Gå til innhold

Fallskjermjeger - Generelle spørsmål


Bordplate

Anbefalte innlegg

Da må enten har en ekstremt dårlig crawlteknikk, eller være i dårlig form. Crawl er den enkleste, raskeste og fysisk letteste svømmeteknikken som finnes.

 

Hoho, fin kombo av begge to, tror jeg :w00t:

 

Nei pr. dags dato er nok hverken teknikken eller kondisjonen noe kviskarp, men skal sies at jeg har forbedret meg kraftig siden jeg begynte og det går bedre for hver gang.

 

Er nok pustingen som er vanskelig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der var da jaggu ikke mye å skrike av? "Krigens krav" - Heller en vanlig fyfo økt som det ble også kan kalles var ikke mye sammenlignet med feltuka som avslutta min rekrutt... Ingen bannende og skrikende befal.. Ingen utmatte rekrutter som svarer følgende på spørsmål om de vil gi opp: "Nei... Jeg vil bare døøøø..."

Lenke til kommentar

Den sekken der er ikke lenger i bruk i hæren* ihvertfall. Elendig bærekomfort, ville absolutt valgt en annen sekk for mengdetrening!

 

*Mulig med unntak av div. opptak.

Noen forslag?

Kan ingen ting om sekker generelt, og når den kan fås tak i for 100kr brukt, så er det vansklig å ikke kjøpe når jeg hører om andre som kjøper andre sekker for flere tusen, for å trene til div. opptak :p

 

Kjøpte selv en bergans Rondane 85l og har gått mange fornøyde mil med den! http://www.bergans.no/produkter/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=121025&page=sekker_detalje&modID=4548&byttbilde=darkgreengreen&ml1=6&ml2=1

 

Lønner seg å ha en god sekk fra begynnelsen, for det viktigste er å være skadefri.

Lenke til kommentar

Den sekken der er ikke lenger i bruk i hæren* ihvertfall. Elendig bærekomfort, ville absolutt valgt en annen sekk for mengdetrening!

 

*Mulig med unntak av div. opptak.

Noen forslag?

Kan ingen ting om sekker generelt, og når den kan fås tak i for 100kr brukt, så er det vansklig å ikke kjøpe når jeg hører om andre som kjøper andre sekker for flere tusen, for å trene til div. opptak :p

 

Kjøpte selv en bergans Rondane 85l og har gått mange fornøyde mil med den! http://www.bergans.n...een&ml1=6&ml2=1

 

Lønner seg å ha en god sekk fra begynnelsen, for det viktigste er å være skadefri.

 

Endte opp med å kjøpe ludvig sekken, og et par andre ting, men 100kr hitt og ditt er ikke så mye, også med tanke på jegeropptak, som tidligere nevnt, tror jeg det kan være smart å prøve seg litt med den.

 

Ellers vet jeg faktisk ikke om jeg har 2000kr til å bruke på en bag.

 

 

 

Lenke til kommentar

Prøve seg litt kan være lurt, men jeg ville lagt hovedvekten av treningen til en god sekk. En stor grunn til frafall i disse opptaken er nettopp belastningsskader, og da bør man gjøre så godt man kan å forebygge dette. Godt treningstøy og utstyr i tillegg til en jevn og god progresjon er veien å gå.

Lenke til kommentar

Jeg sliter selv med å finne ut hvilken sekk som brukes eller hva some er verdt å kjøpe. Til helgen skal jeg besøke militærutsalget her i strøket, jeg vet de har en sekk som heter "Recon Pack", men alt jeg husker var at den var stor og virket som en typisk "jegersekk".

 

Laster opp et bilde da og prøver å anbefale den om den er verdt pengene.

Lenke til kommentar

God dag, aspiranter!

 

Besøkt militærutsalget og innvistert i en sekk type "Recon Pack". Hadde med typen til mutter'n som faktisk har tidligere forbindelser til jegerkompaniet så han hadde mye innspill. Var visst av den nye typen forsvaret bruker, men mangler sidelommene som stikker ut som ører.

 

post-226603-0-66511000-1325934496_thumb.jpg

 

post-226603-0-09932400-1325934510_thumb.jpg

 

post-226603-0-98717600-1325934519_thumb.jpg

 

Frister å prøve sekken allerede nå, men er for jævlig med snø og uopptråkkede løyper.

Denne var visst på 140 liter og kunne "lett" bære inntill 70 kg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...