Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er veldig rart/interessant hvordan følgende veldig ofte pleier å være bundet sammen:

o Dårlig grammatikk.

o Orddeling.

[...]

o Stemming på FrP og/eller DLF (nå kommer ikke dette frem i dette innlegget, så la oss ikke dra igang en diskusjon rundt det heller).

5899409[/snapback]

Dette er tull, og det tror jeg du vet like godt som meg.

Lenke til kommentar
Det er veldig rart/interessant hvordan følgende veldig ofte pleier å være bundet sammen:

o Dårlig grammatikk.

o Orddeling.

[...]

o Stemming på FrP og/eller DLF (nå kommer ikke dette frem i dette innlegget, så la oss ikke dra igang en diskusjon rundt det heller).

5899409[/snapback]

Dette er tull, og det tror jeg du vet like godt som meg.

5900358[/snapback]

 

Vel, det er vel ikke helt tatt ut av luften. Frp er det partiet hvor flest av velgerne har lav eller ingen utdanning, og det pleier å ha en sammenheng med skriveferdighetene.

Lenke til kommentar
jeg skulle opp i et av de oblivion tårna. og på toppen var det en sånn fyr i et bur jeg jalp han og slap han fri, hehe trodde jeg. fyren datt rett ned for så å lande på det spiddet som er i midten av alle de heisene med huller i hehe.

 

Lurer på hvor jeg finner den heisen. Den heisen "med huller i hehe", altså. Hadde vært gøy å se en slik...

Lenke til kommentar
Du verden. Noen her har glemt av hjerne i påska ser jeg. Og det er ikke mange av dere som er data-ansvarlig iallefall. Jeg kan aldri tenke meg at noen av dere om dere hadde vært data-ansvarlig om dere hadde gitt elevene gjør hva de vill med pc`ene på skolen. Det tror jeg ingen med hånda på hjerte kan sitte her å si.

Selv har jeg ansvar for endel datamaskiner på skolen, og jeg vet hvor kjedelig det er å rydde opp etter elever. Det er det tydligvis ikke alle her som har opplevd.

Det at data-ansvarlig på en skole sier at elevene skal trykke så mye de vil, er på en måte rett, MEN man skal ikke gjøre slike ting på skolemaskiner.

Man trykker, forsker og trikser på maskinene hjemme. Ikke på skolen.

Skolemaskinene skal være mest mulig oppe å kjører hele tia, slik at man kan bruke maskinene til det de skal brukes til.

Nei, dere må begynne å sette dere inni data-ansvarlig sin situasjon her.

Det er en grunn til at noen Administratorer setter rettingheter på maskinene.

Jeg synes det er bra om trådstarter tar det skrittet å går til data-ansvarlig og sier fra hva han har gjort. Da slipper han å finne det ut selv.

Hva du enn gjør: Ikke gjør noe du ikke har så mye peil på selv, og som du tror du ikke 100% er sikker på at fungerer.

 

Lykke til.

:no:

Lenke til kommentar
se på www.aadak.net

 

Der er verdens beste rettskriving..  :dribble:

5911839[/snapback]

Sitat:

"Velykke påskebowling

Vi hadde veldig hyggelig påskebowling i baronenhallen. Klokka 17 begynne samle folk sum 27 deltatt. Vi spiller bowling 1 serie etterpå går opp i 2 etg Cacktus resturant vi hadde hyggelig sosial og spiste god mat fra pizza til biffsnadder."

 

:thumbup:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Vet ikke om denne har dukket opp før:

 

Bruker ikke bil belte.synst det er ekkelt og ha på  :tease:  .Mitt bilbelte er og holde meg fast i rattet vist det går galt funker fint. Smalt en gang i 160 i et autovern uten bilbelte  :)  men smalt jo ikke forntmot front da, tok smellen med venster side av froten inn i autovernte.hele bilen sprakk (totalt vark).eg smalt på grunn av at det var hull i veien rett frem for en sving :/. hadde ikke det hullet vert i veien hadde eg ikke smelt. staten gjør en dårlig jobb med veiene i norge, mye farlige hull i veien.

 

:cry:

5899370[/snapback]

 

Det er veldig rart/interessant hvordan følgende veldig ofte pleier å være bundet sammen:

o Dårlig grammatikk.

o Orddeling.

o Bryting av fartsgrensen.

o Klaging på Staten, spesielt i forbindelse med veier.

o Mangel på generell fornuft (eksempelvis motsanden mot bilbelte).

o Stemming på FrP og/eller DLF (nå kommer ikke dette frem i dette innlegget, så la oss ikke dra igang en diskusjon rundt det heller).

 

Heldigvis gjør punkt 5 at Darwin sakte men sikkert får ordnet opp. :)

 

Det burde forskes på.

5899409[/snapback]

 

Orddeling og dårlig grammatikk er forsåvidt det samme. Å si at autofile ikke har grammatisk sans blir ikke riktig, har vært medlem av flere bilforum, og der pirkes det nesten like mye på grammatiske feil som det gjøres her.

 

Veiene i Norge er en annenrangs parodi av veiene i øvrige deler av verden. Det burde ringe en bjelle når fartsgrensene er såpass lave som de er (og at de heller ikke kan være høyere pga. kvaliteten på veiene). La oss bøye oss i støvet for Torild Skogholm!

Lenke til kommentar
Orddeling og dårlig grammatikk er forsåvidt det samme.

5923735[/snapback]

Nja, hvis dårlig grammatikk er en ødelagt hånd, så er orddeling en brukken finger, vil nå i alle fall jeg si.

(Å, forresten: det skrives «for så vidt», ikke «forsåvidt».)

 

I do not speak very well the english, but I will try to make myself understand
Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...