Gå til innhold

Tamron forbedrer reiseoptikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i tillegg til at objektivet har fått en ny fokusmotor som er basert på piezo-elektrisk effekt og stående bølger. Nøyaktig hvordan det hele fungerer har Tamron ikke gått ut med, men i følge dem skal det i alle fall resultere i en fokusmotor som er både raskere og mer stillegående enn tidligere, samt er lettere og krever mindre plass.

Kjært barn, mange navn. Tamron kaller det USD, Canon USM, Nikon SWM, Sigma HSM, Pentax SDM, Sony/Minolta SSM, Olympus SWD osv.

 

Det hadde vært artig om Tamron hadde tøyd strikken ennå lengre og laget f.eks et 15-300 mm (20x) objektiv. Det blir sikkert stort, tungt, dyrt og går ennå mer ut over optiske egenskaper, men det ville i det minste vært noe for ekstrem-zoom fantastene. Skjønt det ville nok vært enklere å konstruere 20x som 20-400mm.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er imidlertid gode sjangser for at dette blir vår første rene optikktest på lang tid. :)

 

Herlig! Savner akam's grundige optikktester!

Hvis dere får hendene på Nikkor's nye 28-300mm VR, så burde jo den også være en het testkandidat nå når andelen fullformatbrukere vokser.

Ken Rockwell har en ekstatisk TEST av den. Han er som vanlig meget kompetent og grundig, men tar helt av (også vanlig når han finner noe han liker) og anbefaler folk å kvitte seg med alt annet de har av optikk!

Så en akam-test til å balansere det hele hadde vært greit ;)

Lenke til kommentar

 

Ken Rockwell har en ekstatisk TEST av den. Han er som vanlig meget kompetent og grundig, men tar helt av (også vanlig når han finner noe han liker) og anbefaler folk å kvitte seg med alt annet de har av optikk!

Så en akam-test til å balansere det hele hadde vært greit ;)

Kompetent er vel ikke et ord jeg ville brukt om Kenny boy når det gjelder utstyrstester. Kompetent fotograf, ja. Men ikke tester.

Lenke til kommentar
Kompetent er vel ikke et ord jeg ville brukt om Kenny boy når det gjelder utstyrstester. Kompetent fotograf, ja. Men ikke tester.

 

Neida, han har hverken photozone.de's vitenskapelige tilnærming, eller Thom Hogan eller Bjørn Rørslett's troverdighet. Men jeg liker hans entusiasme og praktiske metoder med mange bilde-eksempler. Spesielt 100%-croppene i senter og hjørne-skarphets sammeligningene mellom mange objektiv samtidig, er veldig avslørende og tydelige!

Han er ikke min guru eller orakel på objektiver, men han har definitivt peiling, og mange gode poeng!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mulig vi får inn et eksemplar i neste uke, men som sagt er vi også avhengige av testresultater fra DIWA når vi skal teste optikk. Det er imidlertid gode sjangser for at dette blir vår første rene optikktest på lang tid. :)

 

Vi har fått DIWA-resultater, og jeg sitter med testen nå. Håpet er at den skal komme ut til helgen, men det kan hende det blir litt for kort tid. Snart, i alle fall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...