Gå til innhold

Test: Corsair H70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge andre, store internasjonale tester yter den på lik linje med Noctua NH-12UP SE2. Da er prisen alt for høy.

 

Den heter vel NH-U12P, men uansett. Vil heller ha Noctuaen en den der da.

Skriver det alltid feil!blush.gif

 

Synes det er litt skandaløst å ikke teste opp imot andre luftkjølere. Slik som det er nå vil kun fåtallet ha peiling på hvor godt den egentlig holder stand, som var grunnen til at jeg påpeket det i forrige innlegg. Denne burde virkelig ikke anbefales. Temmelig høylydt, ikke overlegen på kjøling og meget høy pris.

Lenke til kommentar

Jeg eier og en Noctua NH-U12P SE2 og er ikke så veldig fornøyd med den egentlig.

Har et CM Storm Sniper kabinett med mye luftgjennomstrømning og er fremdeles ikke spesielt fornøyd med temperaturen som U12P SE2 klarer å gi meg.

Under kjøring i Linx så får jeg opptil 92 C (RealTemp) på alle fire kjernene av min Core i7-930. Prosessoren kjører på 4116 MHz 1.31 v 4 cores, 8 threads. (-5 til -10 C ved HT avslått).

 

Dette synes jeg ikke er tilfredstillende.

Lenke til kommentar

Syns 120w max i testbenken begynner å bli lite når en overklokket core i7 kan gi fra seg 200w. Vil tro vann gir bedre resultat med mer varme enn vist her, i forhold til gode luftkjølere. Spesielt kontra støy siden man med luft trenger en god del mer ventilasjon for å få flyttet den varme luften ut av kabinettet...Hadde også vært interessant å se hvordan denne yter i forhold til mist economy dual rad, som koster omtrent det samme. Synd den ikke er med i test lineupet.

Lenke til kommentar
Under kjøring i Linx så får jeg opptil 92 C (RealTemp) på alle fire kjernene av min Core i7-930. Prosessoren kjører på 4116 MHz 1.31 v 4 cores, 8 threads. (-5 til -10 C ved HT avslått).

Jeg har samme kjøler og en I7-920 som går på 4Ghz (21x191) med 1.272v. Med fire tråder i Prime 95 kommer max temp opp i 73°C, og det er med kabinettviftene på minimum. Jeg bruker ikke HT. Du burde kunne oppnå bedre resultater. Det skal legges til at jeg måtte planslipe IHS for å oppnå skikkelig kontakt med kjøleren.

Lenke til kommentar
Under kjøring i Linx så får jeg opptil 92 C (RealTemp) på alle fire kjernene av min Core i7-930. Prosessoren kjører på 4116 MHz 1.31 v 4 cores, 8 threads. (-5 til -10 C ved HT avslått).

Jeg har samme kjøler og en I7-920 som går på 4Ghz (21x191) med 1.272v. Med fire tråder i Prime 95 kommer max temp opp i 73°C, og det er med kabinettviftene på minimum. Jeg bruker ikke HT. Du burde kunne oppnå bedre resultater. Det skal legges til at jeg måtte planslipe IHS for å oppnå skikkelig kontakt med kjøleren.

 

Under Prime95 får jeg 10C lavere enn ved Linx og med HT avslått får jeg enda mellom -5 og -10 C ekstra. Det vil si at jeg og får ca 75 +-3 C ved Prime95 uten HT påslått.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at dere har kommet til samme konklusjonen i denne testen som jeg argumenterte for i forumtråden for testen av Coolit Eco ALC. Vannkjølingssett som disse yter dårligere enn luftkjølere til sammenlignbar pris, og er ikke verdt å kjøpe bortsett fra skrytefaktoren "jeg har vannkjølt PC." Det hjelper selvsagt heller ikke at denne er mye dyrere enn H50 og bare yter marginalt bedre. Er du ikke interessert i å bruke betydelig mer penger enn det en god luftkjøler koster, bør du kjøpe nettopp en god luftkjøler. Har du derimot 2000 kroner eller mer å bruke, er vannkjøling absolutt verdt det.

 

Uansett, dette var en flott test, bra at dere tester den og kommer opp med en "riktig" konklusjon. Keep up the good work!

Lenke til kommentar

Jeg savner Zalman reserator på markedet; vannkjøling UTEN bråkete vifter! Hvor er denne blitt av??

 

Ja, ser ut som de fleste bruker vannkjøling for overklokking, men for min del;

-vannkjøling for en komplett lydløs PC!

Jeg bruker min PC i lydstudio og da er Zalman reseratoren perfekt å bruke, ingen støy, kun harmonisk musikk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...