Gå til innhold

Trojaner angriper Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan selvsagt unngås med normal nettetikette og bruk av brannmur.

En Mac er uansett sikrere enn en Windows-maskin.

 

Det kan man da virkelig i Windows også! Har brukt pc i 18 år nå, aldri hatt virus eller trojaner.

Litt sunt vett så går det bra skal du se ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viser bare det vi allerede har visst lenge - at utviklingen av virus og ormer er direkte korrelert med populariteten til platformen.

 

Må jo bare like humoren i den meldingen dog ;)

Hvis bare alle virus sa hei på denne måten så hadde det vært greit hehehe

 

-Stigma

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mac har da aldri vært immunt mot noe som helst. Det har bare ikke hatt stor nok markedsandel til å være noe mål for hackere. Nå har det det, og dette er konsekvensene. Tror ikke Mac brukere skal bekymre seg. Gjelder bare å være littebitt påpasselig, samme som på Windows :)

Lenke til kommentar

Det kan man da virkelig i Windows også! Har brukt pc i 18 år nå, aldri hatt virus eller trojaner.

Litt sunt vett så går det bra skal du se ;)

Det kan jeg skrive under på. Jeg har hatt mye malware og det meste er kommet fra mangel på sunt vett :blush:

Skjedde faktsik så sent som igår, det var dog kun adware.

Endret av handerrre
Lenke til kommentar

OSX har deler av Unix kjernen, vil det si at det snart kommer trojanere til Linux også?

 

Neppe. Virus finnes det også til Linux, og sikkert nok av exploits. Men Linux sin markedsandel er så utrolig liten, at det ville vært poengløst å sikte seg mot dem.

 

Et godt sitat jeg hørte en gang:

 

"Making viruses for OSX, is like invading Iceland"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Endelig :blush:

Gleder meg til de gjennomsnittlige forbrukerne får litt ormer og skit på sin supersikre og lekre mac som er såååååååå bra, og ikke vet hvor de skal gjøre av seg.

 

Angående nettvett så har jeg inntrykk av at den gjennomsnittlige brukerer ikke har peiling og gjerne klikker seg inn på alle slags linker som blir sendt ut via mail, facebook og msn. "gratulerer du er nr 213141 i rekken, klikk her for å heve din premie!".

 

Hvorfor ellers er antivirus-industrien så stor som den er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...