Gå til innhold

BioWare avviser Mass Effect 2 på PS3 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den burde ha kommet ut på ps3 da hadde sikkert flere kjøpt den og grafikker ville vert like bra som på pc

Vel, nå har det seg sånn at et verken ps3 eller 360 har hardware god nok til å kunne konkurrere med det du finner på pc-markedet. I tillegg vil et spill laget for 360 og portet til ps3 optimalt sett være helt likt, og i værstefall "bayonetta", dette gjelder selvfølgelig motsatt vei også.

Ellers synest jeg det hadde vært fint med en port av me2 til ps3 selv om jeg bare har 360 selv, er ikke akkurat fan av eksklusive titler.

Lenke til kommentar

Den burde ha kommet ut på ps3 da hadde sikkert flere kjøpt den og grafikker ville vert like bra som på pc

 

jeg personlig syns ikke me2 ser bedre ut på pc denne gangen, man see på grafikk instillingene at det konsollifisert grafikk, men merk at det er forsatt veldig bra grafikk!

 

Jeg er uenig der. Har det både på xbox og pc. Fordelen på pc er at du kan tvinge 16Q antialiasing og litt forskjellig andre småting. Ser helt killer ut på min pc i allefall.

Lenke til kommentar

Den burde ha kommet ut på ps3 da hadde sikkert flere kjøpt den og grafikker ville vert like bra som på pc

 

Hvis flere hadde kjøpt Mass Effect 2 pga grafikken har de misforstått spillet fullstendig, om de hadde kjøpt det fordi de kun har PS3 (kanskje PC men ikke god nok til å dra det glatt) så er jeg mer enig.

 

Det må gjerne komme på PS3 for min del. Har det allerede på 360 og er igang med andre gjennomspilling ^^

Lenke til kommentar

Nja.. ME1 og 2 kan kansje komme som "Bundle pack" på PS3 i løpet av året, tenker jeg. Siden EA er utgiver nå og alle vet at dem er brutal etter mer peng. Gi ut på PS3 som enda ikke kan spille brent spill. er bare ekstra cash der for dem.

 

For og friske det opp så vill dem sannsynligvis adde noe nytt til det som armor og andre stasj for og få solgt det.

Lenke til kommentar

Den burde ha kommet ut på ps3 da hadde sikkert flere kjøpt den og grafikker ville vert like bra som på pc

 

Hvis flere hadde kjøpt Mass Effect 2 pga grafikken har de misforstått spillet fullstendig, om de hadde kjøpt det fordi de kun har PS3 (kanskje PC men ikke god nok til å dra det glatt) så er jeg mer enig.

 

Det må gjerne komme på PS3 for min del. Har det allerede på 360 og er igang med andre gjennomspilling ^^

 

Så vidt jeg vet er begge Mass Effect spillene utviklet med tanke på kapasiteten til Xbox 360, og deretter portet til PC. Så grafikken bør isåfall være lik på begge versjonene. Jeg har det selv på PC og er stort sett fornøyd med grafikken. Enkelte textures kunne vært forbedret.

 

Bare for å ha det sagt en gang for alle; PS3 takler bedre grafikk enn Xbox 360, den har rett og slett bedre hardware. Det har ingenting å gjøre med om man er fanboy eller ikke.

Lenke til kommentar

Nja.. ME1 og 2 kan kansje komme som "Bundle pack" på PS3 i løpet av året, tenker jeg. Siden EA er utgiver nå og alle vet at dem er brutal etter mer peng. Gi ut på PS3 som enda ikke kan spille brent spill. er bare ekstra cash der for dem.

 

For og friske det opp så vill dem sannsynligvis adde noe nytt til det som armor og andre stasj for og få solgt det.

 

Microsoft er vel fortsatt utgiver for ME1? Hadde vært fint for playstation fans da, syns nesten man bør få spilt 1'ern om man skal hoppe på 2'ern.

 

Og ja, PS3 har mulighet for bedre grafikk men, pga forskjellig arkitektur fra 360 og PC så krever det mer arbeid når det kommer til porting.

Lenke til kommentar

Soldox, dette må være det dummeste jeg har lest noensinne.

 

Siden når kan PS3 konkurrere med PC grafikkmessig?? Jeg kan ikke huske å ha sett anti-aliasing på konsoll uansett.

Jeg har PC, PS3 og 360 og synes at PS3 er som regel dårligst av disse når det gjelder grafikken. Lydmessig derimot står PS3 ofte sterkest med full DTS-støtte.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

jaja. De jobber nå i alle fall med andre spill.

 

"BioWare’s not been a big supporter of PS3 so far. Is that going to change? And will the Mass Effect series ever make its way to PS3?

 

Ray Muzyka: Dragon Age was our first title for PS3, and it’s done really well. PS3 is a great system and we enjoy developing for it, much as we enjoy developing for 360 and PC and other platforms. I can say that we’ve got a few titles in development for PS3 right now, as well as a few for 360, across the studios I manage. But I won’t say what they are, since not all of them have been announced yet!"

Lenke til kommentar

Nja.. ME1 og 2 kan kansje komme som "Bundle pack" på PS3 i løpet av året, tenker jeg. Siden EA er utgiver nå og alle vet at dem er brutal etter mer peng. Gi ut på PS3 som enda ikke kan spille brent spill. er bare ekstra cash der for dem.

Neppe. BioWare har allerede en god bakgrunn i samarbeid med Microsoft og det er også inngått en avtale mellom de to som sannsynligvis inneholder (minst) at hele trilogien holder seg eksklusivt til Xbox 360 iallefall helt til det tredje spillet har vært ute en stund. Det første spillet er publisert av Microsoft Game Studios også, så da kan man vinke farvel til en eventuell Playstation 3 versjon av det - og der ryker forsåvidt mye av opplevelsen også og derfor også grunnen til å gi det ut på Playstation.

Lenke til kommentar

Den burde ha kommet ut på ps3 da hadde sikkert flere kjøpt den og grafikker ville vert like bra som på pc

 

jeg personlig syns ikke me2 ser bedre ut på pc denne gangen, man see på grafikk instillingene at det konsollifisert grafikk, men merk at det er forsatt veldig bra grafikk!

 

Jeg er uenig der. Har det både på xbox og pc. Fordelen på pc er at du kan tvinge 16Q antialiasing og litt forskjellig andre småting. Ser helt killer ut på min pc i allefall.

 

kan du tvinge AA`?

 

gief guide! (Har 4870x2 His Radeon)

Jeg merket forresten mer stabilitet når jeg slo av film grain.

Når maskinen min går "dslkjflsjlf josfj", så er det noe feil :p

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Liten off-topic kommentar ang. ATi og AA+HDR her;

 

Først av alt, Catalyst er elendige drivere når det gjelder Antialising. Jeg husker at ATI etterhvert leverte en driver som kunne tvinge AA til å fungere samtidig med HDR i Oblivion (Da kun om du hadde et skjermkort som støttet shader 2.0), og det fungerte greit, helt til du alt+tabet deg ut av spillet. Antialisingen ville være deaktivert når du åpnet spillet igjen.

Nvidias drivere fungerer utmerket, alt du trenger å gjøre er å endre alternativer for spesifikke fullskjerm 3D-programmer.

 

Transparent Antialising er anbefalt å prøve i Oblivion forresten, det gir trær et helt nytt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...