plastikk aktig samtidig som alt av fysikk virker kantene og u-presist. For meg fungerer gammle Halflife 2 mye bedre som fps en Bioshock pågrunn av dette. Biohock har litt den Doom3 grafikk, brett og fysikk stilen.

 

Så veldig skeptisk hehe spesielt etter å ha sett bildene som ser nøyaktig like ut med små forbedringer (trolig konsoller som igjen hindrer god utvikling her da mange spill opptimaliseres til nettop konsoller)

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Ok, så nettopp "unboxing" video hos Giantbomb, så jeg tilbaketrekker mitt tidligere utsagn :whistle:

Jeg skal ha denne -> post-234-1100169714_thumb.jpg

-12" Vinyl LP med Bioshock orkesternoder :w00t:

-Lyd-CD med Bioshock 2 orkesternoder

-Tre vintage Rapture reklameplakater (sammenrullede)

-Bioshock 2 Artbook, 164 siders hardcover :ph34r:

elsker Special/Limited/Collectors Edition av spill :love:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bioshock 1 for lenge siden, men takket være den elendige mekanikken var dette et dødfødt spill som bare gjorde meg irritert over hvor elendig det var å bevege å sikte.

 

Jeg tok opp bioshock 1 tittelen igjen for å prøve atter en gang, men denne gang søkte eg etter en mouse fix som skulle ordne opp i rotet. Dette fant jeg mouse fix. Etter litt knoting i to ulike .ini filer er musen mye bedre, men fortsatt ikke som i et ekte skytespill. Jeg kan heldigvis spille gjennom eneren før eg tar fatt på bioshock 2.

 

Noen som vet om bioshock 2 er like talentløs i sin mus håndtering på pc som eneren?

Lenke til kommentar

Likte Bioshock veldig godt, grafikken og atmosfæren var upåklagelig.

Men etter å ha bekjempet Rapture og kommet meg ut av det klaustrofobiske, kalde og mørke undervannsbyen i live følte jeg at serien ble avsluttet. Har ikke noe lyst å dra tilbake, hehe.

Ser ut til at atmosfæren virkelig gikk inn på meg :p

Å spille en Big Daddy som 8 år senere skal samle adam og drepe splicers frister ikke. Grafikken og animasjonene fra høsten '07 er ikke like imponerende lengre.

Endret av RomTorsk
Lenke til kommentar

Elsker big daddy konseptet i 2eren. Det å gå rundt med en litt freaky lillesøster på skuldren som sier: "mmmm...marshmallows" når du setter en fiende i fyr og flamme er en litt creepy komisk effekt som får meg til å smile :) Skulle ønske jeg hadde en litt creepy lillesøster som gjikk rundt og stakk nåler i døde mennesker for Adam sånn at jeg kunne fått plasmids :{

Lenke til kommentar

bra anmeldelse,karakteren ble høyere enn jeg trodde.Var litt skeptisk til oppfølgeren av dette knallspillet men heldigvis tok jeg feil.Likte eneren meget godt og rundet det 4 ganger,så det blir garantert et kjøp.Blir sikkert noe testing av MP men SP er viktigst/mest intressant for min del.Rapture here i come...

Lenke til kommentar

Synes en 9er er drøyt høyt for det spillet her. Har noen timer bak meg nå men er dypt skuffet. Synes det er temmelig uengasjerende. Spiller mer på trass :p Story er helt greit, men ikke noe mer. Gameplay synes jeg blir alt for ensformig. Grafikken er utdatert med halvbra design. Ingenting er nyskapende og det blir heller ikke utført i veldig god stil. Sidestille det karatermessig med spill som GTA, Batman, Assasins Creed 2 etc synes jeg ikke det fortjener. Jeg har spillt serien så kjenner "universet" godt fra før.

 

Bare min subjektive mening. Men for all del. Det er ikke ett dårlig spill. Bare ikke 9er bra ;)

 

edit. Bare legge til at jeg synes anmeldelsen som sådan er veldig bra(som alltid). Morsom lesning. Bare ikke helt enig i det du skriver.

Endret av Goo
Lenke til kommentar
Synes en 9er er drøyt høyt for det spillet her. Har noen timer bak meg nå men er dypt skuffet. Synes det er temmelig uengasjerende. Spiller mer på trass :p Story er helt greit, men ikke noe mer. Gameplay synes jeg blir alt for ensformig. Grafikken er utdatert med halvbra design. Ingenting er nyskapende og det blir heller ikke utført i veldig god stil. Sidestille det karatermessig med spill som GTA, Batman, Assasins Creed 2 etc synes jeg ikke det fortjener. Jeg har spillt serien så kjenner "universet" godt fra før.

 

Ok, slik jeg følte med enern for strengt tatt er det bare et Doom3 (egentlig nesten fra a til å, plastikk grafikk, kantete fysikk, brett design) spill i ny drakt, de "rpg" elementene ble for meg bare iriterendet. Ble veldig fort ensformig slik at jeg ikke orket å gjennomføre det. Du beskriver nr2 nesten likt, så da blir det ikke noe kjøp for min del.

Lenke til kommentar

Kom meg gjennom spillet i går kveld, til tross for at jeg -- i likhet med mange andre -- også møtte på en haug av pc-kræsjing (men ikke før nærmere slutten, irriterende nok!). Likevel: Spillet var jo fantastisk bra! Mye bedre enn den første halvtimen fikk meg til å bekymre meg for: at jeg kanskje hadde kastet bort penger på en dårlig oppfølger. Spillet tok seg til de grader opp underveis og mot slutten, og jeg klarte rett og slett ikke legge det fra meg. Jeg må vel nesten spille gjennom på hard og gjøre alle moralske valg i slem-retningen, men jeg venter vel med det til de har sluppet en patch.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bra anmeldelse!

 

Har akkurat spilt igjennom 2 ganger og er veldig godt fornøyd. Forstår ikke de som klager.

 

Det jeg likte best var at disse rørpuslespillene var borte og at kameraer, turreter, bot'er og safer kan "omvendes" på avstand. Plasmidene er selve hovednervene i BS2. Spesielt Telekinesis. I stedet for å bruke tonnevis med ammo på en Big Daddy, send rakettene og granatene i retur. Utrolig morsomt! For dere som ikke har funnet det ut, de som var little sisters i 1'ern er Big Sisters i 2'ern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...