Gå til innhold

Rydder i søkekaoset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en ikke-nyhet. Google justerer søkealgoritmen sin? ORLY?

 

Det er en ganske stor nyhet om de faktisk klarer å gjøre noe med at søk fylles opp av sider som bare inneholder piss. Prøv feks å søke på "produktnavn review" og se hvor mange faktiske reviews du får opp, kontra sider som ikke her en proff review.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er en ganske stor nyhet om de faktisk klarer å gjøre noe med at søk fylles opp av sider som bare inneholder piss. Prøv feks å søke på "produktnavn review" og se hvor mange faktiske reviews du får opp, kontra sider som ikke her en proff review.

 

Det sykt irriterende å få opp sider med bare "søkemotormagneter" og ikke det stoffet man egentlig vil finne.

Har Googlet omtaler av noen produkter de siste ukene og enkelte ganger så får man listet opp 50 møkkatreff før man finner noe relevant.

En ide hadde vært at man rapporterte slike manuelt, dersom det ikke kan gjøres godt nok automatisk. Dvs omtrent motsatt av http://www.dmoz.org/

Lenke til kommentar

Søppel ja... For en stund siden eller noen dager siden søkte jeg etter noe om Black and White 2 savegame corruption.

90% var bare søppel, og en link var det ett firma som hadde laget noe generelt hvor de hevdet at dette var vanlig og noe de kunne fikse for en sum.

Det vil si at de skulle ta en recovery på savet for deg... Jaha, som om mange ville ha betalt for noe sånt, videre var det Lionhead studios det var relartert til.

 

Også alle disse klassiske som magisk skal fikse feil når du søker etter en løsning på ett bestemt problem.

Irriterende i lengden å måtte bla igjennom tonnevis av søppel.

Lenke til kommentar

Det har bitt enormt mye søkemotorspam i det siste, jeg tenkte litt på det her en dag. Google BØR gjøre noe med et, fordi tjenesten begynner seriøst å bli rasert. Det bør være ulovlig å lage slike falske sider, lurer mest på hva som foregår i andreetasjen på de som holder på å lage sånne tjester som de selv innerst inne helt sikkert synest er bare søppel..

 

Har prøvd å bruke paramtereret "-""den siden som har falske sider.com" i søkefeltet", men det dukker jo opp 10000 nye slike når ma luker ut en, er jo helt umulig..

Endret av Pc^2010
Lenke til kommentar

Nå er jo dette diskusjon.no, så jeg får prøve meg på å dra igang en diskusjon: Flere har ytret at slikt burde vært ulovlig. Mener dere dette alvorlig? Eller er det en slags oppgitt reaksjon på utilfredsstillende søkeresultater?

 

Ser for meg at det er nærsagt umulig å innføre lover mot dette.

 

Hva med andre tiltak? Hva kan t.d. brukere gjøre? Er det noe søketjenestene kunne tilbudt oss for å hjelpe dem? (Google hadde en stund en funksjon for å stemme opp og ned søkeresultater. Borte nå tho. Såvidt jeg husker hadde denne bare innflytelse på hva man fikk se selv, dog jeg fortsatt har en mistanke om at det påvirket rangeringen i hele verden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...